Piilolinssi vinkkejä aloittavalle käyttäjälle!
Aloitin juuri piilolinssien käytön, ja kyseessä erityisesti hajataittoa korjaavat linssit.
On hieman vaikeuksia laittaa ne silmiin, linssi aina takertuu sormeen kiinni.
Suurempia ongelmia minulla on saada linssit pois, tuntuu että ne aina jotenkin "jämähtää" silmään kiinni eikä meinaa liikkua minnekään :D
Vinkkejä?
Linssien käytön aikana näkö on hieman sumeahkoa, ei sellaista että se johtuisi vahvuuksista, vaan tuntuu silloin tällöin esim sivulle katsoessa ja muutenkin pientä sumeutta. Voisiko tämä johtua piilolinssinesteestä jos sitä pääsee silmään linssin mukana?
Käytön aikana linssit usein myös hieman tuntuvat silmissä, ei siten että ne olisivat silmässä väärinpäin, mutta tuntuu, että silmässä on joku.
Onko tämä normaalia että linssit tuntuvat vai pitäisikö ne olla sellaiset että ei huomaa/tunnu laisinkaan, että ne on silmissä?
Onko kellään muulla ollut niitä hajataittolinssejä? Kokemuksia?
Kommentit (7)
Jos sinulla on kuivat silmät? Haluaisin piilarit myös, mutta silmälääkäri sanoi etten koskaan pysty käyttämään kuivien silmieni takia. Voin kuvitella, että ne jotenkin hankaa ja samentaisi. Mutta enpä tiedä, en ole edes kokeillut, kun eivät suostuneet myymään optikolla tuon lääkärin määräyksestä. Minulla tuli silmiin repeytymiä kuivuudesta. Katsoi jollain tahnalla ja sinisellä valolla ne repeymät. Enkä uskalla netistä tilata ominpäinkään, uskon lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on kuivat silmät? Haluaisin piilarit myös, mutta silmälääkäri sanoi etten koskaan pysty käyttämään kuivien silmieni takia. Voin kuvitella, että ne jotenkin hankaa ja samentaisi. Mutta enpä tiedä, en ole edes kokeillut, kun eivät suostuneet myymään optikolla tuon lääkärin määräyksestä. Minulla tuli silmiin repeytymiä kuivuudesta. Katsoi jollain tahnalla ja sinisellä valolla ne repeymät. Enkä uskalla netistä tilata ominpäinkään, uskon lääkäriä.
Ei ole kovin kuivat, ite asiassa vesistävät aika paljon arkena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin kuivat, ite asiassa vesistävät aika paljon arkena.
Eli ovat kuivat. Tämä on hieman paradoksi: kuivat silmät vetistelee. Lähinnä kai kyynelkanavat yliaktivoituvat, kun yrittävät kosteuttaa silmiä.
Itse en pysty pitämään kuivasilmäisyyden takia piilareita kovin pitkään. Lisäksi käytän kertakäyttöisiä superkosteita piilareita, jotta pystyn niitä pitämään edes sen verran mitä lähinnä urheillessa tarvitsen. Tulee vaan pirun kalliiksi, kun vielä pitää olla hajataittokorjatut linssit.
Niin just, jos vetistää niin saattaa olla kuivat. En olis itsekkään uskonut joskus et kuivat on, mutta kuivuus saa silmät vuotamaan. Joudun räpyttelemään usein just kun kuivuu, päivällä tippoja ja yöksi rasvaa se helpottaa. Hae kuivat silmät sivuilta, mut voihan olla vaikka allergia nyt keväällä. Tsemppiä.
Hanki bio-flexit/muut "hengittävät" linssit.
Voi pitää tarvittaessa nukkuessakin.
4 jatkaa. Kuivasilmäisille on olemassa kostutustippoja ja -suihkeita, joita voi käyttää piilareiden kanssa. Saa optikolta ja saa apteekista. Kannattaa mainita hankkiessa, että pitää pystyä käyttämään piilareiden kanssa, jotta osaavat myydä oikeanlaiset tuotteet. Suihkeita on siis sellaisia, joita suihkaistaan silmiä kohti (suljetuille luomille) ja suihke sitten imeytyy silmiä kosteuttamaan. Ei sotke meikkiäkään.
Anyone?