Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön! Nyt heti töihin! On työnhakijan markkinat, työnhakijalla on suorastaan varaa valita!

Vierailija
07.05.2019 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006095323.html

"– Kyse näyttäisi olevan juuri siitä, että työpaikkailmoituksia julkaistaan tällä hetkellä ennätysmäärä. Oikotie Työpaikkojen johtaja Joonas Pihlajamaa iloitsee."

"– Kyllä meillä tietyllä tavalla on Suomessa työntekijän markkinat tietyillä alueilla ja ammateissa, Ahokas sanoo.

– Työntekijällä on nyt varaa valita eri vaihtoehdoista."

Niin! Nyt reippaasti töitä hakemaan! Työmarkkinat vetävät nyt kovemmin kuin pitkiin, pitkiin aikoihin! Sinulla on nyt työnhakijana jopa varaa valita!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenutkin ja nyt odotellaan.

Vierailija
2/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen edelleenkin, mutta työ sinnikkäästi karttelee hakemuksiani, tai jotain/joku lusmuilee, koska eivät vaivaudu kutsumaan edes haastatteluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edelleenkään mitään työnhakijan markkinoita, vaan on vain ja ainoastaan työnantajan markkinat. Edelleenkin on moninkertainen määrä työttömiä verrattuna avoimiin työpaikkoihin ja useimpiin avoimiin työpaikkoihin tulee hakemuksia todella paljon, vaikka paikka on avoinna tosiaan vain yhdelle.

Päivän höpöhöpöuutinen siis.

Vierailija
4/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, "tietyillä alueilla ja ammateissa". Älkääkä trollit alkako mesota muuttamisesta ja uudelleenkouluttautumisesta. Pian ollaan siinä tilanteessa sitten, että näillä tietyillä alueilla ja ammateissa on ihan liikaa porukkaa työpaikkoihin nähden. Työnantajille asennekasvatusta, siitä liikkeelle.

Vierailija
5/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vaivaudun, paikkani on jo osoitettu monesti. 55.v

Vierailija
6/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sain kenkää kaikista mitä sitten? Eivät ota enää siivoomaan eikä puhelinmyyjäksi eikä blokkaamaan eikä raksalle eikä ikkunoita pesemään eikä postiin, taksikuskinakin on maine mennyt. Ideat on vähissä ehkäpä lähihoitaja koulutukseen seuraavaksi, mitä sanotte?

Vierailija
7/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuups kyllä mä mielelläni hakisin niitä lääkärin töitä, mutta koulutusta ei ole enkä ole sinne päässyt. Muita töitä olen hakenut, mutta edes keikkahommiin ei oteta haastatteluun. Montaa paikkaa olen hakenut ja monesta paikasta avattu haku uudelleen pari päivän päästä sulkeutumisesta. Työnantajat etsivät jotain täydellistä työntekijää korkealla koulutuksella, vuosien työkokemuksella osa-aikaiseen paikkaan minimipalkalla.

Vierailija
8/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta laittanut hakemuksia menemään, yksi ainoa vastasi ja sekin kielteinen eli joo työvoimapula on valtava.

Vierailija
9/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt jakamaan postia. Mielestäni tuollaiseen työhön pitäisi päästä kenen vaan, joten ei ole kyllä hakijan markkinat. Jos en kerran pääse jakamaan postia, niin sitten en pääse siivoamaankaan, joka on haastavampaa kuin postin jakaminen.

Vierailija
10/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa :)

Saanko minä nyt ihan itse päättää mihin menen töihin. Riittää että ilmoitan vaan, että tulen nyt teille töihin?

Aika mahtavaa.

Menenkin heti huomenna töihin vaikka siihen ihanaan sisustuskauppaan, josta niin kovasti pidän :D

Tähän asti olen vain epätoivoisesti lähtetellyt hakemuksia kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja hankkinut lisäkoulutusta. Se on ollut aika kehno taktiikka, sillä työtä ei ole löytynyt.

Vierailija
11/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli jo keskustelu. Aivan perätön uutinen.

Vierailija
12/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn, t. Työtön 61v.

Vierailija
13/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksiani on jatkuvasta matkalla maailmalla, toivotaan parasta. Uskon, että vielä tärppää. Mitään työnhakijan markkinoita täällä ei kyllä todella ole! Olisipa joskus!

Siivoustyötä olen jo hakenut vaikka kuinka monta kertaa, eivät vastaa yhtään mitään! Kokemustakin olisi. Muka työvoimapula, heh.

Ai niin, noita puhelinmyyjäjuttuja ei pidä tyrkyttää KENELLEKÄÄN, sehän on täysin moraalitonta hommaa. Vai haluatko itse, että sinulle soitellaan ja tyrkytetään turhaa tavaraa? No et niin. ”Mutku joku muu ostaa.” :-D Juu toki. Aina se joku muu. Koko ”työ” pitäisi lakkauttaa, aivan turhaa ja tarpeetonta hommaa.

Vierailija
14/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän naurattaa nämä työntekijän markkinat ja huutava työvoimapula esim haetaan ammattitaitoisia hitsareita 8-10€ tuntipalkalla ja työkokemusta pitäisi olla useampi vuosi.

Meidän 16v haki jäätelömyyjäksi, ilman mitään ammattitaitoa ja oli eka työpaikka ja tuntipalkka 9€/h. Ja työnhakijoita oli pilvin pimein.

Ehkä se työvoimapula helpottsisi, jos ammattimiehelle/naiselle maksettaisiin ammattimiehen liksa.

Meillä haettiin töihin äskettäin toimistoon työntekijää ja tulijoita oli lähes 90.

Vierailija
15/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko minä nyt ihan itse päättää mihin menen töihin. Riittää että ilmoitan vaan, että tulen nyt teille töihin?

Aika mahtavaa.

Menenkin heti huomenna töihin vaikka siihen ihanaan sisustuskauppaan, josta niin kovasti pidän :D

Tähän asti olen vain epätoivoisesti lähtetellyt hakemuksia kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja hankkinut lisäkoulutusta. Se on ollut aika kehno taktiikka, sillä työtä ei ole löytynyt.

Saat mennä kenen tahansa paikalle istumaan mille tahansa työpaikalle <3

Vierailija
16/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mahtavaa.

Saat mennä kenen tahansa paikalle istumaan mille tahansa työpaikalle <3

Pitäsi kerätä porukka istumaan eduskuntatalon istuntosalin oikeaan reunaan, sillä on paikkoja jotka eivät tunnu kelpaavan.

Vierailija
17/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon masentunut, enkä jaksa hakee mitään töitä. Jatkan siis, niin kuin ennenkin.

Vierailija
18/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon masentunut, enkä jaksa hakee mitään töitä. Jatkan siis, niin kuin ennenkin.

Masennus helpottaa kun teet jotain mistä voit olla ylpeä, hae vaikka muuttomieheksi tai tiskaamaan hetkeksi jonnekkin. Työttömänä masennuksessa rypeminen ruokkii vain masennustasi lisää.

Vierailija
19/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskotaan päivän propaganda uutista. Näin saadaan massat ajattelemaan että tuet pois ja vastikkeelliseksi, yritysten hyväksi:D

Vierailija
20/29 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään ei voi työtön päästä töihin., nuo on valheita! Jos muka jossain on työpaikka niin mitenkään ei ainakaan palkkaa makseta.

Noin työttömät selittää sietämätöntä laiskuttaan. Onneksi nuo nyt pakotetaan töihin leikkaamalla kokonaan tuet heiltä jotka eivät töihin tai opiskelemaan mene. Kun nyt on työttömät sellainen tilanne että tuet eivät enää riitä kaikille. Ikävä jos joudutte kilpailemaan tukirahoista, onneksi 99 prossaa työttömistä laitetaan töihin, risusavotat tulevat takaisin ilmastotöiden nimellä ja sitä juhlitaan kuin aktiivimalli jjuhlittiin