Monelta yo-tulokset tulee Wilmaan?
Kommentit (17)
Ysiltä tulee kouluille, en tiedä kauanko kestää kun laittavat Wilmaan. Esikoinen kirjoitti jo neljä vuotta sitten ei enää muista... Nyt jännätään miten kuopuksen käy, iltapäivällä varmasti jo Wilmassa :D Pisterajat räpsähtää yo ltkn sivuille myös tänään, niistäkin voi jotain päätellä vaikka pisteet voi nousta tai laskea koulun antamista. Lykkyä :)
Yhdeksältä luovutetaan kouluille, ja koulusta riippuen ne tulee Wilmaan sit jahka ehtivät. Mutta aamupäivän aikana kai aina. Pienessä koulussa ei välttämättä mene edes tuntia. Ne tulee myös opintopolkuun, en tiiä päivittyykö ne sinne heti klo 9 vai meneekö siinä sitten kauemmin.
Jännää.
On, meillä aikuislukiossakin. Sinne ei kyllä kenenkään äidillä tai isillä ole asiaa :D . Wilmaa käytetään viestittelyyn ja koulun tiedotteisiin ja omat kurssisuoritukset tulevat sinne näkyviin. Jotkut opet laittaa poissaolomerkinnät, mutta nekin on opiskelijaa itseään varten - joillain kursseilla liian runsas poissaolo voi vaatia jotain korvaavaa tehtävää.
loudastuu kirjoitti:
On, meillä aikuislukiossakin. Sinne ei kyllä kenenkään äidillä tai isillä ole asiaa :D . Wilmaa käytetään viestittelyyn ja koulun tiedotteisiin ja omat kurssisuoritukset tulevat sinne näkyviin. Jotkut opet laittaa poissaolomerkinnät, mutta nekin on opiskelijaa itseään varten - joillain kursseilla liian runsas poissaolo voi vaatia jotain korvaavaa tehtävää.
Ja tämä piti olla lukiolaisten Wilmasta kyselijälle :)
Vierailija kirjoitti:
Onko lukiossakin vielä wilma?
Meillä oli lukiossa Wilma jo vajaat 15 vuotta sitten. Vanhemmilla sinne ei ollut mitään pääsyä, eikä opettajille voinut laittaa viestiä tms., mutta Wilmassa ilmoittauduttiin kursseille ja kurssien arvosanat tulivat sinne näkyviin. Peruskoulussani vastaavaa sähköistä järjestelmää ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on. Tai jokin muu vastaava järjestelmä. Siellä on mm. lukujärjestykset ja kurssi-ilmoittautumiset ja suoritustiedot jne.
Meillä niitä ei laiteta wilmaan lainkaan.
Oi niitä aikoja. Vielä vuonna 2005 yo-tulokset tulivat tiettynä päivänä kirjeitse kotiin pienelle paperiliuskalle tulostettuina. Kun yritin niiden perään vielä kysellä tarkempia yksityiskohtia koulu sihteeriltä, ei puhelimitse saanut antaa mitään tietoa. Ei ollut vielä Wilmaa. Kursseillekin ilmoittauduttiin ihan paperilomakkeilla.
Tunnen itseni ihan dinosaurukseksi, vaikka olen "vasta" 32. Tosin äkkiä se digitalisaatio tulikin. Pari vuotta myöhemmin yliopistossa oli jo ihan eri meininki.
Ja koulusihteeri yhteen... Kännykkä kiusaa.
Ei muuten onnistuisi nykypostilla tuo mainitsemani...
Harmi, ettei nimiä kai enää julkaista lehdissä. Huomennahan sen näkee...
Itselläni on sivut Iltalehdestä (tai -sanomista) ja Etelä-Suomen Sanomista vuodelta 1992 tallella, koska niissä oli "Suomen kaikki uudet ylioppilaat" ja "Päijät-Hämeen uudet ylioppilaat". Sivut ovat valokuva-albumin välissä. Albumista löytyy valokuvat, onnittelukortit, reaalikoe, ruusukonvan laulut, opettajille lauletut penkkarilaulut ja nuo lehtileikkeet. Nykyisin kaikki on sähköisenä ja moisen albumin tekeminen vaatisi näpertelyä.
Esikoisen kirjoitukset menivät niin hyvin, että juhlat meille on tulossa :)
P.S. Se sama Wilma on ollut esikoisella siitä asti, kun se tuli joskus alakoulun ekalla tai tokalla. Viikkoa ennen 18-vuotispäivää tulee vanhemmille viesti "Nämä tunnukset lakkaavat toimimasta viikon päästä pp.kk.vv." Ja sen jälkeen omaan Wilmaansa pääsee tuore aikuinen vain itse. Ja meidän lukiolaisella Wilmassa on todellakin ihan KAIKKI lukioon liittyvä.
Voi apua, kun jännittää tulokset! Tiedän kyllä, että nuoremme pääsee ylioppilaaksi, mutta millä arvosanoilla, se jännittää! Vuosien varrella on ollut niin kovia vaikeuksia, että tämä on hillitön työvoitto ja olen hirmuisen onnellinen, että tähän on päästy. Onnea kaikille ylioppilaille ja valmistuneille ja heidän vanhemmilleen! Hienosti tehty! Ja tsemppiä tulevaisuuteen niille, joilla ei vielä tällä kertaa ole juhlan aika, kyllä sekin päivä koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lukiossa Wilma jo vajaat 15 vuotta sitten. Vanhemmilla sinne ei ollut mitään pääsyä, eikä opettajille voinut laittaa viestiä tms., mutta Wilmassa ilmoittauduttiin kursseille ja kurssien arvosanat tulivat sinne näkyviin. Peruskoulussani vastaavaa sähköistä järjestelmää ei ollut.
Mä pääsen lukiolaiseni Wilmaan, koska hän on alaikäinen. En tiedä häipyykö mun oikeudet silloin kun täyttää 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsen lukiolaiseni Wilmaan, koska hän on alaikäinen. En tiedä häipyykö mun oikeudet silloin kun täyttää 18 vuotta.
Alaikäisen wilmaan vanhemmille pitäisi tulla tunnukset, meidän koulussa täysi-ikäinen voi antaa vanhemmille luvan päästä wilmaan, mulla on pääsy 18 v:n wilmaan.
Missä kohtaa wilmassa ne kirjoitustulokset näkyy? Ei näkyny pojalla kuin lukion suoritukset, ei edes ne aiemmin kirjoitetut näy :(
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa wilmassa ne kirjoitustulokset näkyy? Ei näkyny pojalla kuin lukion suoritukset, ei edes ne aiemmin kirjoitetut näy :(
Jos ei aiemmin kirjoitetut näy, niin veikkaan, ettei ko. koulu niitä sitten wilmaan laita.