Avoimen väylän kautta yliopistoon???
Moi,
onko täällä ihmisiä, jotka ovat päässeet yliopistoon avointa väylää käyttäen? Minulla on tähtäimessä sosiaalitieteiden opinnot, mutta jännittää, onko minulla mahdollisuuksia sisään. Minulla jäi opiskelut kesken peruskoulun jälkeen, enkä ole suorittanut mitään 2. asteen tutkintoa. Tästä syystä avoin väylä on oikeastaan ainut vaihtoehto (lukioon en jaksa...)
Minimikeskiarvo, jolla hakukelpoisuuden saa, on 3,5/5. Minulla on 25 opintopisteen jälkeen keskiarvo 4,32/5. Opintoja tarvitaan vähintään 50op (+kieliopinot). Pelkään, että tämänhetkinen keskiarvo ei silti riitä, sillä hakijat laitetaan paremmuusjärjestykseen keskiarvon mukaan. Olen saanut arvosanani mielestäni suhteellisen helposti, joten nyt pohdin, että olisiko kaikesta todellisuudessa pitänyt saada se vitonen, jotta on mahdollisuuksia päästä sisään? Toki olen huonosta koulunkäyntihistoriastani huolimatta ollut aina suhteellisen pätevä opiskelija, mutta silti nuo saamani arvosanat mietityttää...
Kiitos että jaksoit lukea sepustukseni loppuun!
Kommentit (3)
Mikä yliopisto, kuinka iso kiintiö?
4,32 on aika kova keskiarvo.
Missä olet töissä? Voitko suorittaa siellä jonkin ammattitutkinnon, siis näyttötutkintoina teet omia työtehtäviäsi. Sillä tutkinnolla saa yleisen jatko-opintokelpoisuuden...
Ketään?