Olemme siirtyneet sivistyksen ja edistyksen ajasta taantumuksen ja öykkäröinnin aikakauteen
Takapenkin pahikset ja koulukiusaajat ovat heittäneet opettajan ja hyvät oppilaat huis hlvettiin ja vallanneet koulun. Uhka vai mahdollisuus.
Kommentit (21)
Epäilemättä totta, että kuri on koulussa höltynyt, kun vanhemmat eivät osaa kasvattaa eikä opettajat saa rangaista. Tuosta sivistyksestä ja edistyksestä on kylläkään oikein tiedä. Vielä 80-luvun alussa seistiin jonossa ja kuunneltiin satuja jumalista, Neuvostoliitto oli olevinaan edistyksellinen ystävämme ja öljy oli juuri loppumassa.
Totta, maailma on trumpien ja lomien leikkikenttä. Hyvikset on lukittu vessaan.
Trumpien ja kimien*
v#tun tekstinsyöttö taas.
Enää ei ole pyrkimyksenä olla hyvä ja sivistynyt ihminen vaan jokaisen pitäisi saada olla sellainen kuin on. Tietokilpailut ovat vaihtuneet tositv:hen. Vanhukset ja nuoret ovat yhtä avuttomia analysoimaan lähdekritiikkiä median suhteen.
Minullekkin eilen kasajonossa joku viinalle haiseva nainen alkoi avautumaan ihan niinkuin minä olisin hänen joku tukihenkilö likasanko tai velvollinen ottamaan vastaan hänen valitustaan.
Kyllä paholoisia maa täynnä ja vihervassarit päästivät tarkkislaiset normaalien joukkoon, kyllä nyt liin kelpaa
Kasariteini kirjoitti:
Epäilemättä totta, että kuri on koulussa höltynyt, kun vanhemmat eivät osaa kasvattaa eikä opettajat saa rangaista. Tuosta sivistyksestä ja edistyksestä on kylläkään oikein tiedä. Vielä 80-luvun alussa seistiin jonossa ja kuunneltiin satuja jumalista, Neuvostoliitto oli olevinaan edistyksellinen ystävämme ja öljy oli juuri loppumassa.
Eli kaipaat kasvatuksen sijaan rangaistuksia. Tätä juuri tarkoitin: ei luoteta keskustleuun, kasvatukseen, vaan kaikin keinoin rapautetaan luottamusta järkeen ja asillisuuteen. Tilalle brutaalit rangaistukset, pelko, alistaminen ja vahvemman oikeus.
Hyvää harjoittelua siihen, kun Suomi on muuttumassa kovaa vauhtia Lähi-idäksi.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ole pyrkimyksenä olla hyvä ja sivistynyt ihminen vaan jokaisen pitäisi saada olla sellainen kuin on. Tietokilpailut ovat vaihtuneet tositv:hen. Vanhukset ja nuoret ovat yhtä avuttomia analysoimaan lähdekritiikkiä median suhteen.
Aiemmin korpienkin takaa tultiin kansalaisopistojen kursseille, hävettiin tietämättömyyttä. Nyt siitä on tullut hyve. Mielipiteet ovat korvanneet tiedon. Oma itse on keskiössä, jos olen jotain mieltä, niin se antaa oikeuden sulkea korvat tutkitulta tiedolta ja oppineiden puheilta. Mielipiteet ja tieto on asetettu samalle viivalle. Minä-minä tietää asiat paremmin kuin perehtyinen asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paholoisia maa täynnä ja vihervassarit päästivät tarkkislaiset normaalien joukkoon, kyllä nyt liin kelpaa
Muiden vikaa huutelijatko on parasta mistä Suomi voi mielestäsi tarjota? Jatka toki mitä muuta vihervassarit on mielestäsi tehneet ja saa toki ihan konkreettisesti osoittaa ett he ovat näin tehneet huutelusi sijaan tarkkis heebo.
Jee jee, karu meininki! Mutta artisti maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi tänne ei ole tullut vihaamiasi ulkomaalaisia ollenkaan viimeisen 4 vuoden aikana kun persut ovat olleet vallassa ja päättämässä, missä kiven alla asut?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää harjoittelua siihen, kun Suomi on muuttumassa kovaa vauhtia Lähi-idäksi.
Niin, tietämättömyyteen, voimaan ja alistamiseen perustuvat ideologiat ovat kaikkialla samaa kauheutta. Johan täällä havitellaan evoluutioteorian korvaamista kreationismilla, oman työn ja ajattelun esittämisen korvaamista aiempien töiden jäljentämisellä kuten pimeänä keskiaikana tehtiin, luostareissa sanasta sanaan toisen työ paperille, vähemmistöjen kieltämistä ym.
Vierailija kirjoitti:
Kasariteini kirjoitti:
Eli kaipaat kasvatuksen sijaan rangaistuksia. Tätä juuri tarkoitin: ei luoteta keskustleuun, kasvatukseen, vaan kaikin keinoin rapautetaan luottamusta järkeen ja asillisuuteen. Tilalle brutaalit rangaistukset, pelko, alistaminen ja vahvemman oikeus.
Ei opettajan aika voi riittää häiriköiden rauhoitteluun keskustelun keinoin. Se aika on pois muilta oppilailta. Varsinainen kasvatustyö pitäisi tehdä kotona, että opettaja voisi keskittyä opetustyöhön. Nyt moni vanhempi on jostain syystä joko haluton tai kyvytön opettamaan käytöstapoja lapsilleen. Eikä ratkaisu voi olla, että joka luokkaan palkataan ylimääräinen rauhoittelija ja keskustelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin korpienkin takaa tultiin kansalaisopistojen kursseille, hävettiin tietämättömyyttä. Nyt siitä on tullut hyve. Mielipiteet ovat korvanneet tiedon. Oma itse on keskiössä, jos olen jotain mieltä, niin se antaa oikeuden sulkea korvat tutkitulta tiedolta ja oppineiden puheilta. Mielipiteet ja tieto on asetettu samalle viivalle. Minä-minä tietää asiat paremmin kuin perehtyinen asiantuntija.
Nykyisin koulutusta, tutkimusta, tiedettä, akateemisia halveksutaan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden vikaa huutelijatko on parasta mistä Suomi voi mielestäsi tarjota? Jatka toki mitä muuta vihervassarit on mielestäsi tehneet ja saa toki ihan konkreettisesti osoittaa ett he ovat näin tehneet huutelusi sijaan tarkkis heebo.
Ei suinkaan tarkkislaiset omille luokilleen ja opettajille valta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi tänne ei ole tullut vihaamiasi ulkomaalaisia ollenkaan viimeisen 4 vuoden aikana kun persut ovat olleet vallassa ja päättämässä, missä kiven alla asut?
En vihaa ulkomaalaisia vaan kannatan moninulttuurisuutta, mutta nämä tulijat eivät ole sitä mitä eurooppa tarvitsee, muslimit ei kotoudu eikä sopeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nykyään ollaan "kriittisiä" eli voidaan viitata kintaalla yliopistotason laajalle tutkimukselle, kun tulee joku huru-ukko, jolla on uusia, vinkeitä ajatuksia siitä, minkä syöminen on terveellistä jne. Ihmiset ovat täysin vietävissä, kunhan joku vain puhuu hyvin ja nasevasti, ja tämä on sitten olevinaan sitä omaa ajattelua. Toki akateemista tutkimusta täytyykin voida kritisoida, mutta se kritiikki vaatii omaa asiantuntemusta. Ihmisiltä tosiaan kysellään mielipiteitä asioista, joista heillä ei yleensä voi olla edes pätevää näkemystä. Uutisissa mielelläni kuulisin asiantuntijoiden näkemyksiä asioista, en sitä mitä mieltä Jamppa Vantaalta on geenitutkimuksesta tai mitä Raija Kuortaneelta luulee olevan taustalla Ranskan keltaliiviliikkeessä.
Totta se kyllä on.