Mies ei erota kaksosia toisistaan
Meidän nuorimmat pojat ovat identtisiä kaksosia ja mies ei erota heitä toisistaan. En tiedä mistä johtuu, mutta kyllä minä erotan ja miehen pitää katsoa pitkään erottaakseen. Pahoittelen vuodatusta, mutta johonkin oli pakko kirjoittaa, kun tutuilla ei ole kaksosia.
Kommentit (22)
Omat lapsensa tunnistaisi, ymmärrän että ei tässä tapauksessa.
Meillä mies ei erota minua kaksoissiskostani ja olemme kuitenkin yli kolmekymppisiä. Oli kerran kesämökillämmekin kammennut keskellä yötä siskon viereen ja rakastellut, eikä muka tajunnut eroa.
Olenkin aina miettinyt miten identtiset kaksoset erotetaan alkuun vai onko niillä kuitenkin sitten erilailla naamat rutussa ja hiukset törröllä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Olenkin aina miettinyt miten identtiset kaksoset erotetaan alkuun vai onko niillä kuitenkin sitten erilailla naamat rutussa ja hiukset törröllä? 🤔
Kuinkahan moni kaksonen on mennyt sekaisin? Äiti väsyneenä voisi sekoittaa lapsen toiseen ja sitten kukaan ei saisi koskaan tietää jos tämä tapahtuisi vauva aikana.
Johtuu eroista aistiherkkydessä ja astitoiminnoissa, sekä ehkä myös naisten paremmasta ilmeidentunnistuksesta. Miehillä ei myöskään ole samanlaista kykyä tunnistaa oman lapsen ominaishajua, tosin tämäkin saattaa johtua vain eroista hajuaistin toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei erota minua kaksoissiskostani ja olemme kuitenkin yli kolmekymppisiä. Oli kerran kesämökillämmekin kammennut keskellä yötä siskon viereen ja rakastellut, eikä muka tajunnut eroa.
Mieheni kerran kouraisi isosiskoni takapuolta, koska näytämme kuulemma takaapäin samalta ja sinä päivänä oli vielä samanlaiset vaatteet päällä.
Lasun paikka, tietääkö kuka Ap on?
Meillä lapsilla on kaksi vuotta ikäeroa, ja nyt kun pienempikin on "iso", meinaa välillä olla vaikeuksia erottaa kumpi on kumpi, vaikka erinäköisiä ovatkin 😄
No jos nyt ihan vakavasti tämän aloituksen ottaa niin minkä ikäisiä lapset siis ovat (nämä kaksoset)? Jos vauvoja niin en huolestuisi. Ikävää toki mutta mies on luultavasti niin paljon vähemmän lasten kanssa ettei vaan ole vielä silmät harjaantuneet näkemään niitä pieniä eroja.
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt ihan vakavasti tämän aloituksen ottaa niin minkä ikäisiä lapset siis ovat (nämä kaksoset)? Jos vauvoja niin en huolestuisi. Ikävää toki mutta mies on luultavasti niin paljon vähemmän lasten kanssa ettei vaan ole vielä silmät harjaantuneet näkemään niitä pieniä eroja.
Täyttivät viime kuussa kaksi vuotta ja mies tosiaan on paljon töissä.
-ap
Laita erilaiset vaatteet, leikkaa hiukset eri lailla tms
On olemassa sellaisia ihmisiä joilla on ihan syntyjään vaikeus tunnistaa tuttujakin kasvoja, johtuu aivoista. Tätä on eri asteisena. En nyt vetäisi mitään johtopäätöksiä miehen kyvystä olla vanhempi jos ei identtisiä kaksosia tunnista, voi olla tosiaan tästäkin kyse.
Googlaa prosopagnosia.
Totta kai äiti erottaa kaksosvauvat paremmin kuin isä, koska todennäköisesti hoitaa heitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siskoaan huomannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siskoaan huomannut?
Siskokaan?
Vierailija kirjoitti:
Juu meillä sama, mutta tapahtuu vähintään kerran viikossa.
Mulla meni kauan ennenkuin erotin ystävän kaksois pojat. Nyt tunnen jo luonteet.
Permanentti tussilla numerointi otsaan. Lapset yksi ja kaksi.
Minä olen lasten äiti, mutten erottanut identtisiä tyttäriäni toisistaan kun olivat ihan pieniä.
Käytin niitä ihan pieniä,pyöreitä laastareita joita tulee joka pakkauksessa, mutta joille ei ole mitään käyttöä.
Laitoin aina toisen päähän sellaisen laastarin.
Uusi provokulma? Seuraan.