28v ja asun vielä vanhemmann luona?
Miten voin saada vuokra asunnon koska olen mielenterveys ongelmainen ja työtön? Hakemusta ole kyllä pitänyt jo 3 kk mutta mitään ei kuulu. Tiedätte, on todella kiva asua tässä iässä vielä äidin luona kun ei todellakaan mitään rauhaa.(vieraita)
Kommentit (16)
Täällä kanssa 28v himassa asuja, mutta syistä joihin ei tällä hetkellä voi paljon vaikuttaa, pitää katsoa vanhojen perään
Kunnan sosiaalipalveluista pitäisi saada apua. Muuttavathan vammaisetkin lapsuudenkodistaan tuettuihin tukiasuntoihin. Luulisi sinullekin asunnon löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Kunnan sosiaalipalveluista pitäisi saada apua. Muuttavathan vammaisetkin lapsuudenkodistaan tuettuihin tukiasuntoihin. Luulisi sinullekin asunnon löytyvän.
Ei löydy
Mieheni veli (30) asuu kanssa vanhemman luona. Lukion on käynyt, sitten taisi olla joku ns pikakoulutus johonkin 🤔
Mielenterveysongelmaisena työttömänä aika paha, mutta kääntyisin kaupunkisi sosiaalityöntekijän puoleen jotka voivat auttaa hakemuksissa sekä puoltaa asunnontarvettasi.
Noh, vielä on vuosi aikaa kun itse muutin 29v kotoa joten et aivan luuseri vielä ole.
Hei. Asutko missäpäin Suomea? Mikäli Helsingissä, niin siellä on semmoinen yhdistys kuin Niemikotisäätiö, joka nimenomaan auttaa mielenterveyskuntoutujia jälleenvuokrauksen kautta itsenäisessä asumisessa ja tukena. Asun siis itse näin ja kotoa pääsin muuttamaan 23-vuotiaana.
En tiedä onko muualla Suomessa samantapaista toimintaa, mutta kannattaa ainakin vilkaista nettisivuja, jos niistä olisi apua.
https://niemikoti.fi/yksikko/jalleenvuokraus/
Mun siskolla on sama tilanne kuin sulla, eikä edelleenkään ole saanut asuntoa vaikka se on asuntohakemuksissa merkitty erittäin kiirreellisenä, niin asuu äidin luona. Kuulin häneltä, että hän oli päässyt sellaiseen Oma Plääni-ryhmään sosiaalihuollon kautta, joka myös auttaisi asunnon saamisessä ja tukemaan työelämään siirtymisessä.
Mutta tämäkin toiminta on pääkaupunkiseudulla.
https://www.pksnuorisoasunnot.fi/yhdistys/hankkeet-ja-projektit/oma-pla…
Onhan niitä säätiöitä VTS yms., jotka vuokraavat mm. kaupungin asuntoja. Hakemusta vaan, ja suosittelisin hakemaan apua myös itsellesi.. mielenterveysongelmat on hoidettavissa ja voit päästä jaloillesi ja takaisin töihin aikanaan. Riippuu missä päin Suomea asut tietysti. En minäkään kestäisi vanhemmilla asumista hetkeäkään - eikä sen niin kuuluisi mennäkään. Ota selvää, Google on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se tuettu asuminen on?
.? En ole kuitenkaan vammainen
Vierailija kirjoitti:
Noh, vielä on vuosi aikaa kun itse muutin 29v kotoa joten et aivan luuseri vielä ole.
Miten sait kämpän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait kämpän?
Laitoin asuntohakemusta kunnalle, mutta sainkin yksityiseltä vuokrakämpän.
Ei ole mitään lakia milloin kotoa tulee lähteä. Suomessa lähdetään oudon aikaisin.
Ymmärrän jos pienessä kämpässä alkaa tulla ahdasta, mutta jos on opiskelut kesken tai työ haussa, ja vanhenpien kanssa pärjää, on vain järkevää asua yhdessä. Sitten kun tuntuu että tarttee lähteä, katsele noita vuokrakuvioita.
Saat kunnalta apua kyllä asunnonhakuun, ja sen jälkeen kelalta asumiseen.
Itse 25v ja asun porukoilla. Ei oikeastaan edes haittaa kun sosiaalista elämää ei ole, ja näin työttömänä jää rahaakin ihan mukavasti taskuun, että voi huoletta puuhailla itselle mieleisiä asioita.
Vinkkejä mitä voisi kirjoittaa hakemukseen ett saa kämpän?