Aina väsyttää - normaalia vai sairaus?
Olen suunnilleen vuoden miettinyt, onko normaalia, että aina vaan väsyttää. Nyt menossa loppukuusta lääkäriin.
Mulla on 3v ja reilu 1v lapset, töissä olen käynyt nyt 2kk (mies kotona). I
metin molempia vuoden. Painoa kertyi toisen lapsen syntymän jälkeen 13kg vuodessa.
Liikuntaa harrastan muutaman kerran viikossa, puoli vuotta sitten tuli vielä liikuttua enemmän. Syön 4-5 kertaa päivässä. En jaksa syödä niin monipuolisesti kun pitäisi, mutta kasviksia ja hedelmiä syön arviolta 400g päivässä, välillä enemmän.
Nyt töiden jälkeen ei meinaa jaksaa tehdä enää mitään ja eväidenkin tekeminen tuntuu rasittavalta.
Elämä on ihan kivaa. Välillä syötyä liikaa herkkua (kun palkitsee/lohduttaa itseään).
Emme saa apua esim. isovanhemmilta, vaan hoidetaan miehen kanssa kaikki.
Onko normaalia pikkulapsielämän väsymystä vai voiko olla jotain taustalla?
Toivon, että lääkäri ottaisi ainakin rauta- ja kilpirauhaskokeet.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia?
Et tarvitse muiden kokemuksia. Lukemalla oman aloituksesi löydät kyllä vastauksesi.
- painoa kertyi +13kg
- en jaksa syödä monipuolisesti
- palkitsen itseni herkuilla
- liikuntaa muutaman kerran viiksossa, luetaan ei käytännössä yhtään
Miksi minua väsyttää?
Vierailija kirjoitti:
- painoa kertyi +13kg
Miksi minua väsyttää?
Ja kohta saamma lukea jatkokertomuksen, jossa ap vähättälee ja puolustelee näitä heikkouksia.
No olipas kärkkäitä kommentteja :x :D
Olen yrittänyt painoa pudottaa, ei oikein ota onnistuakseen mutta pari kiloa on lähtenyt pois.
Liikunnalle ei tällä hetkellä vaan tunnu olevan enemmän aikaa ja energiaa, kun töihin plus matkoihin menee reilu 10 tuntia päivässä. Hiljalleen yritän lisätä määriä.
Lisäksi miehellä menee omaan harrastukseen 3-4h 2-3 krt viikossa.
Sokerirasituksessa olin vuosi synnytyksen jälkeen ja arvot olivat hyvät
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt painoa pudottaa, ei oikein ota onnistuakseen mutta pari kiloa on lähtenyt pois.
Liikunnalle ei tällä hetkellä vaan tunnu olevan enemmän aikaa ja energiaa, kun töihin plus matkoihin menee reilu 10 tuntia päivässä. Hiljalleen yritän lisätä määriä.
Eli miksi sinua väsyttää ja näköjään ärsyttääkin :D
Vihjeenä sairaudesta ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäitä?!
Ja mielestäni pari kuntosalitreeniä ja 1-2 kävelylenkkiä viikossa on ihan tyydyttävä määrä liikuntaa pienten lasten äidille, joka työmatkat joutuu kulkemaan autolla.
Lisäksi ulkoilut lasten kanssa vkl, iltaisin ei ehdi
Siirryn nyt muille foorumeille :,(
On ihan normaalia, että väsyttää kun elämäntavat on vähän sinne päin. Muut kärkkäitä, kun ei vastaukset viittaa sairauteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- painoa kertyi +13kg
Miksi minua väsyttää?
Ja kohta saamma lukea jatkokertomuksen, jossa ap vähättälee ja puolustelee näitä heikkouksia.
Lähinnä tämä
Mahdollisesti epäterveelliset elämäntavat väsyttävät. Nukutko tarpeeksi? Osallistuuko mies kodin hoitamiseen? Onko sinulla yhtään omaa aikaa ja omia harrastuksia? Varmasti myös uusi elämäntilanne, töiden aloittaminen väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti epäterveelliset elämäntavat väsyttävät. Nukutko tarpeeksi? Osallistuuko mies kodin hoitamiseen? Onko sinulla yhtään omaa aikaa ja omia harrastuksia? Varmasti myös uusi elämäntilanne, töiden aloittaminen väsyttää.
Omille harrastuksille = liikunnalle aikaa muutama kerta viikossa.
Mies hoitaa kotia paljon.
Univelkaa taitaa olla 3 vuoden ajalta... usein lapset herättää kauhean aikaisin, keskellä yötä tai illalla on niin paljon hommaa, ettei ehdi ajoissa sänkyyn. Etenkin jos töiden jälkeen yrittää ehtiä liikkua
Ja jos haluamme parisuhdeaikaa/ aikaa seksille, molemmat joutuvat todennäköisesti jättämään harrastuksensa väliin siltä päivältä.
Väsymys johtuu ehkä unenpuutteesta ja yöheräilystä. Jos heräilet usein, uni ei ole laadultaan hyvää etkä herää virkeänä aamulla. Päiväaikainen väsymys voisi johtua siitä. Tietysti kannattaa tarkistaa rauta-arvot yms.
Kaksi raskautta imetyksineen lähekkäin. Kaksi taaperoikäistä ja huonot yöunet. Tsekkaa rauta-arvot, suojelkaa nukkumsta, järjestäkää vaikka yhdet keskeytymättömät yöunet viikossa kummallekin. Muista että tämä on väliaikainen elämänvaihe, älä stressaa liikaa. Lempeydellä! T. Vanha psykologi
Onko muilla kokemuksia?