Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut osaavat käyttää alkoholia normaalisti

Vierailija
10.05.2019 |

juovat kohtuudella, käyttäytyvät sivistyneesti ja minä otan aina liikaa seurassa ja mukaan itseni kaikkien edessä? Taas oltiin tyttöporukassa liikenteessä ja näin kävi. Mua ei kohta pyydetä mukaan kun olen tällainen. Pitävät varmasti ihan alkoholistina.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan = mokaan

Vierailija
2/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla sentään käy päähän. Itse en viitsi enää baareissa käydä kun käy kalliiksi.. Joudun juomaan väh. 20 olutta että olen hiprakassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tuurijuoppo? Olen samanlainen. Muuten ihan normaali, mutta tietyn pisteen yli kun juon niin terve. Joskus juon vaan muutaman oluen jos päätän, mutta usein ilman mitään suunnitelmaa juon aika runsaasti ja olen sitten ihan holtiton. Ei semmoista kukaan katsele ja hävettää myöhemmin. Toisaalta en tiedä, ottaako toiset niin tosissaan sitä toilailua.

Vierailija
4/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muilla on elämä johon kuuluu muukin kuin alkoholi eikä kännääminen ole mikään ilo. Humalahakuisuus on vain säälittävää ja halveksuttavaa.

Vierailija
5/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni päällee jee, jee. Valitettavasti vasta maanantaina.

Vierailija
6/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin 32 vuoden kypsässä iässä, että kun en vieläkään osaa ottaa yhtä tai kahta, vaan se on aina känni, mokailu ja morkkis niin ei ole pakko juoda. Ei ole kaduttanut.

Vierailija
7/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muilla on elämä johon kuuluu muukin kuin alkoholi eikä kännääminen ole mikään ilo. Humalahakuisuus on vain säälittävää ja halveksuttavaa.

Jokaisen alkoholiin liittyvän ketjun löytää aina vähintään yksi katkera kuivakurkku-Iitu. :D

Vierailija
8/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten taipumusta riippuvuus-käyttäytymiseen?

Itse samanlainen. Vedän överiksi myös esim ruuan ja liikunnan kanssa. Joko oon syömättä ja liikun hulluna tai sit makaan sohvalla ahmimassa. Oon kärsinyt kaikki mahdolliset syömishäiriöt. Jos innostun jostain harrastuksesta niin se syrjäyttää koko muun elämän.

Kiinnostais se naltreksoni-lääke, joka kuulema joillakin toimii hyvin juomamäärien kohtuullistajana.

Vierailija
9/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ainakin olet luultavasti hauskaa seuraa. Minua ei humalaiset haittaa yhtään, päinvastoin ❤️

Tylsimyksiä on maailmassa aivan liikaa.

Vierailija
10/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on perinnöllisestä, synnynnäisestä ominaisuudesta. Ihmisillä on erilaiset aivot ja aivokemia. Toisten on paljon vaikeampaa hallita alkoholin käyttöä tai käytöstään alkoholin vaikutuksen alaisena. Esimerkiksi alkoholismi on vahvasti perinnöllistä. Geneettisistä syistä väkivalta humalassa on yleisempää Itä-Suomessa kuin Länsi-Suomessa jne.

Ominaisuus ei ole sinun syysi. Sen sijaan se, juotko vai etkö, on sinun vallassasi. Jos tietää tekevänsä tyhmyyksiä humalassa, on syytä olla juomatta.

Vierailija
11/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on perinnöllisestä, synnynnäisestä ominaisuudesta. Ihmisillä on erilaiset aivot ja aivokemia. Toisten on paljon vaikeampaa hallita alkoholin käyttöä tai käytöstään alkoholin vaikutuksen alaisena. Esimerkiksi alkoholismi on vahvasti perinnöllistä. Geneettisistä syistä väkivalta humalassa on yleisempää Itä-Suomessa kuin Länsi-Suomessa jne.

Ominaisuus ei ole sinun syysi. Sen sijaan se, juotko vai etkö, on sinun vallassasi. Jos tietää tekevänsä tyhmyyksiä humalassa, on syytä olla juomatta.

Minulla oli ystävä, jonka isä oli alkoholisti. Jos ystäväni joi, hän ei osannut lopettaa, hänestä tuli "ihan eri ihminen". Ratkaisuna hänellä oli, että hän on absolutisti. Todella hyvä päätös, jota arvostan korkealle. Jos joku miettii, oliko tämä ystäväni muuten jotenkin holtiton tai hankala tai mitä lie, niin ei todellakaan. Mitä ihanin ja empaattisin ja kiltein ihminen, jota nyt vaan oli siunattu tässä asiassa huonoilla geeneillä.

Vierailija
12/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä ylentjäjä ilmoittautui ketjuun. 😂

Vierailija
13/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ainakin olet luultavasti hauskaa seuraa. Minua ei humalaiset haittaa yhtään, päinvastoin ❤️

Tylsimyksiä on maailmassa aivan liikaa.

Mahtaako sinulla olla paljonkaan kokemuksia liikaa juovista? Itkevistä ja oksentavista laskuhumalaisista, joista muut ovat vastuussa? Riitaa haastavista öykkäreistä? Entä niistä, jotka aina humalassa käyvät vaikka ystävän mieheen kiinni? Tai niistä, jotka juotuaan paljastavat salaisuudet kaikille tai muuten vain sanovat suorat sanat?

Vierailija
14/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarkennatko mitä tarkoitat, meillä muilla? eivät kaikki muut voi olla raittiita, olet lapsellinen ylistäessäsi itseäsi "meidän muiden varjolla" eikö kantti riittänyt puhumaan vain itsestäsi? luulen myös että olet hirveä plösö.

Vierailija
15/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin naltreksonin viime lauantaina, aina piti ryypätä överisti ja kaikki viikonloput ja vapaat kännissä. Kesken illan päätin vaan et nyt eikä ens viikolla ja puolen tunnin päästä ei tehnyt enää mieli juoda. On aika kallis lääke ja tietenkin pitäis opetella kohtuus ilman lääkkeitäkin, mutta mulla ainakin toimi tosi hyvin! Eikä ole ollut edes mitään sivuoireita, eräs tuttava sanoi naltreksonin aiheuttaneen heti todella huonon ja oksettavan olon. 

Vierailija
16/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on, ettet juo tarpeeksi. Muut ottavat joka päivä sen potullisen kirkasta, satoi tai paistoi, joillon heidän alkoholitoleranssinsa on aivan uudella levelillä. Kehity sinäkin nyky-itseäsi korkeammalle tasolle.

Vierailija
17/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin naltreksonin viime lauantaina, aina piti ryypätä överisti ja kaikki viikonloput ja vapaat kännissä. Kesken illan päätin vaan et nyt eikä ens viikolla ja puolen tunnin päästä ei tehnyt enää mieli juoda. On aika kallis lääke ja tietenkin pitäis opetella kohtuus ilman lääkkeitäkin, mutta mulla ainakin toimi tosi hyvin! Eikä ole ollut edes mitään sivuoireita, eräs tuttava sanoi naltreksonin aiheuttaneen heti todella huonon ja oksettavan olon. 

Kävitkö ihan päihdelääkäriltä vai terveyskeskuksesta? Millä perusteella?

Täällä tuputtavat vaan antabusta.

Vierailija
18/18 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholisti kestää viinaa, sinä et

lähinnä pitävät sua aloittelijana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi