Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi ei reagoi omaan nimeensä?

Vierailija
15.05.2019 |

Kuvittelisin, että kun lasta kutsuu nimellä, niin hän nostaisi katseen tekemisestään ja katsoisi kohti ja kuuntelisi mitä asiaa toisella on. Mutta kun näin ei tapahdu, lapsi ei reagoi omaan nimeensä mitenkään, jatkaa omaa tekemistään kuin ei olisi kuullut, niin pidän tilannetta erikoisena. Miksi lapsi ei reagoi, vaikka varmasti kuulee? Ja etenkin miten asian saisi muuttumaan, miten lapsen saisi reagoimaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on jo nyt tullut siihen tulokseen, ettei jaksa kuunnella sun juttuja.

Vierailija
2/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, haluaako jotain herkkua. Jos ei kuule sitäkään, on kuulossa vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä käytöstä uhmaikäiselle, murkulle ja teininlässykälle.

Vierailija
4/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on kuritettu liian vähän.

Vierailija
5/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut väärällä nimellä.

Vierailija
6/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ikä?

Vierailija
7/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa maailmoissaan? Meidän lapsella on dysfasia ja teki just noin.

Vierailija
8/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, aika vähän speksejä annoit. Et kerro mitään lapsesta, edes ikää. Etkä kerro, miten teidän muut keskustelut sujuvat, reagoiko lapsi koskaan mihinkään tai puhuuko ylipäätään (kuuluisiko edes puhua). Auta nyt sitten tuollaista.

Vierailija
9/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on 8 v. Kun lapsen saa kuulolle, niin sen jälkeen keskustelu sujuu ihan normaalin sujuvasti. Reagoi mainiosti omiin mielenkiinnon kohteisiin, erityisesti toisten lasten sanomana. Ap

Vierailija
10/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseksi meni, kun lapsi osoittautui kouluikäiseksi ja puhekykyiseksi. Ilmeisesti pitäisi reagoida, aivan kuten ajattelinkin. Mikähän nyt neuvoksi? Ap

Vierailija
11/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ADD tutkittu?

Vierailija
12/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuro

Vierailija
13/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mun lapsesta sanottiin jo neuvolassa että huomaatko että tätä lasta pitää koskettaa jos haluaa kontaktin. Sille oli vissiin joku hieno sanakin mutta en muista enää. Lapsi oli silloin ehkä viisi vuotta. Nyt on 11 ja edelleen saa huhuilla mutta mielestäni nykyään se johtuu lähinnä ruuduista joista ei tahdo saada katsettaan irti.

Vierailija
14/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eka lapsi josta olin huolissaan että ei reagoi nimeen, ei osoita asioita ym. 

Olin aivan turhaan huolissaan. Kyllä ne sieltä tulee joillaki ottaa pidemmän ajan. Iha hölmöjä nuo lukitut 12kk tämä pitää osata, 14kk tämä ja tuo ym ym.

Kaikki kehittyy nii erillälailla. Älkää olko huolissaan liikaa. Minä olin aivan stressissä ja kun olen antanut nyt aikaa tollaset puolivuotta nii yhtäkkiä alkanu kehittymään vauhdilla.

Vierailija
15/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoet liikaa lapsen nimeä? Sitä ei saisi käyttää negatiivisessa yhteydessä koskaan. Lapsi voi olla myös keskittynyt ja ajatuksissaan. Saako olla joskus itsekseen, ettei joku keskeytä koko ajan. Ellei ole muu juttu ettei reagoi tai kuule.

Vierailija
16/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitä on puhuttelemassa tyyliin viiden minuutin välein niin ymmärrän miksei vastaa..

Jotkut saattavat kyllä keskittyäkin niin hyvin tekemisiinsä tai leikkeihinsä että muu maailma ei liiemmin häiritse, eikä siinä ole mitään vaarallista eikä se ole mikään vika, pikemminkin saavutus.

Vierailija
17/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

debiili?

Vierailija
18/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tottunut vuorovaikutukseen sun kanssa. Sitä ei varmaan ole paljon ollut.

Kaiken oleellisen kertoo se että kysyt vauvapalstalla tämmöstä. Mä huutaisin sitä pari kertaa menisin sitten katsomaan ja ottamaan selvää SILTÄ ITSELTÄÄN eikö se kuule vai mikä on hätänä.

Oletan (turhaan ehkä) että jos samassa huoneessa oleva ihminen ignooraa sut, niin se sentään kirvoittaisi kysymyksen "Hei mä puhun sulle, miksi et vastaa?" eikä vauvapalstan avaamista.

Vierailija
19/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoet liikaa lapsen nimeä? Sitä ei saisi käyttää negatiivisessa yhteydessä koskaan. Lapsi voi olla myös keskittynyt ja ajatuksissaan. Saako olla joskus itsekseen, ettei joku keskeytä koko ajan. Ellei ole muu juttu ettei reagoi tai kuule.

Puhut nyt koiran kouluttamisesta.

Vierailija
20/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsena yrittäneeni ignoorata vanhempien käskyjä ja nimellä kutsua. Lopulta tuli selkäsauna. Opin sen jälkeen kuuntelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan