Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erota..

Vierailija
13.05.2019 |

..kun ei ole ketään jolta saada tukea? Olen ollut vuosia saman miehen kanssa huonossa suhteessa. "Suhde" on lähinnä taloudellista hyväksikäyttöä sekä henkistä väkivaltaa. Haluan tästä kaikesta eroon, mutta olen niin syvällä jossakin, että en tiedä miten. Ystäviä minulla ei ole, eikä perhettäni kiinnosta. Olen hukassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt sanonut asian ääneen.

Onko sinulla omaa rahaa? Se helpottaa yleensä. Onko teillä yhteistä omaisuutta?

Pitääkö sinun lähteä vai voitteko erota yhteispäätöksellä?

Jos olet lähdössä, niin teet kaikki päätökset yksin, lopputuloksen näkee sitten.

Vierailija
2/4 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukea tarvit? Paras toimia ihan itse ja näyttää miehelle, että pystyt ja pärjäät. Miten tuo taloudellinen hyväksikäyttö näkyy? Älä anna siihen mahdollisuutta. Nyt asuntohakemukset eteenpäin ja ero vireille. Asia kerrallaan niin homma etenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/4 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalta pääsee vain ylös.

Minun eroni alkoi aikoinaan siitä, että ajattelin etten voi erota, koska eihän minulla olisi edes aterimia.

Joten ostin aterimet, piilotin ne vaatekaappiin.

En minä osannut heti lähteä hakemaan asuntoa tai pohtimaan suuria ja minä olin oikeasti epätoivoinen, täysin kyvytön edes ajattelemaan omaa ja itsenäistä elämää.

Alle 3 kk tuosta aterimien piilottamisesta minulla oli oma asunto.

Se ei vaatinut lottovoittoa eikä ritaria valkoisen ratsun selässä. Tein sen kaiken lopulta itse, mutta aloitin siitä, mihin kykenin. Ratkaisin yhden pienen ongelman kerrallaan, kunnes se saavutti kriittisen massan ja asiat alkoivat edetä omalla painollaan

Sinä pystyt.