Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ennen sokerirasitusta on tärkeää syödä kolmen päivän ajan runsaasti kuitupitoisia hiilihydraatteja?

Vierailija
12.05.2019 |

Sain neuvolasta ohjeen, jonka mukaan kolme päivää ennen sokerirasitusta ok tärkeää syödä paljon kuitupitoisia hiilihydraatteja.

Tietääkö joku, mihin tämä vaikuttaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole tietoa?

Vierailija
2/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä noin syödä jos haluaa, että sokerit on koholla. Itse söisin vähähiilihydraattisesti ja edellisenä iltana vaikkapa rahkaa tms. proteiinipitoista.

Itsellä oli sokerit koholla rasituksessa ja sen jälkeen yritin pari viikkoa syödä neuvolan ohjeiden mukaan. Sokerit oli koko ajan koholla. Sitten aloin syödä vähähiilihydraattisesti: kanaa, salaatteja, kasviksia, rahkaa aina iltapalaksi. Ja kas, sokerit tasaantui ja voin hyvin. Vauva oli normaalikokoinen ja itselleni tuli painoa vain 4kg raskauskiloja (oon hieman ylipainoinen). Eli heivaa ne neuvolan ruokavalio-ohjeet suohon ja syö terveellisesti ja vältä turhia hiilareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä noin syödä jos haluaa, että sokerit on koholla. Itse söisin vähähiilihydraattisesti ja edellisenä iltana vaikkapa rahkaa tms. proteiinipitoista.

Itsellä oli sokerit koholla rasituksessa ja sen jälkeen yritin pari viikkoa syödä neuvolan ohjeiden mukaan. Sokerit oli koko ajan koholla. Sitten aloin syödä vähähiilihydraattisesti: kanaa, salaatteja, kasviksia, rahkaa aina iltapalaksi. Ja kas, sokerit tasaantui ja voin hyvin. Vauva oli normaalikokoinen ja itselleni tuli painoa vain 4kg raskauskiloja (oon hieman ylipainoinen). Eli heivaa ne neuvolan ruokavalio-ohjeet suohon ja syö terveellisesti ja vältä turhia hiilareita.

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä! Hyvä vastaus. Homma on taputeltu.

Vierailija
4/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät todennäköisesti kiinni siinä toisessa mittauksessa, jos olet "tankannut".

Vierailija
5/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolla ohjeistuksella sitten haetaan takaa?

Terv. toinen rasitukseen menevä

Vierailija
6/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni syö vain höttöhiilareita, siksi. Kuitipitoiset hiilarit pitävät nälän loitolla paremmin eikä tule kovin suuria verensokerin nousuja ja laskuja. 

Vierailija
7/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ei minua noin ohjeistettu ja testi menikin toiseen tarkistukseen kun heilui niin helkkaristi. Ensimmäisessä meinasi taju lähteä, toinen oli terveen nuoren ihmisen tulos.

Vierailija
8/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Edelleen olisin kiitollinen tiedosta, jos jollain on faktaa siitä, miten tuo vaikuttaa tuloksiin?

Vierailija
9/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 oli siis ap.

Vierailija
10/14 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ohjeistettu mitenkään muuten, kuin muistutettiin 12h paastosta ennen sitä ja suositeltiin ottamaan sinne jotakin pientä syötävää, että saa heti syödä kun se on ohi. Minä sain ihan normaalit tulokset, ei ollut mitään piikkejä vaikka söin ihan normaalisti ne päivät ennen tuota.

Vierailija
11/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitenkään erikseen tankannut.

Vierailija
13/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija
14/14 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidut vaikuttavat tasoittavasti glukoosin imeytymiseen. En sitten tiedä että mitä sillä tuossa tapauksessa tavoitellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän