Joko syksyllä alkaa perustulo?
Kommentit (39)
Toivottavasti. Ei tämä kituutus omaishoidontuella (400 euroa) ole mukavaa.
Jos alkaa, niin jätän palaamatta lomilta töihin. Toivottavasti saadaan päätös ennen eduskunnan kesätaukoa niin tiedän tyhjentää kaappini jo valmiiksi.
Täällä vähennetään myös työntekoa jos vastikkeeton perustulo toteutuu :).
Kelle voisin lahjoittaa rahani? mulla riittäisi perustulon rahoitus parille pummille n. vuodeksi
Voisin pitää vuoden tai kahden vuorotteluvapaan ja kierrellä maailmaa. Kylläpä alkoi työpaikkoja löytyä työttömille!
Antille tulee pulmia jakaa 100 omenaa kuten tuli luvattua kun korissa on vain 10.
Halla korjaa viljan syksyllä. Ahon halla.
Perutulo ja vappusatanen takaa, että voin jäädä elämään pääomatuloilla lähes vuosikymmenen aiemmin kuin ajattelin. Eläköön kansanrintamahallitus!
Mitkä hallituspuolueet sitä perustuloa kannatti?
Stop, eipä innostuta. Sillä perustulolla pitää maksaa vuokra ja muut. Vähentäisihän se paperisotaa ja tietysti toisille tulot lisääntyisi. Tuskin toteutuu.
Perustulo on henkisen ja fyysisen laiskuuden akatemian suurin ajattelutyön tulos.
Vapauttaa jopa siitä vastuusta että sossurahat on keräiltävä nykyisin usealta luukulta. Usealla lomakkeella.
Perustulon jälkeen ei tarvitse kuin kävellä seinän luo, josta raha ja kaikki hyvä tulee.
Ei ala, mutta aktiivimalli kakkosen saatte kaikkine lisukkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Perutulo ja vappusatanen takaa, että voin jäädä elämään pääomatuloilla lähes vuosikymmenen aiemmin kuin ajattelin. Eläköön kansanrintamahallitus!
Kai tiedät, että SDP on jo luvannut korottaa pääoman verotusta.
Kyllä se lässy läskileuka saattaa intoutua panemaan ihmisten työllä ja verellä ansaitsemat rahat yleiseen jakoon.
En yhtään ihmettelis.
Sillä on toinen kinttu itsellä jo haudassa; on siis se ja sama mitä tässä enää tekee.
Ja perustulo riittää myös hällä - vaikka sydis ei vielä kellistäisikään ihan vielä.
Mä olen pitkän yrittäjänurani aikana haaveillut että pääsisin joskus erakoitumaan luonnon keskelle tekemättä mitään. Kiitos Antti, tuottehan perustulon ja sen mahdollisuuden? Pääsisin loisimaan yhteiskuntaa loppuiäkseni. Mikä ihana visio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen saa lässy-lössö vaikka tuplata - mulle se ja sama.
Mä tarviin 4200€ puhtaana koska sen verran nyt jää käteen. Muuten en tähän leikkiin suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sen saa lässy-lössö vaikka tuplata - mulle se ja sama.
Hyvä, sillä se vaikuttaa sinun laskelmiisi.
Jonkunhan pitää nämä tulonsiirrot maksaa.
Ei edes vielä seuraavan 4 vuoden aikana. 10 vuoden päästä voi olla jo todellisuutta, mutta suosittelisin kyllä töissä käymistä sitä odotellessa ja senkin jälkeen.