Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peruukos nuo isoissa kaupungeissa julkisessa terveydenhuollossa useinkin varattuja aikoja äkillisesti?

Vierailija
08.05.2019 |

Viime viikolla tuli viime hetkellä tekstari että aikani täytyy perua, ja minulle soitettaisiin kun henkilö palaa töihin. Noh, viikko kulunut eikä kuulu mitään terveysasemalta.

Onkos tämmöinen asiakaspalvelu yleistäkin isommissa kaupungeissa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista, samat perhevapaat ne on lääkäreillä ja hoitajilla. Kun lapsi on sairaana, jäädään kotiin ja potilaat saa uuden ajan joskus tai ei koskaan.

Vierailija
2/8 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista, samat perhevapaat ne on lääkäreillä ja hoitajilla. Kun lapsi on sairaana, jäädään kotiin ja potilaat saa uuden ajan joskus tai ei koskaan.

Jaahas, asuin aiemmin pienellä paikkakunnalla 30v ja ikinä ei ole käynyt tätä aiemmin.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Olen itse psyk.polilla, jossa on tänä vuonna peruttu melkein päivittäin aikoja. Lääkäri, hoitaja, psykologi sairaana - aika peruuntuu. Tänä vuonna ollut tosi paljon flunssia ja vatsatauteja.

Vierailija
4/8 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perutaan ja peruutuksen jälkeen joudut iloisesti jonon hännille. On ollut psykiatrista sairaanhoitajaa, joka perui varsin usein sen kerran kuussa olevan ajan kun lapsi oli kipiänä ja uutta sitten odoteltiin kuukausi. Veti raivarit kun huomautin ettei oikein toimi hänen työtapansa kun potilaat on huonossa kunnossa. Eräs psykiatri perui monta kuukautta odottamani aikansa kesällä viimetingassa, koska tuli "äkillinen koulutus", eli ilmeisesti lääketehtaan ryyppäjäiset ja taas oltiin jonon hännillä.

Vierailija
5/8 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perutaan ja peruutuksen jälkeen joudut iloisesti jonon hännille. On ollut psykiatrista sairaanhoitajaa, joka perui varsin usein sen kerran kuussa olevan ajan kun lapsi oli kipiänä ja uutta sitten odoteltiin kuukausi. Veti raivarit kun huomautin ettei oikein toimi hänen työtapansa kun potilaat on huonossa kunnossa. Eräs psykiatri perui monta kuukautta odottamani aikansa kesällä viimetingassa, koska tuli "äkillinen koulutus", eli ilmeisesti lääketehtaan ryyppäjäiset ja taas oltiin jonon hännillä.

No on kyllä kurja systeemi. Näinköhän käy itsellekin noin...

AP

Vierailija
6/8 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Jyväskylässä näin on käynyt monta kertaa. Jos/kun lääkäri tai hoitaja sairastuu, niin sijaisia ei ole vaan listalla olevat potilaat perutaan. Uuden ajan saa "lista kärkeen" eli näille potilaille anntaan uudet ajat, kun lääkäriaikoja seuraavan kerran jaetaan eli käytännössä uuden ajan saa 1-2kk päähän kiireettömissä asioissa, hammaslääkärille vielä pidemmälle.

Hoitaja-ajoissa on sama ja vielä lisäksi aina kun työvuorot tulee, niin joka päivä kultakin terveysasemalta on määrätään 1-2 hoitajaa "puhelinhoitajiksi" eli he tekevät työvuoronsa "Call centterissä", jossa vastaavat ajanvaraus yms. puheluihin. Näiden hoitajien potilaat (jos ovat sopineet aikoja ennen työvuorolistan tuloa) siirretään muille hoitajille tai jos muiden listoilla ei ole tilaa niin siirretään tulevaisuuteen. Onneksi hoitajille ei ole ihan niin pitkät jonot, joten ajan saa yleensä 2-3 viikon päähän.

Vierailija
7/8 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruvat. Ensin aika annetaan 3 kk päähän ja kun on enää pari päivää alkuperäiseen aikaan ja on helpottunut, että kohta voi saada apua, siirretäänkin aika vielä 2 kk päähän eli jo 5 kk alkuperäisestä päivästä. Eikä vaiva ole mikään mitätön vaan kotiin sitova ja todennäköisesti vielä leikkauksesta aiheutunut.

Vierailija
8/8 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Olen itse psyk.polilla, jossa on tänä vuonna peruttu melkein päivittäin aikoja. Lääkäri, hoitaja, psykologi sairaana - aika peruuntuu. Tänä vuonna ollut tosi paljon flunssia ja vatsatauteja.

Sama juttu mulla psyk.polin asiakkaana. Vaikka joskus kyllä huokaisee helpotuksesta jos ihan rehellisiä ollaan