Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin naapurille ambulanssin

Vierailija
13.05.2019 |

Naapurin rouva soitti ovikelloa aamupäivällä. Sanoi, että hänellä ei ole puhelinta ja pyysi soittamaan ambulanssin. Pyyteli anteeksi koko ajan. Oli ihan tajuissaan, mutta hysteerinen ja sekava. Piteli päätään. Mitään näkyviä haavoja ei ollut, mutta jotain hänelle oli sattunut. En tajunnut edes kysellä tarkkaan ja hätäkeskukseen kerroin, että nainen pitelee päätään ja on järkyttyneen ja sekavan oloinen. Yritin rauhoitella naapuria. Ambulanssi tuli aika pian. Saatoin naisen ambulanssiin, mutta en saanut mennä mukaan. Menin kotiin ja katsoin ikkunasta. Ambulanssi lähti hetken päästä pihasta ja melkein heti pihaan ajoi poliisi.

Silloin tajusin! Sen naapurin mies riehuu usein humalassa pihalla ja nainen juoksee joskus karkuun ja itkee. Ne tilanteet on silloin menneet äkkiä ohi. Yleensä poliisi on hakenut miehen. Harvemmin olen sitä naista nähnyt, mutta tunnistin ja tajusin yhdistää siihen mieheen. Joudun usein käskemään omat lapseni sisälle, koska tuo mies on pelottava. On aika isokokoinenkin.

Illalla kun kävin lenkillä, tuo naapurin rouva kantoi jätesäkkejä rappukäytävään. Katsoin kysyvästi, mutta en sanonut mitään. Hän nosti päätään ja sanoi rauhallisesti: ”Nyt oon vapaa”. Neuvoin vaihtamaan lukot ja tarvittaessa soittamaan poliisille tai lähtemään turvakotiin. Lupauduin myös auttamaan ja sanoin, että meille saa tulla ihan koska vain.

Huomenna mulla ei ole töitä ja ajattelin, että käyn kysymässä onko hän kunnossa. Samalla vähän kuulostelen tilannetta ja yritän selvittää mitä on tapahtunut. Ilmeisesti ei ainakaan mitään kamalan vakavaa, kun pääsi jo illalla kotiin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Toivottavasti nainen pääsee taas jaloilleen, eikä ajaudu taas vastaavanlaiseen suhteeseen.

Vierailija
2/2 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä, hienosti toimittu! Olet hyvä naapuri, olisipa kaikki yhtä ajattelevaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi