Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö Alzheimerin taudin?

Vierailija
15.05.2019 |

Jos joku sairastuu Alzheimerin tautiin, hyväksytkö hänen tekonsa? Ei ole kyse siitä, onko sairaus tietoinen valinta vai eikö ole (mielestäni harvoin on). Kyse on siitä, että minun ymmärrykseni mukainen Jumalan tahto on se, että ihmiset tuomitaan myös muiden kuin itse valitsemiensa ominaisuuksiensa nojalla. Hyväksytkö siis Alzheimerin taudin? Itse olen kahden vaiheilla. Mielestäni Alzheimerin tauti on korkeintaan moraalinen pahe eli lievästi tuomittavaa, mutta ei missään tapauksessa kuolemansynti kuten esim. ylpeys, kateus, ahneus ja jumalattomuus. Alzheimerin tauti on siis huono asia, mutta ei niin huono, että se vaarantaisi ihmisen sielun iankaikkisen autuuttamisen.

Huomionarvoista on se, että Alzheimerin taudissa on myös eri vaikeusasteita. Mitä pidemmälle sairaus etenee, sitä pahempi se on. Mahdollisen tuomionkin on oltava sitä kovempi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta jokin asia voisi olla moraalisesti tuomittava, se ei voi olla sairaus. Sen on oltava jotain muuta. Järjen mukaaan tämä pätee kaikkiin ihmisen ominaisuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi