Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää tehdä jos löytää tajuttoman ihmisen?

Vierailija
07.05.2019 |

Pitääkö siitä ensin katsoa herääkö se ja sitten pitääkö siitä kertoa jollekin vai soittaa itse hötä numeroon?

Ja ei, nyt ei ole mikään tällainen tilanne päällä. Kunhan vaan kyselen kun tuli mieleen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa 112

Vierailija
2/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kääntää tajuton ihminen kylkimakuulle ja soittaa sitten hätänumeroon. Sieltä saa ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaa 112

Tämä. Pari kertaa oon joutunu soittaa lähipubin pihalle sammuneelle miehelle, kun oon palannu kotiin bussipysäkiltä. Käsittääkseni on heitteillejättö jos näkee eikä soita apua (itse oon liikkunu pienten lasten kanssa enkä muutenkaan osaisi auttaa)

Vierailija
4/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätänumeroon pitää soittaa. Ja juu, ihan ite, eikä ensin etsiä jotain muuta soittamaan.

Vierailija
5/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin katsoa etta saako sen ravistamalla hereille. Sitten tarkistaa elintoiminnot (etta tietaa sanoa hatakeskukseen, hengittaako ja tuntuuko pulssi). Sitten kaantaa kylkiasentoon ja soittaa hatakeskukseen. Aloittaa elvytys tarvittaessa, mikali elintoimintoja ei tunnu. 

Mikali toinen ihminen kavelee ohi, pyytaa avuksi elvyttamaan (ja soittamaan hatakeskukseen jos itse elvytat), muuten tulee pitkat minuutit...

Vierailija
6/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätänumeroon pitää soittaa. Ja juu, ihan ite, eikä ensin etsiä jotain muuta soittamaan.

Ja entä jos ei ole puhelinta mukana? Minulla ei oikeastaan ikinä ole puhelin mukana ulkona liikkuessa.

Vierailija
7/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Ensin katsoa etta saako sen ravistamalla hereille. Sitten tarkistaa elintoiminnot (etta tietaa sanoa hatakeskukseen, hengittaako ja tuntuuko pulssi). Sitten kaantaa kylkiasentoon ja soittaa hatakeskukseen. Aloittaa elvytys tarvittaessa, mikali elintoimintoja ei tunnu. 

Mikali toinen ihminen kavelee ohi, pyytaa avuksi elvyttamaan (ja soittamaan hatakeskukseen jos itse elvytat), muuten tulee pitkat minuutit...

Ei pidä elvyttää, jos ei tiedä, miten elvytetään.

Vierailija
8/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaa 112

Tämä. Pari kertaa oon joutunu soittaa lähipubin pihalle sammuneelle miehelle, kun oon palannu kotiin bussipysäkiltä. Käsittääkseni on heitteillejättö jos näkee eikä soita apua (itse oon liikkunu pienten lasten kanssa enkä muutenkaan osaisi auttaa)

Onko se herännyt vastaamaan vai tuuttasiko puhelin vaan?

Vierailija
9/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ei pidä elvyttää, jos ei tiedä, miten elvytetään.

Tasta on kaksi koulukuntaa.

Mun kouluttaja sanoi, etta jopa "amatoorielvyttaja" on parempi kuin ei ollenkaan elvytysta. Se ei ole niin justiinsa niitten suuhunpuhallusten kanssa, jo pelkka rintakehan painelu auttaa pitamaan sen verenkierron ylla siihen asti etta ammattilaiset ehtii paikalle. 

Vierailija
10/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Ei kauheesti kannata ravistella jos tajuttomalla on niskavammoja.

Vierailija
11/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvata hengitys ja soittaa 112.

Vierailija
12/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on metsien pena joka ottaa selkeästi torkkuja nurmikolla keskikesällä niin eipä tuolla paljoa ole väliä vaikkei tekisi mitään. Talvella noillekin olisi syytä soittaa joku kuljetus. 

Vierailija
13/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaa 112

Heräskö se siihen?

Vierailija
14/20 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä on hävinnyt vastauksia?

Vierailija
15/20 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Sanoinko etta "ravistamalla kauheesti"? 

Napakka ote hartioista ja kevyt ravistus samalla kun puhuttelet hanta. Siis ei silleen etta puoli kroppaa nousee ilmaan. 

Ei saatana naita besserwissereita taas :D 

Vierailija
16/20 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juosta. Päälle käyneet voivat olla vielä lähistöllä.

Vierailija
17/20 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asteikolla 1-5, kuinka paljon arvioit että nämä harhat vaikeuttavat elämääsi?

Vierailija
18/20 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin hätänumeroon. Ruokapaikkassa yön pikkutunneilla oli sammuneena nuori nainen. Hätänumerosta ensin annettiin ohjeita herättelyyn, mutta ne olivat tehottomia. Lopulta lähettivät ensiapuyksikön paikalle. Mieluummin puutun liiankin hanakasti kuin jätän naiset heitteleille ja hyväksikäyttäjien kynsiin.

Vierailija
19/20 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Sanoinko etta "ravistamalla kauheesti"? 

Napakka ote hartioista ja kevyt ravistus samalla kun puhuttelet hanta. Siis ei silleen etta puoli kroppaa nousee ilmaan. 

Ei saatana naita besserwissereita taas :D 

Suosittelisin ennemmin jalkojen puolelta herättelyä, vaikka kengänpohjien koputtelua jalalla. En kumartuisi mahdollisen sekakäyttäjän naaman eteen.

Vierailija
20/20 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asteikolla 1-5, kuinka paljon arvioit että nämä harhat vaikeuttavat elämääsi?

Ei se ole harhaa kun lapsuuden ystäväni hak attiin jouk olla hen giltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi