Olenkohan narsisti? Vai työkaverini?
Uusi työkaverini on kyllä osoittanut ystävällisyyden eleitä ym. ollaan juteltu normaalisti asioista, mutta musta alkaa tuntua, että olen narsisti tai ainakin joiltain osin hyvin paljon sellainen.
Nimittäin:
Tänään töissä hän huusi mut paikalle ja siinä oli pari muutakin työkaveria ja hän kysyi, että "missäs vaiheessa meinasit tehä *asian x*?"
En tiedä mitä tyyppi oikeen meinaa, mutta kuulostaako toi jotenkin siltä, että siitä pitäis suuttua ja ns. Katkaista puhevälit?
Mulla on katkennu tommosten juttujen takia hyvin alkaneita ystävyyssuhteita ym. Sairasta!
Kommentit (13)
Ainakin herkkänahkainen tunnut olevan.
No oliko se työkaverin huomautus aiheellinen?
Vierailija kirjoitti:
No oliko se työkaverin huomautus aiheellinen?
Oli.
Onko muita vaihtoehtoja kuin se että jompikumpi teistä on narsisti? Onko jonkun pakko olla?
Ei oo pakko olla narsisti tms.
Mut mitä mä voisin tehdä, että en olisi kuin vanha katkera pappa? En mä halua olla ja reagoida näin! Koska vastasin aluksi jotain yhtä viisastelevaa takaisin ja lopuksi tunsin vaan oloni kurjaksi.
Siis katkaisiko työkaverisi välit sen takia, ettet ollut tehnyt sitä asiaa? Musta tuo on sinänsä ihan normaali keskustelu, mutta jos se johtaa siihen, että jompikumpi loukkaantuu kamalasti ja katkaisee välit, niin kyllä siinä jotain tunnepuolen ongelmia on. Ei tosin välttämättä narsismia, mikä on oikeasti aika harvinaista. Läheskään kaikki hankalat tai herkkänahkaiset ihmiset eivät ole narsisteja tai muutenkaan varsinaisesti mieleltään sairaita.
Ihan asiallinen kysymys työkaverilta, jos sun olis jo pitänyt se homma hoitaa.. Saatat jopa hidastaa muitten hommia kun vitkuttelet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen kysymys työkaverilta, jos sun olis jo pitänyt se homma hoitaa.. Saatat jopa hidastaa muitten hommia kun vitkuttelet.
On totta, että se kohta ois jo hidastanu muita ja etenkin itteäni, mut koska kyseessä uusi ihminen niin ei koskaan voi tietää mitä toisen päässä liikkuu.
Jotenkin se äänensävy oli kyseenalainen, etalusko samalla nolata mut vai mitä.
Lisätään tähän se, että tyyppi kuitenkin auttoi ja kehui mua myöhemmin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että se kohta ois jo hidastanu muita ja etenkin itteäni, mut koska kyseessä uusi ihminen niin ei koskaan voi tietää mitä toisen päässä liikkuu.
Näin suppean kuvauksen perusteella en todellakaan lähtisi leimaamaan ketään narsistiksi. Tuli kuitenkin tästä mieleen, että narsisteilla on usein tapana löytää näitä "sävyeroja" muiden puheista tai vaikka kasvojen ilmeistä ja tulkita niitä omalla tavallaan - yleensä tietysti negatiivisesti, hyökkäyksenä itseä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin suppean kuvauksen perusteella en todellakaan lähtisi leimaamaan ketään narsistiksi. Tuli kuitenkin tästä mieleen, että narsisteilla on usein tapana löytää näitä "sävyeroja" muiden puheista tai vaikka kasvojen ilmeistä ja tulkita niitä omalla tavallaan - yleensä tietysti negatiivisesti, hyökkäyksenä itseä vastaan.
No sanos muuta, just noin tulkitsen ja haluaisin kovasti oppia pois tuosta kuluttavasta "tavasta".
En katkaissut välejä häneen.
Nimittäin ton asianhan ois voinut esittää ihan normaalistikin sanomalla, "hei sä et ole vielä tehny tota".
Vai oliko teistä toi normaalisti ilmaistu mitä aloitusviestissä sanoin?
T. Ap