Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneena on tosi vaikea tavata uusia ihmisiä

Vierailija
15.05.2019 |

Joskus kaipaa ihmisten seuraa koska kipeäähän se tekee jos on aina yksin. Jos vanhoja kavereita ei ole tarpeeksi niin sitten pitäisi löytää uusia kavereita. Mutta ei siitä kyllä meinaa tulla yhtään mitään. Juttelut ihmisten kanssa menee aina samalla lailla.
TUTTAVA: Minkälaista musiikkia sä tykkäät kuunnella?
MASENTUNUT: En mitään, olen masentunut.
TUTTAVA: Mitä sä harrastat?
MASENTUNUT: En mitään, olen masentunut.
TUTTAVA: Minkälaisista asioista sä pidät?
MASENTUNUT: En mistään, olen masentunut.
TUTTAVA: Etkö sä meinaa kysyä multa mitään?
MASENTUNUT: En. Ei mua kiinnosta kysyä. Ei mua kiinnosta mikään, olen masentunut.
Jonkin ajan päästä tuttava kyllästyy tuollaiseen keskusteluun ja häipyy. Ei tuollaisesta sosiaalisesta kanssakäymisestä ole kyllä yhtään mitään hyötyä. Pitää vain jäädä yksin kun ei muutakaan mahda.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeeta kaikilla muillakin.

Vierailija
2/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus masennus masennus - eikö masentunut voisi jotenkin muuten yrittää kertoa itsestään kuin sanomalla olevansa masentunut? Mitä tapahtuisi, jos masentunut ei hokisi asiaa koko ajan itselle ja kaikille muille? Mitä jos hän lopettaisi koko sanan käytön, päättäisi, että se sana on kuin kirosana, jota ei saa sanoa?

Hiljaisuus ja rauhallisuus on normaalia, se ymmärretään kyllä ja samanlaisia löytää joka paikasta. On ihan ok siis olla hiljaa ja seurata sivusta avoimin mielin mitä muut jutustelevat, mutta jos hokee masennussanaa kuin jotain mantraa, niin se karkoittaa porukat kyllä läheltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Olen tavannut tuollaisia ihmiisä, mutta ei ne kyllä masentuneita olleet.

Vierailija
4/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveysseurat ja seurakunnat järjestävät mielenterveysongelmista kärsiville erilaisia vertaistuki- tapahtumia. pyydä jotakin läheistäsi selvittämään missä niitä on ja osallistu. niissä on se hyvä puoli että siellä on vetäjä joka saa kaikki osallistumaan, masentuneena jää muuten vain sivustaseuraajaksi. saattaa tietysti olla että Porvoossa niitä ei järjestetä.

Vierailija
5/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus masennus masennus - eikö masentunut voisi jotenkin muuten yrittää kertoa itsestään kuin sanomalla olevansa masentunut? Mitä tapahtuisi, jos masentunut ei hokisi asiaa koko ajan itselle ja kaikille muille? Mitä jos hän lopettaisi koko sanan käytön, päättäisi, että se sana on kuin kirosana, jota ei saa sanoa?

Hiljaisuus ja rauhallisuus on normaalia, se ymmärretään kyllä ja samanlaisia löytää joka paikasta. On ihan ok siis olla hiljaa ja seurata sivusta avoimin mielin mitä muut jutustelevat, mutta jos hokee masennussanaa kuin jotain mantraa, niin se karkoittaa porukat kyllä läheltään.

MASENTUNUT: [pysyy hiljaa]

Tuokin on tehokas tapa karkottaa porukat.

Vierailija
6/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa sanot, ettei sua kiinnosta mikään. Ei siis kiinnosta uusiin ihmisiin tutustuminen myöskään. Joten miksi edes yrität, kun ei sua kiinnosta?

Vierailija
7/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa sanot, ettei sua kiinnosta mikään. Ei siis kiinnosta uusiin ihmisiin tutustuminen myöskään. Joten miksi edes yrität, kun ei sua kiinnosta?

Päätä siis ensin haluatko tavata uusia ihmisiä vai et. Ja kun olet päättänyt, niin toimi sen mukaisesti. Turhaan syytät muita ihmisiä siitä, etteivät innostu sinun kiukuttelua vastaavasta seurastasi.

Vierailija
8/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka masentunut jaksaa tavata uusia (tai edes vanhoja) ihmisiä? En minä ainakaan.

Vierailija
9/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä oikeesti tykkää mistään musiikista? Miksi? Ootko tutustunut menneiden aikojen hitteihin ja kaikenlaisiin alagenreihin?

Itte sain aikoinaan synkkään masentuneeseen maailmaani toivonpilkahduksen, kun "löysin" vanhan jazzin, suistobluesin ja joitain 80-luvun bändejä. 😁

Vierailija
10/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän sanoo aloituksessaan:

"Joskus kaipaa ihmisten seuraa koska kipeäähän se tekee jos on aina yksin."

Mä ymmärrän tuota. Yritäpäs olla aina yksin. Kyllä alkaa päähän sattua. Eli ei se muiden ihmisten seuraan hakeutuminen siinä vaiheessa riipu mistään kiinnostuksesta tai halusta eikä ole mikään valinta. Kyllä se muiden seuraan hakeutuminen silloin on ihan vain välttämättömyys, pakko.

Vierailija
11/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän sanoo aloituksessaan:

"Joskus kaipaa ihmisten seuraa koska kipeäähän se tekee jos on aina yksin."

Mä ymmärrän tuota. Yritäpäs olla aina yksin. Kyllä alkaa päähän sattua. Eli ei se muiden ihmisten seuraan hakeutuminen siinä vaiheessa riipu mistään kiinnostuksesta tai halusta eikä ole mikään valinta. Kyllä se muiden seuraan hakeutuminen silloin on ihan vain välttämättömyys, pakko.

En ymmärtänyt. On muka pakko ja ei ole muka pakko. Päähän sattuu, jos on koko ajan yksin ja päähän sattuu, jos yrittää mennä muiden seuraan. On se vaikeaa.

Vierailija
12/12 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on tehokas tapa karkottaa porukat.

En ole koskaan kysynyt keneltäkään vaikka minkälaisesta musiikista hän tykkää tai mitä hön harrastaa. Tai ehkä olen kysynyt joskus teininä, mutta en aikuisena. En yleensäkään kysele paljoa mitään keneltäkään sellaiselta, jota en niin tunne. Heidän kanssaan jutustelen ihan muuta ja niihin jutusteluihin on helppo mennä mukaan, jos haluaa. Jos ei halua, niin en ymmärrä miksi tyyppi on hakeutunut seuraani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi