Linkatkaa kuva äitienpäiväkortista, jonka 2,5-vuotias tyttö ja isä osaisi askarrella!
Kommentit (22)
Siis matkisitte kortin? Keksikää itse! Mitä tahansa.
Sormiväriä ja painakaa lapsen kädenkuva, tms.
Ei kaikki naisetkaan osaa askarrella, joten sukupuolella ei liene merkitystä :-D
Liikuttavaa, että miettii viikkoa aikaisemmin tuollaista. Onnea kortintekoon!
Suosittelen tuota sormivärijuttua jos haluat että lapsikin voi osallistua oikeasti tekemiseen. Jos haluat jotain hienoa ja monimutkaista joudut tekemään kaiken itse lapsen katsellessa vierestä.
Painakaa lapsen käden kuva paperille, siihen lapsi piirtää varren ja lehdet ja teillä on valmis kukkakortti äidille.
Osta valmis korttipohja johon lapsi sitten piirtää tai maalaa jotain. Ei noin pieneltä vielä oikein leikkaaminenkaan onnistu. Äiti on varmasti otettu ihan yksinkertaisesta piirretystäkin kortista.
Annat vaan korttipohjan ja värit lapselle, kerro että tehdään äidille äitienpäiväkortti :) Lapsi saa taiteilla kortin itse ja hän voi kertoa mitä piirustuksessa tapahtuu. Nää on yleensä tosi kivoja. Voit kirjoittaa selostuksen korttiin ja onnentoivotukset.
Sormivärillä painettu käsi on klassikko, vaikkakin hieman tylsä sellainen. Ajatus on kuitenkin tärkein ja se, että teette yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Sormivärillä painettu käsi on klassikko, vaikkakin hieman tylsä sellainen. Ajatus on kuitenkin tärkein ja se, että teette yhdessä.
Erikoinen kommentti. Muistathan lapsellekin kertoa että onpa tylsä kortti, käytäpä ensi vuonna vähän mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen kommentti. Muistathan lapsellekin kertoa että onpa tylsä kortti, käytäpä ensi vuonna vähän mielikuvitusta.
Oletko itse sitten sitä mieltä, että sormivärikäsi on tuore ja raikas idea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö 2,5-vuotiaan tekemän lapsen äitienpäiväkortin idean olla raikas?
Terv. nimim. minunkin lapseni ovat askarrelleet sormivärikäsikortin isoäideilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö 2,5-vuotiaan tekemän lapsen äitienpäiväkortin idean olla raikas?
Terv. nimim. minunkin lapseni ovat askarrelleet sormivärikäsikortin isoäideilleen
Hyvänen aika, ei tarvitse. Mutta onhan se vanha ja tylsä juttu. Helppo tietysti, ja siksi hyvä myös askartelutaidottoman lapselle.
Voihan ne kädenjäljet painaa vaikka kankaaseen, tyynyliinaan tai paitaan. Tai pistää kivoihin kehyksiin.
Jos kädenjälki tuntuu liian tylsältä, niin painakaa vaikka jalanjälki siihen korttiin. Lapsesta on takuulla hauskaa, kun jalkapohjaa kutkutellaan maalisiveltimellä :)
Tuon ikäinen osanneet repiä ja rypistää silkkipaperista kukkasia, jotka voi liimata korttiin.
Lapselle pala pahvia, värikynät ja isä viereen kuuntelemaan selostusta mitä kuvaan tulee. Hieno kortti on taattu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin 2,5-vuotias on kovin monta tuollaista äitienpäiväkorttia ehtinyt äidilleen antaa, eli äidilleen varmasti ihan tarpeeksi "tuore" juttu oman lapsen tekemänä.
Vierailija kirjoitti:
Liikuttavaa, että miettii viikkoa aikaisemmin tuollaista. Onnea kortintekoon!
Kiitos kaikista ideoista! Vaimoni on huomenna illalla poissa kotoa, joten siksi on oltava ajoissa liikenteessä.
Riippuu paljon siitä, miten näppärä lapsesi on! Mun lapset ei ole kumpikaan olleet näppäriä tuossa iässä. Osaako hän leikata? Jos osaa, ei ehkä varmaankaan mitään kovin monimutkaista? Suosittelen, että haet Googlen kuvahaulla äitienpäiväkortti askartelu. Näin mä oon monesti tehnyt, en oo mikään lahjakas paskartelija. Ehkä paras on se, että jos lapsi leikkaa jotain, ne leikattavat osat ovat mahdollisimman simppeleitä, ja niistä osasista koostetaan liimaamalla joku kuva, esim. kukka. Jos leikkaaminen ei oikein suju, vanha kunnon silkkipaperin rypistely voi olla hyvä.