Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syke nousee ja laskee aika helposti ja usein vaikka olen fyysisesti hyvässä kunnossa?

Vierailija
14.05.2019 |

Tietääkö kukaan tällaisesta?
Olen 80kg/178cm ja lihaksiston kannalta hyvässä kunnossa, mutta aerobinen kuntoni on heikko. Olen viime aikoina aloittanut lenkkeilyn taas. Hankin aktiivisuusrannekkeen, ja telkkaria katsoessanikin välillä sykkeeni on 100. Sitten hiukan myöhemmin taas siinä 70 paikkeilla.

Minulla on cipralex käytössä, ehkä se voi vaikuttaa asiaan?
Kyse ei siis ole mistään pelottavista sydämentykytyksistä tai huonosta olosta, vaan näyttää vain että syke nousee todella helposti ja välillä pomppii ylös hetkellisesti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea sykkeen reagoiminen on yleensä hyvän kunnon merkki. Hyväkuntoisella syke nousee ja laskee helposti rasituksen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine/syke kertoo usein jostakin latentista infektiosta elimistössä, jos ei johdu rasituksesta. Useinkin joku suoliston infektiopesäke -muistuttaa muuten oireettomuudellaan parodontiittia.

Vierailija
4/7 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposykkeen vaihtelusta en tiedä, mutta siis ainakin urheilun aikainen korkea syke ei ole ongelmallinen, jos se syke tosiaan tulee nopeasti myös alas rasituksen jälkeen. Jos se syke jää jatkuvasti ylös vaikka rasitus on päättynyt, sitten pitää vasta huolestua.

Vierailija
5/7 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine/syke kertoo usein jostakin latentista infektiosta elimistössä, jos ei johdu rasituksesta. Useinkin joku suoliston infektiopesäke -muistuttaa muuten oireettomuudellaan parodontiittia.

Minulla on todella paljon vatsaongelmia (IBS) mutta verenpaineeni on kunnossa. Mitään ei ole tutkimuksissa löydetty kyllä.

AP

Vierailija
6/7 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pälliongelmia?

Vierailija
7/7 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leposykkeen vaihtelusta en tiedä, mutta siis ainakin urheilun aikainen korkea syke ei ole ongelmallinen, jos se syke tosiaan tulee nopeasti myös alas rasituksen jälkeen. Jos se syke jää jatkuvasti ylös vaikka rasitus on päättynyt, sitten pitää vasta huolestua.

OK. Urheillessa sykkeeni nousee nopeasti, mutta laskee myös aika hyvin, joten kai OK sitten.

ap