Olispa kiva päästä ravintolaan syömään äitienpäivänä.
Miten teillä homma menee, varaako mies aina pöydän jostain ja menette koko perhe syömään? Vai kokkaako mies ja ehkä lapsetkin?
Meillä ei kumpaakaan noista vaan minulta kysytään ruoasta ja minun sitten päätettävä koko perheen puolesta mitä syödään.
Joskus olisi kiva vain olla, edes ilman sitä, että kerron ja päätän mistä ruoka kotiin haetaan.
Kommentit (27)
Meillä ANOPPI viedään syömään äitienpäivänä (miehen sisarukset varaavat pöydän ja me mennään mukaan). Minulle mies ei osta edes lahjaa, kun ei kuulemma tiedä, mitä pitäisi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ANOPPI viedään syömään äitienpäivänä (miehen sisarukset varaavat pöydän ja me mennään mukaan). Minulle mies ei osta edes lahjaa, kun ei kuulemma tiedä, mitä pitäisi ostaa.
Ja sinä et tietenkään osaa sitten sanoa miehellesi mitä haluaisit 🤦♀️
Ravintolassa syöminen on huomattavasti miellyttävämpää jonain muuna päivänä kuin tällaisina ruuhkapäivinä. Vaikka menisi johonkin ns. parempaankin paikkaan, sama työpaikkaruokailumeininki siellä on ja ruoka huonompaa kuin tavallisesti. Lisäksi hermoja kiristää muiden kiljuvat ja riehuvat lapset sekä niitä tehottomasti komentavat kimittävät äidit. Ei mitään juhlavuutta sellaisessa.
Siksi emme enää käykään ravintolassa äitienpäivänä, kutsumme äidit/anopit meille syömään ja on paljon mukavampaa!
Olen itse varannut pöydän brunssille. Viemme myös minun äitini, sain näin hyvän syyn, ettei tarvinnut jäädä miehen toimien varaan. ;)
Äitienpäivä on ainoa päivä vuodessa, kun en missään nimessä halua ravintolaan. Silloin siellä ovat kaikki nekin lapsiperheet, jotka eivät muuten käy ravintolassa ja käytös heillä tietenkin sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Meille on jo muodostunut perinteeksi että mennään sekä äitien- että isänpäivänä (samaan) ravintolaan syömään. Minä varailen pöydän aina jo 2-3kk etukäteen. Mies maksaa äitienpäivän ravintolan, minä isänpäivän.
Olen sitä jo pitkään toitottanut (ja tälläkin viikolla useammassa ketjussa sanonut) että naiset hyvät, avatkaa suunne ja kertokaa miehillenne mitä äitienpäiväksi haluatte. Sitten ei miehen tarvitse stressata että mitä keksisi ja vaimon olla nokka nyrpeänä äitienpäivänä kun mies ei ole taaskaan osannut keksiä miten juhlistaa äitienpäivää juuri sillä tavalla kun olisi se äiti itse halunnut.
Lupaan että siellä ravintolassa on ihan yhtä kivaa äitien-/isänpäivälounaalla oli sen varannut alunperin äiti tai isä tai jopa lapsi.
Hienoa tietenkin jos oma kumppani on täydellinen juhlien järjestäjä mutta jos ei niin miksi ei helpottaisi hänen elämäänsä ja kertoisi ihan suoraan mitä haluaa.
Minä ainakin olen sanonut erittäin selvästija monta vuotta, että toivoisin, että äitienpäivänä mies ja lapset (teinejä) ideoisivat ruoan ja osallistuisivat sen tekoon tai menisimme ravintolaan, vaikka hampurilaiselle, ihan sama. Mies ei muka keksi mitään. Olen sanonut, että esim. joku niistä ruoista, mitä lapsemme osaavat itsekin tehdä, olisi tosi kiva. Ei onnistu. Tänäkään vuonna.
T.16
Meille on jo muodostunut perinteeksi että mennään sekä äitien- että isänpäivänä (samaan) ravintolaan syömään. Minä varailen pöydän aina jo 2-3kk etukäteen. Mies maksaa äitienpäivän ravintolan, minä isänpäivän.
Olen sitä jo pitkään toitottanut (ja tälläkin viikolla useammassa ketjussa sanonut) että naiset hyvät, avatkaa suunne ja kertokaa miehillenne mitä äitienpäiväksi haluatte. Sitten ei miehen tarvitse stressata että mitä keksisi ja vaimon olla nokka nyrpeänä äitienpäivänä kun mies ei ole taaskaan osannut keksiä miten juhlistaa äitienpäivää juuri sillä tavalla kun olisi se äiti itse halunnut.
Lupaan että siellä ravintolassa on ihan yhtä kivaa äitien-/isänpäivälounaalla oli sen varannut alunperin äiti tai isä tai jopa lapsi.
Hienoa tietenkin jos oma kumppani on täydellinen juhlien järjestäjä mutta jos ei niin miksi ei helpottaisi hänen elämäänsä ja kertoisi ihan suoraan mitä haluaa.