Mä olen työtön koska en saa opiskella
Mä olen kohta parhaassa työijässä, mutta en ole saanut opiskelupaikkaa pääsykokeiden takia. Nyt mä olen hukkaan heitettyä potentiaalia. Ei ole oikein, että vaan pieni eliitti pääsee yliopistoon. Amk:kiin en mene, koska sieltä valmistuu työttömäksi.
Kommentit (19)
Ja yliopistotutkinto on = varma työpaikka?
Joka päivä sama ulina. Sinun kamiinassasi ei vaan ole riittävästi potkua yliopistoon saati oikeustieteelliseen. Lähihoitajaksi ehkä juuri ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
mihin hait?
Haen oikeustieteelliseen. Viikon päästä koe, mutta en taida edes mennä. Mut pitäis ottaa muutenkin kun olen niin monesti yrittänyt.ap
No, mihin se yliopistotutkinnolla muuttuisi sillä joka kolmas yliopiston käynyt on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä sama ulina. Sinun kamiinassasi ei vaan ole riittävästi potkua yliopistoon saati oikeustieteelliseen. Lähihoitajaksi ehkä juuri ja juuri.
Haista pska.ap
Työnteosta on tosiaan tullut alemman koulutustason ylellisyyttä.
jos ei oo motii lukea oikikseen tarpeeksi että pääset sisään niin ihan hyvä ettet pääse sisään, nimittäin se tulee olemaan samanlaista lakipykälien pänttäämistä koko työura. ootko harkinnut jotain vähemmän vaativaa esim. varastotyöntekijän uraa?
Vierailija kirjoitti:
jos ei oo motii lukea oikikseen tarpeeksi että pääset sisään niin ihan hyvä ettet pääse sisään, nimittäin se tulee olemaan samanlaista lakipykälien pänttäämistä koko työura. ootko harkinnut jotain vähemmän vaativaa esim. varastotyöntekijän uraa?
Miksi pykälä pitäisi osata ulkoa jos sen osaa löytää lakikirjasta? Ajattelu on tärkeämpää. Itse olet varmaan lähäri.ap
Itekkin oon menossa oikiksen kokeeseen. En odota liikoja mutta ihan hyvillä mielin menossa. Tän vuoden pääsykoemateriaali on aika helposti lähestyttävää
Vierailija kirjoitti:
Itekkin oon menossa oikiksen kokeeseen. En odota liikoja mutta ihan hyvillä mielin menossa. Tän vuoden pääsykoemateriaali on aika helposti lähestyttävää
Vinkkinä sulle ja Ap.lle kannattaa nyt lopetaa täällä palstailu hetkeksi ja palata palstalle vasta pääsykokeen jälkeen. Ainakin Ap:n avauksesta muodostui mielikuva, että olen törmännyt samantapaiseen aloitukseen viimeisen kuukauden aikana varmaan joka kerta kun olen itse tullut palstailemaan. Sattumaako vai jotain muuta? En tiedä. Lujasti tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pykälä pitäisi osata ulkoa jos sen osaa löytää lakikirjasta? Ajattelu on tärkeämpää. Itse olet varmaan lähäri.ap
Niin mikäs koulutus sinulla taas olikaan?
Kirjoitustaidostasi päätellen sulle tekisi hyvää kerrata yläasteen äikkä ennenkuin haaveilet yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustaidostasi päätellen sulle tekisi hyvää kerrata yläasteen äikkä ennenkuin haaveilet yliopistosta.
Kannattaisiko kerrata omat kirjoitustaidot ennen muille huomauttelua?
Kirjoitustaidostasi päätellen sinulle tekisi hyvää kerrata yläasteen äidinkieli ennen kuin haaveilet yliopistosta.
Otsikosta jo arvasi kuka se siellä trollaa.
Yliopistoon on monta tietä, jos ei pääsykokeiden kautta pääse. Ainakin avoimen yliopiston väylä, ja myös AMK-tutkinnolla voi hakea maisteriohjelmiin.
Vierailija kirjoitti:
No, mihin se yliopistotutkinnolla muuttuisi sillä joka kolmas yliopiston käynyt on työtön.
Outoa, että TEMin tai Tilastokeskusten tilastoista ei löydy tälle tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko kerrata omat kirjoitustaidot ennen muille huomauttelua?
Kirjoitustaidostasi päätellen sinulle tekisi hyvää kerrata yläasteen äidinkieli ennen kuin haaveilet yliopistosta.
Ei tarvii, mulla on kaks yliopistotason tutkintoa, oon tuplamaisteri. Ja suomi on miun kolmas kieleni.
mihin hait?