Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu jalan veritulppa?

Vierailija
06.05.2019 |

Heräsin aamulla ja sängystä noustessa polven sisäsyrjällä takana tuntui outoa kipua, epäilin että olin nukkunut jotenkin jalka taitoksissa. Kipu on tuntunut kuitenkin kävellessä koko päivän ja nyt kun kävin makuulle, lievää pakotusta tuntuu myös tässä. Polven sisäsyrjälle tämän paikantaisin, tai vähän myös tuonne polvitaipeen alapuolelle. Vähän tuntuu myös puutuneelta. En mielestäni ole jalkaa muhinkään satuttanut.
Veritulpasta luin ja nyt kun mietin jalkaa koko ajan, en enää osaa sanoa kuinka paljon siihen oikeasti sattuu ja mitä kuvittelen. Aamulla menen heti lääkäriin jos tilanne on sama, mutta uskaltaako tässä käydä nukkumaan kun olen vielä yksin kotona? Olen perusterve 30 v nainen, ei ylipainoa, ei tupakointia, minipillerit käytössä.

Onko veritulppakipu semmoista, etten olisi jaloillaan ollut koko päivää? Turvotusta en huomaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai nuorena opiskelijana veritulpan jalkaan. Oli kuulemma aluksi sellainen olo kuin olisi lihas kipeänä kovan treenin jälkeen. Sitten, kun jalka alkoi menemään tönkön oloiseksi, meni lääkäriin. Eri ihmiset kokee varmasti oireet eri tavoilla. Voisitko vaikka soittaa päivystykseen, mitä ovat mieltä?

Vierailija
2/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin jomotti pohkeessa sillä tavalla kuin krampin jälkeen. Ei turvottanut, eikä lääkäri löytänyt käsin tunnustelemalla, verikoe näytti että tulppa on. Ultrattaessa kohta sitten löytyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jalassa turvotusta? Entäs onko suvussa paljon tulppia ollut?

Vierailija
4/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittämätön pohjekipu pitää aina tutkia veritulpan varalta. Oireet kun ei aina ole samanlaiset eikä kaikilla tyypilliset. Nuori ja perustervekin voi saada veritulpan.

Vierailija
5/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös Bakerin kysta, jos oireisiin liittyy polvikipua.

Vierailija
6/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turvotusta, suvussa ei tietääkseni tulppia, isällä on kohjuja leikattu.

Ap

Vierailija
7/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli veritulppa pohkeessa, se ei ollut turvonnut eikä punainen. Oli vaan kipu. Mulla kipu oli kovimmillaan levon jälkeen ja kävellessä vähän vertyi. Mutta oli veritulppa.

Vierailija
8/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mä olen käynyt pari krt lääkärissä veritulppa epäilyn takia. On ollut jopa sitä turvotusta ja kipua. Myös lähisuvussa on ollut tulppia mutta ei mulla kertaakaan ollut tulppaa vaan lihasjumeja jne.

Kannattaa ehdottomasti käydä tutkituttamassa, tsemppiä!

Vierailija
9/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri sai nuorena opiskelijana veritulpan jalkaan. Oli kuulemma aluksi sellainen olo kuin olisi lihas kipeänä kovan treenin jälkeen. Sitten, kun jalka alkoi menemään tönkön oloiseksi, meni lääkäriin. Eri ihmiset kokee varmasti oireet eri tavoilla. Voisitko vaikka soittaa päivystykseen, mitä ovat mieltä?

Miten tuo nyt on edes mahdollista, ei veritulpat nyt pitäisi ihan tuosta vaan tulla ainakaan nuorelle ja terveelle ihmiselle.

Vierailija
10/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla (syynä luultavasti e-pillerit) tuntui, kuin jalassa olisi lihaskipu, joka ei kuitenkaan hellittänyt. Ei mitään voimakasta kipua eikä lainkaan turvotusta tai värimuutosta, mutta niin vain oli veritulppa, vaikka lääkäri ei meinannut siihen uskoa. Onnistuin saada vielä toisenkin tulpan kipsattuun jalkaan, silloin tuntui lähinnä vähäistä painetta, mutta tunnistin kyllä heti tulpaksi kun oli aiemmin jo ollut. Päivystyksessä odotinkin sitten 11h tulppa jalassa, kun eivät taaskaan uskoneet tulppaan kun jalka oli ihan pehmeä ja normaalin oloinen.

Eli mikä tahansa kipu tai outo tunne pohkeessa, jolle ei ole selvää syytä, kannattaa tutkituttaa!

Vierailija
11/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskimotukkotulehdus googleta

Vierailija
12/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse olen saanut ekan tulpan 21-vuotiaana niiden e-pillerien takia että kyllä todellakin voi olla nuorella, ja on muuten jopa melko yleisiä e-pillereitä syövillä!

Vierailija
13/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itse olen saanut ekan tulpan 21-vuotiaana niiden e-pillerien takia että kyllä todellakin voi olla nuorella, ja on muuten jopa melko yleisiä e-pillereitä syövillä!

Tässä vaiheessa herää kysymys että miten on mahdollista että laillisesti on myynnissä jotain e-pillereitä jotka saa verisuonetkin tukkeutumaan? Uskomatonta mutta ilmeisesti kuitenkin totta.

Vierailija
14/19 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti terveyskeskukseen.

Vierailija
15/19 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa herää kysymys että miten on mahdollista että laillisesti on myynnissä jotain e-pillereitä jotka saa verisuonetkin tukkeutumaan? Uskomatonta mutta ilmeisesti kuitenkin totta.

Katsos kun ne eivät ole miehille tarkoitettu. Vain naiset kärsivät mahdollisista haittavaikutuksista. Miesten ehkäisyä taas ei saada markkinoille, koska valmisteilla on niin paljon ikäviä sivuvaikutuksia. Näin se on pakko tehdä.

Vierailija
16/19 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu oli loppunut yön aikana ja jalka näyttää ja tuntuu normaalilta :) kiitos vastauksista

Ap

Vierailija
17/19 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Verikokeella selviää onko kyse veritulpasta.

Vierailija
18/19 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu oli loppunut yön aikana ja jalka näyttää ja tuntuu normaalilta :) kiitos vastauksista

Ap

Hieno juttu ja kiva, kun tulit kertomaan!

Vierailija
19/19 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihmettele yhtään miksi vastaanotot aina täynnä kun samantien aletaan miettiin pahinta vaihtoehtoa ja lääkäriin menoa.  Ja suurin osa lähtee hoitsun tapaamisen jälkeen aina pois...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä