Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleekohan näytöstä hylätty

Vierailija
09.05.2019 |

Ensimmäinen harjoittelujakso, hoito ja huolenpito eli se kaikkein vaikein ja laajin. Itse harkkapaikassa (vanhainkoti) ei ole mitään vikaa, tosi hyvä ohjaus ja mukavat työkaverit. Muutamaan kertaan on ohjaaja kehoittanut oma-aloitteisuuteen. Näyttöviikolla suunnittelin joka päivä ensimmäisenä että mitä näytän sinä päivänä. Omatoimisesti tein mm. pesut, aamu/iltatoimet, ruokailussa avustamisen, mittaukset... Muutamaan kertaan ohjaaja sanoi että voisit nyt tehdä tätä ja tuota ja hoida sinä tuo asia ja tuo asukas.
Myönnän että välillä tuli semmoisia hetkiä ettei oikein hoksannut, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Tämä harkkajakso on neljä viikkoa, eli omalle kohdalle ihan liian lyhyt miettien että kuinka paljon uutta asiaa joutuu muistamaan ja tekemään. Edellisessä harjoittelussa (kesti 3kk, hoitoalan työtä mutta ei liity tähän koulutukseen) kehuttiin että olen omatoiminen ja siellä helposti ja nopeasti oppikin kaiken, koska työnkuva oli paljon kevyempi ja yksinkertaisempi kuin nyt.
Voiko ohjaaja antaa siis sen perusteella hylättyä että välillä "roikuin" heidän perässään ja välillä he sanoivat mitä minun pitää missäkin välissä tehdä? Ei tullut lääkevirheitä, ei ollut poissaoloja ja en tehnyt mitään mikä vaarantaisi jonkun turvallisuuden.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskimpa tulee hylsy....eiköhän tuosta normaalilla järjellä varustettu ihminen selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla