Onko ihan kamalaa laittaa yo-juhliin ja häihin mustaa mekkoa?
Jos vaikka laitan siihen valkoisen bleiserin/villatakin tms päälle. Rahatilanne huono ja ei ole muuta kuin pari mekkoa ja molemmat mustia. Toisessa on kyllä värikkäitä kukkia mustalla pohjalla, mutta kangas on sellaista, että näyttää enemmän arkiselta kesämekolta. Toki voisin kiertää kirppareita, mutta vähän hakuammuntaa löytää kiva ja siisti mekko kohtuullisella hinnalla ja vielä sellainen, että se istuisi.
Kommentit (15)
Olisiko sulla mitään värikästä isoa huivia?
Tai saisitko vaikka lainaan?
Olisi mielestäni parempi kuin valkoinen jakku tai villatakki.
Musta kukkamekko + pirteät asusteet on ihan okei ainakin yo-juhliin, ehkä häihinkin. Pääasia, ettei kokonaisuudesta tule hautajaismaista vaikutelmaa.
Kiitos vastauksista. Ei ole siis omat yo-juhlat vaan pikkusiskoni. Meillä on valitettavasti ollut lähinnä hautajaisia tässä lähivuosina joten juhlavaatteet ovat myös sen mukaiset. Ehkä pitää lähteä kiertämään kirppareita ja kauppoja, jos löytäisi jotain pirteämpää asustetta mekkojen kaveriksi.
Hyvällä tuurilla irtoaa mekkokin kympillä
Vierailija kirjoitti:
Zalandolla mekkoja alk. 30 e
Tai halvemmallakin. En nyt osaa linkata, mutta valikoimaa on. Ilmaiset postikulut.
Vierailija kirjoitti:
Zalandolla mekkoja alk. 30 e
Olen todella lyhyt ja kaikki mekot joudun lyhentämään, mitä ostan. Tämä lisää mekon hintaa. Muuten varmaan tilaisin jonkun halpismekon.
Ei kai se ihan etiketin mukaista ole. Ylppärijuhlissa pienempi paha. Häissähän ei mustaa saisi olla.
Toisaalta nyt olemme Suomessa, ja täällä on puhuttu ekologisuudesta viime sikoina paljon. Onhan luonnon kannalta parempi, ettet osta uutta.
Soita pikkusiskollesi: Hän tuskin haluaa sinun käyttävän rahaa turhaan, jos sinua rakastaa. Samoin ne häät: soita morsiamelle ja kysy, käykö musta mekko. Jos ei käy, niin et varmaan ole niin tärkeä vieras, että tulosi paikalle olisi tärkeämpää kuin pukeutumisesi. Ja jos näin on, niin miksi haluaisit niihin häihin?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ihan etiketin mukaista ole. Ylppärijuhlissa pienempi paha. Häissähän ei mustaa saisi olla.
Toisaalta nyt olemme Suomessa, ja täällä on puhuttu ekologisuudesta viime sikoina paljon. Onhan luonnon kannalta parempi, ettet osta uutta.
Soita pikkusiskollesi: Hän tuskin haluaa sinun käyttävän rahaa turhaan, jos sinua rakastaa. Samoin ne häät: soita morsiamelle ja kysy, käykö musta mekko. Jos ei käy, niin et varmaan ole niin tärkeä vieras, että tulosi paikalle olisi tärkeämpää kuin pukeutumisesi. Ja jos näin on, niin miksi haluaisit niihin häihin?
Kiitos. Itse olen ollut aika tarkka etiketistä omassa pukeutumisessani. Nyt kuitenkin tämä tilanne.
Aika paljon mustaa näkee juhlapukeutumisessa, joten miksei voisi laittaa!
Tosin nyt on juhlamekkosesonki kuumimmillaan ja löytyy jos minkälaista kolttua ja moneenkin hintaan, jos silti haluaa ja pystyy uudenkin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Itse olen ollut aika tarkka etiketistä omassa pukeutumisessani. Nyt kuitenkin tämä tilanne.
Eipä kestä. Etikettihän on siksi, että ottaisimme toiset huomioon. Toiset voi kuitenkin myös ottaa huomioon niin, että osallistuu juhliin. Ja juhlien päähenkilöt ottavat toiset huomioon siten, että arvostavat sitä, että nämä tulevat juhliin velkaantumatta.
Häihin en panisi mustaa mekkoa. Hyvännäköisiä vaatteita saa nykyään tosi halvalla. Ainoa pinch on se etsiminen ja viitsiminen. Jätä pileet väliin jos et jaksa.
Mulla oli musta yo-mekko -90-luvulla ja häissäkin olen ollut mustassa mekossa. Hyvin on mennyt.
Onko sulla kapea vyötärö ja istuuko musta mekko vyötäröltä hyvin? Siinä tapauksessa laittaisin jonkin värikkään silkkinauharusetin/ vyön vyötärölle ja saman väriset isot korvikset.
Voit laittaa, musta on juhlava väri, onhan lakissasikin mustaa.