Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijoituskoiran hankkiminen

03.05.2019 |

Te joilla on sijoituskoira tai olette antaneet koiranpennun sijoitukseen! Haluaisin kuulla kaikenlaisia kokemuksia ko. aiheesta. Olen itse jo pitkään harkinnut koiran hankkimista ja sijoituspentu voisi olla yksi vaihtoehto.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ostaisi koiraa kokonaan itselle? Paljon selkeämpää ja helpompaa.

Vierailija
2/5 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sijoituskoiran kasvattajan kannalta koska kasvattaja ei välttämättä voi itsellään pitää kaikki mahdollisesti jalostukseen käytettäviä koiria.

Mutta ostajan/omistajan kannalta en ymmärrä sijoitusta ollenkaan paitsi jos on niin vähävarainen ettei koiraan muuten ole varaa. En itse ottaisi sijoituskoiraa, selkeämpää ostaa se kokonaan ja myös omistaa se ja pitää päätäntävalta itsellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku ottaa sijoituskoiran.

En myöskään ymmärrä, jos joku ottaa rotukoira tai kissan, jonka saa vain siten, että sitoutuu leikkauttamaan sen.

Kilöailuako kasvattaja pelkää. Bisnesten menetystä.

Vierailija
4/5 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitus taitaa olla vähenemään päin nykyään. Ainakin omassa rodussani suositaan nykyään enenevässä määrin jalostuslainaa, leasingia. Kasvattaja siis myy kaikki pennut, ei sijoita. Myöhemmin, siinä nartun ollessa n 2v, kyselee niiltä lupaavimpien kasvattien omistajilta leasingia. Meillä on kolmevuotias narttu, jolla seuraavaan juoksuun tarkoitus tehdä pennut kasvattajalle.

Tämä järjestely on parempi siksi, että pennusta on mahdotonta nähdä millainen siitä aikuisena tulee. Moni jalostukseen aiottu sijoituspentu onkin ollut lopulta jalostukseen kelpaamaton.

Vierailija
5/5 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitus taitaa olla vähenemään päin nykyään. Ainakin omassa rodussani suositaan nykyään enenevässä määrin jalostuslainaa, leasingia. Kasvattaja siis myy kaikki pennut, ei sijoita. Myöhemmin, siinä nartun ollessa n 2v, kyselee niiltä lupaavimpien kasvattien omistajilta leasingia. Meillä on kolmevuotias narttu, jolla seuraavaan juoksuun tarkoitus tehdä pennut kasvattajalle.

Tämä järjestely on parempi siksi, että pennusta on mahdotonta nähdä millainen siitä aikuisena tulee. Moni jalostukseen aiottu sijoituspentu onkin ollut lopulta jalostukseen kelpaamaton.

Onko sun pakko tehdä pennut sen koirasi myyjälle, vai saisitko tehdä myös itsellesi.

En tykkäisi ollenkaan tuollaisesta että joku muu tulisi määräilemään minun koirastani.