Rintsikkakysely
Tänään ei kiinnosta kuppikokosi vaan liivimittasi.
Itselläni se on 70 (ympärys rinnan alta 72). Olen hoikka 160/48 ja minusta tuntuu, että minulla on aika "ulkonevat" kylkiluut. Voiko olla? Ihan sopusuhtaiselta näytän, vyötärö on, mutta mietin, että onko kylkeni jotenkin "tyrkyt" vai kuinka pienille naisille nämä koon 60 liivit sopivat, onko heitä? Vai onko heillä jotenkin "tiiviimmät" kylkiluut?
Jos keskustelua ihmisten rakenteesta syntyy niin sekään ei haittaa. Ja jos tiedät jotain, mitä minä en niin kerro.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
60 on suunnilleen sinun mittaiselle tai vähän pienemmälle ympärysmitaltaam jolla on isot rinnat jotka tarvitsevat hyvän tuen ympärysnauhasta.
Minulla tosiaan on aika tavallisen kokoiset rinnat suhteessa vartaloon, voisivat olla helposti isommatkin. Olen ihan oikeasti miettinyt miltä nainen 10 cm pienemmällä ympärysmitalla näyttäisi ja pohtinut kuinka esim. keuhkot kylkien sisään mahtuisi. Mutta tosiaan enpä osannut ajatella, että rintojen koko voisi vaikuttaa muuhunkin kuin kuppikokoon. Kiitos avartavasta vastauksesta!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 on suunnilleen sinun mittaiselle tai vähän pienemmälle ympärysmitaltaam jolla on isot rinnat jotka tarvitsevat hyvän tuen ympärysnauhasta.
Minulla tosiaan on aika tavallisen kokoiset rinnat suhteessa vartaloon, voisivat olla helposti isommatkin. Olen ihan oikeasti miettinyt miltä nainen 10 cm pienemmällä ympärysmitalla näyttäisi ja pohtinut kuinka esim. keuhkot kylkien sisään mahtuisi. Mutta tosiaan enpä osannut ajatella, että rintojen koko voisi vaikuttaa muuhunkin kuin kuppikokoon. Kiitos avartavasta vastauksesta!
- ap
Monella hyvin hoikalla ja sirolla on pienehköt ja samalla siis kevyet rinnat, jotka eivät tarvitse niin paljon tukea. Silloin voi hyvin käyttää rinnakkaiskokoa jossa on väljempi ympärys.
Sinullekin tuon rinnanalusmitan mukaan oikeampi koko olisi 65, mutta jos et koe että rintaliiviesi istuvuus on ongelmallinen (esim valuvat olkaimet, rintojen pullistuminen/karkaaminen kupista, selkämys nousee ylös, kaarituet tökkii yms) niin ei ole tarvetta käyttää tiukempaa ympärysmittaa (ja samalla isompaa kirjainkokoa).