Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa suomea puhuvaa Wolt-lähettiä?

Vierailija
12.05.2019 |

Ei vielä ykskään ole suomea puhunut. Hienoa, että Suomessa ei saa palvelua enää edes suomella.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ehkä siitä että palkat niin surkeat.

Vierailija
2/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt-kotiinkuljetusfirmalle työskentelevä parikymppinen Jake Savolainen kertoo tuntipalkakseen 9 euroa. Viikonloppuisin tuntipalkkaan saa 1 euron lisän.

– Ja provikkaa tulee euro per keikka, viikonloppuisin kaksi euroa per keikka, Savolainen kertoo.

Savolainen kertoo tehneensä lähettipalvelun kanssa ns. palvelusopimuksen.

Se tarkoittaa, että lähetti ei ole varsinaisessa työsuhteessa, vaan on free lancer ja hänelle maksetaan vain tehdystä työstä. Työvälineet eli auton tai polkupyörän lähetin pitää maksaa itse.

Työnantaja maksa myöskään työeläkemaksuja, jolloin lähetille ei kerry eläkettä. Lomia ei liioin kerry, ja auton käytöstä aiheutuvat kulut Savolainen maksaa itse.

25–30 tunnin työstä jää verojen jälkeen käteen noin 1 200 euroa

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/399979-palkka-9-eh-sunnuntail…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan täällä Prahassa.

Vierailija
4/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi työeläkemaksut pitää huolehtia itse, eikä sairausajan palkkaa makseta. Vastapainoksi töitä voi tehdä milloin haluaa ja vaikkapa lomailla kun siltä tuntuu ilmoittamatta ennalta kenellekään.

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/wolt-otti-oulussa-rakettilahdon-mutt…

Vierailija
5/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Ei Wolt-planeetalla puhuta suomea, hupsu.

Vierailija
6/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohdannut vain suomalaisia tai suomea riittävästi puhuvia.

Vierailija
7/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu monta kertaa suomalaisia kuljettajia. Edellinen oli sellanen varmaan yli 50v suomalainen ukko

Vierailija
8/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen wolt-liivinen jonka olen stadissa kuun sisällä nähnyt on ollut musta henkilö. Ulkomaalainen vaimokin ihan ihmetteli että onko se jokin afrikkalaistaustaisten designated ammatti nykyään.

Kai suomalaisia ei vaan nappaa se työ.

Vierailija
9/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesijät ovat jo vuosia olleet suomea osaamattomia. Onneksi edes joku haluaa tehdä niitäkin töitä.

Vierailija
10/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit porukka ihan innoissaan tukee tätä alaa tilaamalla noista palveluista ruokaa. Kapitalistit ja globalistit kiittää, kun saadaan taas vähän lisää apua "huutavaan työvoimapulaan"

11/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne Woltlähetit ivat ? Postipoikia tms ?

Vierailija
12/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä uutta riistoa mitä google, apple, uber, airbnb, pizza-online, resq, amazon, visa, booking, ebay jne harjoittavat. Tehdään kauppapaikka ja vedetään välistä kun tapahtuu transaktio asiakkaan ja palvelun/tuotteen tarjoajan välillä. Aluksi voi olla halpaa jotta savustetaan ulos kilpailijat mutta sitten kun iso siivu markkinoista on saavutettu niin viilataan omia palkkioita ylös.

Vierailija
13/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitä ne Woltlähetit ivat ? Postipoikia tms ?

Ravintolaruokalähettejä.

Vierailija
14/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohdannut ainuttakaan suomea puhuvaa. Lisäksi suurin osa ei osaa perille, vaan heidät pitää puhelimessa neuvoa tai pahimmassa tapauksessa hakea heiltä ruuat jostain korttelin päästä.

Vierailija
15/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisessa kommunismissa kaikilla on samat palkat, kaikki asuu omakotitalossa järven rannalla ja ajavat uudella Mersulla. Se aika on ihan kohta.

Vierailija
16/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heidän pitäisi suomea osata? Ruoka on maksettu etukäteen ja lähetti vain tuo sen. Ei se vaadi enempää kommunikointia kuin "kiitos". Minusta on oikein hyvä asia, että he sentään tekevät töitä!

Vierailija
17/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi suomea osata? Ruoka on maksettu etukäteen ja lähetti vain tuo sen. Ei se vaadi enempää kommunikointia kuin "kiitos". Minusta on oikein hyvä asia, että he sentään tekevät töitä!

Jos kuski ei osaa perille tai vaatii hakemaan kauempaa ruuan niin saako silloin rahat takaisin? Kai näistä tehdään valitus ja hommat loppuu parin vastaavan jälkeen siihen?

Vierailija
18/18 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme. Itse viime kesänä opiskelijana olin vaarassa jäädä ilman kesätöitä, mutta olin valmis istumaan kesän kotona ja nostamaan opintotukea ennemmin kuin menemään tuollaiseen riistotyöhön, johon sinänsä kyllä pääsisi aina. En myöskään tilaa noilta mitään, vaikka kuinka mukavuudenhalu iskisi, vaan paikasta riippuen käytän aina omaa kuljetuspalvelua tai haen itse paikan päältä. Väliaikaisestihan siinä joku menettää työnsä jos ihmiset eivät noita käytä, mutta pidemmällä aikavälillä on pakko maksaa parempia palkkoja, vaikka se näkyisi hinnoissa, jos ihmiset eivät osta muutoin.