Miten nopeasti farkkusi menevät rikki?
Olen ostanut jo pitkän aikaa parit farkut vuodessa, koska ne hajoavat kankaan kuluessa puhki. Yleensä kulumat tulevat sisäreisiin tai pakaran puolelle. Käyttämäni housut ovat olleet pilli-malliset stretchfarkut. Eipä tuota mallia saakaan pelkkänä deniminä... Ostan housut aina niin, että ne ovat erittäin napakat ostaessa ja venyvät sitten käytössä sopivaksi. Lopulta mietin että kuluminen johtuu liiasta tiukkuudesta ja ostin sitten löysemmät housut... Mutta sama kuluminen tapahtui näilläkin lerpakkeilla. Eikö oikeasti voi enää ostaa farkkuja jotka kestäisivät vaikka pari-kolme vuotta?
Kommentit (16)
Kankaan heikkous johtuu juuri elastaanista.
Mulla elastaanifarkut kestävät ehkä 2 vuotta, mutta mulla on kahdet, joita vaihtelen, ja käytän farkkuja ehkä vähemmän kuin keskivertotallaaja: teen kotona töitä, ja kotona käytän kotivaatteita. Harrastan hevosia, joten vapaa-ajastani iso osa menee tallilla, enkä yleensä käytä farkkuja siellä.
Kaikki farkkuni ovat ajalta ennen raskaaksi tulemista, eli vähintään 5v vanhoja. Osa yhdeksänkin vuotta. Bershka ja Guess ovat kestäneet pisimpään, vain yhdestä parista (omistan 4) on kulunut polvet rumiksi. Tiukkoja stretch-farkkuja kaikki.
Minulla on hyllyssä hieman yli 10 vuotta sitten ostetut farkut, ovat edelleen lähes kuin uudet.
En koskaan osta yli 50euroa maksavia farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Farkkujesi hinta ja laatu?
Ei se hinta ole elastaanifarkuissa määräävä tekijä, riippuu enemmän kankaan paksuudesta. Esim. mä ostin Dr. Denimin farkut, jotka kuitenkin ovat hieman kalliimpia kuin halpisketjujen farkut, eivätkä ne kestäneet vuottakaan. Mulla on tällä hetkellä Monkin ja H&M:n farkut, jotka ovat molemmat noin kaksi vuotta vanhat. Monkin farkut menivät viime viikonloppuna niin rikki, että niitä ei voi enää käyttää (mietin paikkaamista), H&M:n farkut vielä porskuttavat. Mulla on pieneksi jääneet Cheap Mondayn farkut, jotka ovat selvästi paksumpaa kangasta, elastaania toki niissäkin. Luulen, että ne ovat kestävämpää tekoa, mutta täytyy ensin laihtua, että sovin niihin!
nro 2
Niin, ja mulla siis ottaa reidet yhteen, mikä rikkoo farkut. Ei kannata antaa nyt mitään laihdutusvinkkejä, olen normaalipainoinen (joskin olen lihonut viimeisen vuoden aikana jokusen kilon, jotka mun on pakko laihtua, koska muuten vaatteet jäävät pieneksi), ja reiteni ovat aina ottaneet yhteen.
nro 2
Todella nopeasti, joskus parissa kolmessa kuukaudessa. Mutta oonkin läski ja reidet hsnkaa yhteen.
Ns suorat housut ei hankaudu yhtä pahasti kun niissä sisäsauma on ohut eikä paksu.
Ei ole ikinä mennyt rikki. Ei mulla hankaa sisäreidet yhteen, joten eivät kulu sieltä. Ainoastaan nappi voi jostain lähteä, jos on huonosti kiinnitetty.
Suurta vaihtelua in kestävyydessä. Osa kestänyt vuosia hyvinä. Juuri sain lahjaksi kalliit, joustavat merkkifarkut. Sormet menivät läpi vyötäröltä housuja jalkaan normaalusti kiskoessa viikon käytön jälkeen. Vyötärökaitale ei pysynyt kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja mulla siis ottaa reidet yhteen, mikä rikkoo farkut. Ei kannata antaa nyt mitään laihdutusvinkkejä, olen normaalipainoinen (joskin olen lihonut viimeisen vuoden aikana jokusen kilon, jotka mun on pakko laihtua, koska muuten vaatteet jäävät pieneksi), ja reiteni ovat aina ottaneet yhteen.
nro 2
Oletko kokeillut väljälahkeisia housuja joissa 30 % tekokuitua, loput villaa tai muuta luonnonkuitua?
Tavis-housuja siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nro 2
Oletko kokeillut väljälahkeisia housuja joissa 30 % tekokuitua, loput villaa tai muuta luonnonkuitua?
Tavis-housuja siis.
Keskimäärin väljät housut rikkoutuvat nopeammin. Ainoat housut, jotka mulla ovat kestäneet, ovat Haglöfsin goretex-housut sekä keinomokkapaikkaiset ratsastushousut. Sauma on se, joka löysemmissä housuissa rikkoo kankaan. Noissa Haglöfsin housuissa on litteät saumat ja tietenkin itse kangaskin kestää kulutusta, ratsastushousuissa taas ei ole sisäsaumaa ja myös keinomokka kestää kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyllyssä hieman yli 10 vuotta sitten ostetut farkut, ovat edelleen lähes kuin uudet.
En koskaan osta yli 50euroa maksavia farkkuja.
Kyllähän ne siellä hyllyssä pysyykin uudenveroisina:)
Mulla myös reidet hankaa yhteen ja monet housut menevät sen takia sisäreisien kohdalta suht nopeasti rikki. 2-3 vuotta kestävät, käytän aika paljon farkkuja. Yksiä muuten todella hyviä on anoppi paikannut, jotta kestäisivät pitempään. En osaa tähän mitään poppakonstia esittää, ja reisien yhteenmeno taitaa olla ainakin osittain myös vartalotyypistä kiinni eikä pelkästään läskin määrästä.
Ei minullakaan ole aikuisena mennyt kai koskaan rikki paitsi vetskarista tai napeista.
Mollyt ei kestä kuin max vuoden, yleensä jo aiemminkin tulee reikiä, laatu mennyt surkeaksi
Farkkujesi hinta ja laatu?