Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierrättäminen ei ole realistista yksinhuoltajalle tai köyhälle

Vierailija
04.05.2019 |

Minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa erotella bio-, muovi- jne mitä lie jätteitä toisistaan. Kun ei ole autoa, niin en voi myöskään kierrättää esim. loisteputkilamppuja tai paristoja. Lähimmälle kierrätyspisteele näille on yli 2km matkaa, johon menee edestakaisin pyärälläkin se 30 min.

Taas piti nolona viedä yksi loisteputkilamppu nolona naapureiden silmien alla roskiskatokseen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä taloyhtiössä jotain kierrätyssysteemejä on, jos on paheksuvia naapureita? Eihän se perusjuttujen erottelu mitään aikaa vie.

Vierailija
2/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä ostatkin niitä lamppuja. Samaan paikkaan viet kierrätykseen, kun ostat uuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä ihan lasten lukumäärästä. Mä olen kahden lapsen yh ja mulla on aikaa lajitella jätteet. Autottomana on kyllä ihan totta, että kauempiin keräyspisteisiin on hankala viedä. Onneksi täällä käy kaksi kertaa vuodessa keräysauto, johon saa elektroniikan, loisteputket yms.

Vierailija
4/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuolla toisessa ketjussa harmiteltiin illan tylsiä provoja, tässä tuli nyt yksi jossa on vähän yritystä.

Juu, yksinhuoltajalta tai köyhältä ei mene siihen roskien lajitteluun yhtään enempää aikaa kuin keneltäkään muultakaan. Ja miten saat 2 km matkaan menemään 30 minuuttia, kannatko sen pyörän? Ja miksi sitä loisteputkea pitää erikseen lähteä kuljettamaan minnekään?

Vierailija
5/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paristot voit viedä ruokakauppaan, useissa paikoissa on keräyslaatikko.

Lasit ja metallit voit laittaa samaan purkkiin ja lajitella roskakatoksella oikeisiin astioihin.

Keittiön roskiskaapin ovessa voi roikkua pussi muovipakkauksille, sitä tulee nopeasti ja selvästi eniten.

Tämän lisäksi sitten sekajäte.

Pahveja ja keräyspaperia ei nykyään enää kauheasti tule, nekin voi laittaa samaan kasaan ja lajitella katoksessa.

Vierailija
6/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa siinäkin tekosyy! :D

Vierailija
7/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana yksinkertainen.

Vierailija
8/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sen köyhän yh:n aika menee?

Hyvätuloisella yh:lla on onneksi vaativan työn ja kolmen lapsen huoltamisen lisäksi aikaa myös kierrättää, lapsetkin ehtii laittaa roskat oikeisiin roskiksiin. Muovit ja kartongit vien kauppareissulla, biojäte kerätään taloyhtiön pihalta. Ongelmajätteen ehdin myös viedä jäteasemalle kerran puoleen vuoteen.

Vierailija
9/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Itse olen köyhä, sairas ja vammainen. Kierrättäminen sujuu silti.

Vierailija
10/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomalle se on aika hankalaa, varsinkin jos pitää jotain telkkaria tai tietokonetta hävittää. Ne kun pitäisi viedä jätekeskukseen ja meillä sinne on matkaa 6 km yhteen suuntaan. Jaksan kyllä helpostikin sinne saakka pyöräillä mutta se vanha kuvaputkitelkkari ei oikein siihen tarakalle mahdu. Ja juu minulla on jäänyt parikin kuvaputkitelkkaria varastoon, nyt niille pitäisi tilata haku kotoa ja se maksaa 90€!!!!

Vierailija
11/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teillä sentään on naapurit vartiossa roskiskatoksessa.

Vierailija
12/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä autottomuus vähän haittaa, mutta en silti vie vanhaa mikroaaltouunissa sekajötteeseen. Tuolla ne odottaa, jos joku kaveri joskus tarjoaisi kyydin.

Vierailija
13/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä köyhät ainakin kierrättää, koska jos vie vääriä roskia ja kärähtää, niin saa laskun perässä.

Vierailija
14/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aikaa palauttaa kaljapullot kauppaan?

Vierailija
15/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomalle se on aika hankalaa, varsinkin jos pitää jotain telkkaria tai tietokonetta hävittää. Ne kun pitäisi viedä jätekeskukseen ja meillä sinne on matkaa 6 km yhteen suuntaan. Jaksan kyllä helpostikin sinne saakka pyöräillä mutta se vanha kuvaputkitelkkari ei oikein siihen tarakalle mahdu. Ja juu minulla on jäänyt parikin kuvaputkitelkkaria varastoon, nyt niille pitäisi tilata haku kotoa ja se maksaa 90€!!!!

Olet kyllä ihan oikeassa noiden televisioiden suhteen.  Minulla on vielä vanhoja stereolaitteita kotona, ne pitää sitten jotenkin saada kuljetettua. Ostin mikron ja sain kuljetusapua, samalla vein sinne Giganttiin vanhan mikron. Ilman autoa joutuu aina pyytämään apua. Täälläkin nuo noutomaksut ovat ihan kohtuuttomia. Mutta en uskaltaisi jättää mitään mihinkään varastoon, jos muutan. Niistä tulisi ainakin täällä vuokrataloyhtiöltä lasku  perässä.

Vierailija
16/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai menee sinulla pyärällä 2 km matkaan 30 minuuttia. Kontatenkin pääset nopeammin, joten konttaa hyvä mamma! Kun konttaat, niin heiluva peffasi kiinnittää nopeasti miesten huomion ja kohta et ole enää yksinäinen yh! Kun hiukan valkkaat, niin saat miähen mukana myäs auton ja varallisuutta. Ongelma ratkaistu!

Vierailija
17/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai menee sinulla pyärällä 2 km matkaan 30 minuuttia. Kontatenkin pääset nopeammin, joten konttaa hyvä mamma! Kun konttaat, niin heiluva peffasi kiinnittää nopeasti miesten huomion ja kohta et ole enää yksinäinen yh! Kun hiukan valkkaat, niin saat miähen mukana myäs auton ja varallisuutta. Ongelma ratkaistu!

No mutta mitäs jos se mies sitten kuitenkin laittaa tämän kultakimpaleen kiärrätykseen?

Vierailija
18/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset osaa myös kierrättää. Kolmevuotiaskin osaa kysyä kumpaan roskikseen laittaa roskan, seka vai bio. (Tietenkin omalla tyylillään eikä noin selvästi, mutta kysyy kuitenkin.)

Opeta ne lapset kierrättämään niin selviät helpommalla.

Vierailija
19/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tällä köyhällä yh:lla on ollut mahdollisuus opettaa jopa 2-vuotiaalle kierrätystä. Tietää mihin menee muovi, pahvi, metalli, lasi, paperi ja kissan jätökset. Lamppuja ja patistoja ei tulekkaan sellaista tahtia että niitä pitäisi jotenkin suuremmin miettiä. Senkus vie yhden polttimon tai pariston kauppaan kun sinne seuraavan kerran suuntaa.

Vierailija
20/23 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä ihan oikeassa noiden televisioiden suhteen.  Minulla on vielä vanhoja stereolaitteita kotona, ne pitää sitten jotenkin saada kuljetettua. Ostin mikron ja sain kuljetusapua, samalla vein sinne Giganttiin vanhan mikron. Ilman autoa joutuu aina pyytämään apua. Täälläkin nuo noutomaksut ovat ihan kohtuuttomia. Mutta en uskaltaisi jättää mitään mihinkään varastoon, jos muutan. Niistä tulisi ainakin täällä vuokrataloyhtiöltä lasku  perässä.

Kelvollinen hupielektroniikka menee kaupaksi.