Onko täällä välimeren lomalta jo tänä keväänä palanneita? Toukokuun matkoista kokemuksia?
Meillä matka Kreetalle tulossa toukokuun lopussa. Sääennusteet ei näytä huipulta, luvattu vain noin 20 astetta( onneksi aurinkoista). Onko tuo jo sellainen lämpötila että Kreikassa tarkenee uida ja ottaa aurinkoa vai pakkaanko suosiolla villapaidat mukaan ?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et maapallon tuhoamisen sijaan keskity tekemään maapalloa pelastavia toimia?
Viherpipertäjien eliminointi luonnonvaroja kuluttamasta on toistaiseksi laissa kielletty.
Oltiin viikko Kreetalla 25.4-2.5. Yhtenä päivänä oli osittain pilvistä, muuten aurinkoista. Lämpötila päivisin 23-25 astetta (varjossa). Hyvin tarkeni aurinko ottaa altaalla ja rannoillakin oli ihmisiä jopa uimassa. Iltaisinkin tarkeni neuletakilla ja ohuilla pitkillä housuilla. Meille sattui hyvä viikko. Edellinen oli vielä ollut kylmä.
Tuo 23-25 kuulostaisikin jo todella hyvältä ja sellaista säätä odotettiin. Harmittaa kyllä jos säät on huonot, varattiin loma mieluummin ihan loppukevääseen sen takia että ilmat olisi jo lämpimämmät. - ap
Huhtikuussa oltiin Turkissa. Päivälämpötilat 20-25 joten ihan sopivan lämmintä. Iltaisin kyllä tarvitsi pitkähihaista. Altaat ihan jäätävän kylmät, paitsi yksi joka oli lämmitetty. Merivesi kylmää myös, mutta jotkut kyllä siellä silti ui. Voi olla että Kreetalla tuntuu viileämmältä kun on saari ja melko kaukana mantereelta. Toisaalta kevätkin on jo pidemmällä kuin meidän matkan aikaan.
Alicantessa ja Valenciassa viikko pääsiäisestä alkaen. Satoi vettä ihan älyttömästi. Joku paikallinen sanoi pubissa, että Alicanten sateisin pääisiäinen 70 vuoteen. Ihan kivaa oli silti. Mutta oon kaupunkilomailija ja tuskin kukaan lämmön ja auringon perässä matkaava tuonne menisikään näin aikaisin keväällä.
Kyllähän tossa tarkenee, oon ollut monet rantalomat reilussa 20 asteessa. Merivesi Välimerellä on jotain 18-asteista yleensä tohon aikaan. Ja vielä voi ennusteet muuttua. Oon ollut Kreetalla peräti 3 kertaa toukokuun loppupuolella, lämpötilat olleet 25-33 asteen välillä.
Suosiolla sinun ei pitäisi haluta matkustaa ollenkaan. Lentäminen on TUHOISAA maapallolle. Myös lapsesi ja lapsenlapsesi kärsivät :(
Miksi et maapallon tuhoamisen sijaan keskity tekemään maapalloa pelastavia toimia?