Mitä ruoaksi tänään?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mä tein mulle ja lapselle ruuaksi sitruunapestolla maustettuja ahvenfileitä uunissa, sitruunalla, kuminalla ja mustapippurilla maustettuja lohkoperunoita, sellerisalaattia ja porkkanaraastetta. Illalla on koko perheelle ruuaksi kukkakaalipastaa.
Siis tuo eka ruoka oli lounaaksi, piti kirjoittamani.
Hapanimelää possua ja kasviksia todennäköisesti.
Nakkisoppaa pitkästä aikaa ja itse leivottuja sämpylöitä
Munakasrulla jauhelihatäytteellä ja salaatti niistä aineksista mitä sattuu jääkaapista löytymään.
Ostin "possunlihaköntin", semmoisen x-tra merkin lihan.(yllättävän hyvä kun malttaa hauduttaa kauan ja huuhtelee sen marinadinneka pois) Siitä leikkasin siivuja ja ruskustin pannussa. Nyt on monta tuntia jo hautunut tuolla. Saa hautua niin kauan että menee mössöksi. Laiskan äidin pulled porkia siis 😅
Sitten teen itse guacamolen ja salsa on valmista kaupan salsaa. Laitan alle nachoja, sitten tuota "pulled porkia" ja cheddarjuustoraastetta ja uuniin hetkeksi. Päälle guacamole, salsa ja ranskankermaa.
Kaali-jauhelihakeittoa ja itsetehtyjä sämpylöitä.
Kanakookoskeittoa, ruisleipää ja jälkkäriksi mansikkaraparperikiisseliä kevään ekoista omista raparpereista.
Ihania te itsetehtyine sämpylöineen! Tulkaa meillekin tekemään 😅
Eulen just suunnittelin että joku päivä kyllä leivon!
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla tekeen sulle, rakastan sämpylöiden leipomista! 😅 t: se, joka tekee kaali-jauhelihakeittoa
Vierailija kirjoitti:
Sämpylät on niiiin helppo tehdä. Nytkin heitin kaapin pohjalta jämä siemenet taikinan joukkoon ja kunnon loraus hunajaa. En vaivaa taikinaa sen pahemmin vaan muotoilen siitä pötkön, jauhotan ja leikkaan paloiksi. Kovalla lämmöllä 10min ja nam :)
Perunagnoccheja valkosipulisessa tomaattikastikkeessa, uunissa mozzarellalla kuorrutettuna. Paiston jälkeen tuoretta basilikaa päälle. Nam, katosi kaikki parempiin suihin :9
Mies mökillä muutaman päivän- ihanaa, ei tarvi sen kummemmin ruokaa laittaa! Eilen ja tänään kuullotin
seesamöljyssä porkkanaa, parsakaalia, paprikaa ja valkosipulia. Päälle pari kananmunaa. Eilen pala
halloumia, tänään pippurikalkkunaleikettä. Huomenna katselen löytyiskö jääkaapista vielä jotakin tuhottavaa.
Mä tein mulle ja lapselle ruuaksi sitruunapestolla maustettuja ahvenfileitä uunissa, sitruunalla, kuminalla ja mustapippurilla maustettuja lohkoperunoita, sellerisalaattia ja porkkanaraastetta. Illalla on koko perheelle ruuaksi kukkakaalipastaa.