Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuttaisit elämääsi, jos olisit minä?

Vierailija
05.05.2019 |

Eli olen 27-vuotias, töissä käyvä nuori nainen. Minulla on avopuoliso ja koira, siihen se sosiaalinen elämä sitten jääkin, olen aika yksinäinen. Tuntuu, että elämä pyörii vaan samaa ympyrää töihin-kotiin-töihin-kotiin, tv-sarjoja siinä välissä ja nukkumista. Olo on aika tyhjä, eikä mikään ihme. Usein mietin, että mitä järkeä tässä kaikessa on. Elämä on lahja, muttei siltä tunnu. Miten saisin asioitani parannettua, onko toivoa? Joskus lukion jälkeen, 19-vuotiaana ajattelin, että varmasti asiat järjestyvät ja löydän ihmisiä ympärilleni.

Auttaisiko harrastus, sieltä varmaan saisi jotain tuttuja? Työpaikkani on sellainen, että siellä tehdään töitä ja sitten kotiin. Oon aika hukassa :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiin tutustuu helpoiten kun on jotain yhteistä. Löytyisikö koiraharrastuksen myötä kavereita?

Minä olen löytänyt aikuisiällä hyviä kavereita naisista joilla on samanikäisiä lapsia. Eli lasten kautta ollaan tutustuttu (kerhoissa yms) ja siinä samalla sitten löydetty muutakin yhteistä. Lasta ei tietysti tämän vuoksi kannata hankkia jos ei muuten ole ajankohtaista :) 

Vierailija
2/7 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tutustunut parhaisiin ystäviini mm. harrastusten kautta. Esim. Koira porukat ovat monesti positiivisella tavalla tiiviitä ryhmiä, joissa tutustuu muihin.

Työpaikan vaihtaminen? Työyhteisöstäkin olen saanut hyviä ystäviä.

Puolison kaverit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa kuin sinä, paitsi ei koiraa. Aloimme miehen kanssa yrittää lasta ja sitten kun se muutaman vuoden päästä onnistui, ei olekaan ollut aikaa edes ajatella, että olisi tylsää.

Vierailija
4/7 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin samassa tilanteessa kuin sinä, paitsi ei koiraa. Aloimme miehen kanssa yrittää lasta ja sitten kun se muutaman vuoden päästä onnistui, ei olekaan ollut aikaa edes ajatella, että olisi tylsää.

Varmasti, mutta tuo on väliaikainen tilanne. Kun lapsi on 10-vuotias, se on koulun jälkeen kavereillaan joka päivä ja alkaa koko ajan elämään enemmän omaa elämäänsä. Sitten kannattaa olla itsellä muutakin sisältöä elämässä kuin se lapsi.

Vierailija
5/7 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin töistä ja menisin opiskelemaan. Koulusta aina löytää ystäviä. Harrastuksista en ole koskaan löytänyt sellaisia.

Vierailija
6/7 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko syy on myös työssä jossa et ehkä viihdy,koe sitä mielekkääksi/merkitykselliseksi. Mieti haluaisitko vaikkapa vaihtaa alaa tai työpaikkaa. Alkaa yrittäjäksi tai lähteä opiskelemaan jotain?

Pysähdy ja mieti mitä elämältä oikeastaan haluaisit. Olet nuori vielä.

Ja jos et löydä vastausta laita vaikka joka kuukausi rahaa säästöön. Se helpottaa sitten, kun tiedät mitä haluat, sen toteuttamista.

Vierailija
7/7 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josko syy on myös työssä jossa et ehkä viihdy,koe sitä mielekkääksi/merkitykselliseksi. Mieti haluaisitko vaikkapa vaihtaa alaa tai työpaikkaa. Alkaa yrittäjäksi tai lähteä opiskelemaan jotain?

Pysähdy ja mieti mitä elämältä oikeastaan haluaisit. Olet nuori vielä.

Ja jos et löydä vastausta laita vaikka joka kuukausi rahaa säästöön. Se helpottaa sitten, kun tiedät mitä haluat, sen toteuttamista.

On syy siinäkin, työ ei sovi minulle. Hain opiskelemaan ja katsotaan nyt, tuleeko kutsua pääsykokeisiin :) Toivottavasti tulisi, olisin niin onnellinen ja jos pääsisinkin sitten kouluun.

Rahaa mulla on jo säästössä hyvin. Se auttaa sitten, jos en normaaliväylää pitkin pääse kouluun, niin syksyllä voin käydä avointa amk:ta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä