Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GYNEFIX

Vierailija
07.05.2019 |

Kellään kokemusta, tietoa, jotain?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksinkertaisti kuukautisten pituuden. Muuten ok.

Vierailija
2/2 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden ja voin suositella!

Otin, koska hormonaalinen ehkäisy ei ollut mulle hyvä.

Mulla on ollu aika kivuliaat menkat aina ja nyt muutamat ensimmäiset kuukautiset gynefixin kanssa on ollu vielä vähän kivuliaammat ja paljon runsaammat, mutta mua ei oo haitannu yhtään. Kivuliainta mulla on pieni tiputtelu ennen menkkoja ja menkkojen jälkeen (kestää 1-2 päivää), ja jos sitä ihan pientä tiputtelua ei ota huomioon niin menkkojen kesto ei ole juuri pidentynyt entisestä (tai korkeintaan päivällä, mulla menkat 4-5 päivää). Ja tää tiputtelu on niin pientä ettei se haittaa ketään eikä mitään. :) Tiputtelun ja menkkojen pitäisi vielä tasaantua kun kroppa tottuu kierukkaan. Otan kyllä paljon mieluummin tämän kuin sen ahdistuneisuuden ja ainaisen tiputtelun mitä mulla oli pillereiden kanssa (kokeilin neljää merkkiä eikä mikään toiminut).

Asun Helsingissä mutta kävin laittamassa Turun Terveystalolla koska Helsingistä löytyi vain yksi lääkäri joka näitä laittaa (Lääkärikeskus Aava) ja jono oli pitkä. Turkuun sain ajan seuraavalle päivälle. Laitoin lääkärille vielä sähköpostin etukäteen. Gynefix suositeltiin laitettavaksi heti menkkojen loppumisen jälkeen, tai missä tahansa vaiheessa kiertoa paitsi juuri ennen menkkojen alkua tai runsaan vuodon aikana. Mulla oli kierron päivä 15 menossa ja se oli ihan ok!

Otin 400mg buranaa ja 500mg parasetamolia alle. Laitto sattui, mutta ei missään vaiheessa sietämättömästi. Ja tosiaan yksi käynti riitti. Hintaa tälle kaikelle (kierukka Terveystalolta mukaan lukien) tuli muistaakseni 350 euroa.

Oon tosi ilonen että mulle löyty näin helppo ja toimiva ei-hormonaalinen ehkäisy! Ei oo valittamista, oon tähän asti ollu tosi tyytyväinen. Jostain luin, että joskus kierukan langat häiritsee kumppania; mun kumppani ei niitä tunne kuulemma ollenkaan. Niitä voi muussa tapauksessa käydä lääkärillä lyhentämässä.

Toivottavasti tästä on jollekulle apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi