Eri korttien puute este työpaikan saannille.
Minulla ei ole kuin työturvallisuuskortti ja olen töitä yrittänyt hakea ja nyt muutama tullut vastaan ja niissä vaadittaisiin tiettyjä kortteja. Mietin kannataako niihin edes hakea jos minulla ei ole niitä eikä minulla ole mahdollisuutta suorittaa niitä, ei ole varaa eikä lähellä ole kursseja tähän hätään. Lisäksi minulla on huono muisti ja pelkään että en menisi edes niistä läpi ja rahaa menisi hukkaan.
Kommentit (25)
Raksamestari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytössäsi ei ole nettiä? Iso osa korttikursseista on saatavilla verkossa, joten aika tai paikka eivät ole ongelmia. Sossu maksaa, jos ei ole rahaa.
Ainakaan raksalla vaadittavista korteista yhtäkään ei voi käydä netissä. On toki tahoja, jotka niitä netissä järjestävät, mutta työnantaja ei niitä hyväksy.
Siinä tapauksessa niitä ei voi suorittaa ammatillisessa oppilaitoksessa, joten jokainen työnantaja kouluttaa itse työntekijät. Ap ei joudu itse maksajaksi, jos työnantaja ei hyväksy yleisesti suoritettavia kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono on motivaatio työpaikan saamiselle jos puolen päivän kurssin käyminen on ylitsepääsemätön este.
Ehkä suurempi on se että se maksaa sen satasen per kortti eikä yksi välttämättä riitä.
Kamalaa kun joutuu panostamaan sata euroa tienatakseen kymmeniä tuhansia euroja.
Moni joutuu toimeentulonsa eteen tekemään paljon suurempia panostuksia. Hankkimaan ehkä auton tai kalliita työvaatteita. Harvan pankinjohtaja jättää töihin menemistä väliin sen takia, että pitää ostaa monen sadan euron arvoinen puku.
Sitäpaitsi jos olet työtön työnhakija yhteiskunta maksaa tarvittavat kortit jos ne on ainoa työllistymisen este. Pitää vain itse vaivautua sopimaan asia työkkärin ja työnantajan kanssa.
Työkkärit ei maksa ellei työpaikka ole jo taskussa ja ei työnantaja palkkaa jollei ole korttia, näetkö ristiriitaa?
En.
Sopii työnantajan kanssa, että tulen mielelläni töihin mutta pitää ensin hoitaa nämä korttiasiat kuntoon. Sen jälkeen työkkärissä kertoo, että nyt minulla on työpaikka tiedossa, mutta ensin pitäisi saada korttiasia kuntoon. Voisitteko auttaa sen kanssa niin pääset aloittamaan työt.
Työkkäri ei muuten maksa sitä korttia, se pitää maksaa itse. Kurssille kyllä pääsee työkkärin kustannuksella.
En ymmärrä näitä peukalo perseessä kotona istuvia valittajia. Ei yhtään ihme, ettei tuollaisia kukaan halua palkata töitä tekemään. Jos ei osaa yhtä korttia järjestää itselleen tai neuvotella siitä niin miten muka kykenisi jotain järkevää työtä tekemään? Ei siellä työpaikalla ole äiti nenää niistämässä ja paapomassa. Ihan itse pitää saada hommia hoidettua.
itse olen printtaillut ja laminoidut itselle useita eri kortteja, ihan hyvin on käynee.
ei nuita kukaan tarkistele eikä tietoja ole missään yhteisessä järjestelmässä. aina voi sanoa jonku konkkaan menneen firman kouluttaneen.
Tuo on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Valaise nyt vähän mikä kortti on kyseessä? Ihan eri asia joku hygieniapassi ja hitsausluokat.