Jätätkö vauvan / lapsen rattaisiin ulos kun menet kauppaan?
Eräässä puskaradiossa oli linjat kuumana, kun hoitotäti oli näin tehnyt.
Kommentit (28)
En tietenkään, vielä ei ole tullut vastaan sellaista kauppaa mihin ei mahtuisi mukaan, ja jos tulee, en siellä asioi silloin kun rattaat matkassa.
En missään nimessä. Todennäköisestihän mitään ei tapahdu, mutta on kuitenkin pieni mahdollisuus, että jotain tapahtuu ja kuinka typerää olisikaan ottaa tällaista riskiä, missä voi vain hävitä.
Nykyään saatan jättää lähes 5v ja lähes 8v lapset yhdessä lähikaupan ulkopuolelle (Espoolainen rauhallinen nukkumislähiö, kaupan ulko-ovi sisäpihalle, ts. ei autotielle) pariksi minuutiksi, jos käyn hakemassa maitopurkin ja kassalta jo näenkin heidät siinä ovella (jos eivät siis halua tulla kauppaan mukaan vaan jäävät esim. puhaltelemaan saippuakuplia ulos), mutta tätäkin mietin pitkään, että voinko näin tehdä.
Kioskille mennessä olen jättänyt. Siinä näen lapsen kokoajan. Oletan, ettei lapseni hoitaja kuitenkaan näin teet.
Ei saa jättää lasta yksi ulos kaupan ulkopuolelle! Vaikka ei kukaan varastaisikaan lasta, niin joku pöljä voi mennä silittelemään ja levittää tauteja. Lisäksi on ainakin maalla ja lähiöissä oravia, kissoja jne. jotka voivat mennä vaunuihin. Joskus "vanhoina hyvinä aikoina" saattoi rattaat/vaunut jättää ulos ja ottaa lapsen mukaan, mutta nykyisinhän vaunut varastetaan.
EI EI, ei lasta jätetä yksin ulos vaunuihin.
En minä ainakaan jättäisi. En myöskään jättäisi polkupyörää tai autoa lukitsematta kaupan ulkopuolelle.
Oman olen jättänyt liikkeiden ja kauppojen ulkopuolell kymmeniä kertoja.
Koiraa en jätä koskaan yksin koiraparkkiin.
Saa odotella kotona.
Ei kai kukaan ole noin toiminut enää 80-luvun jälkeen?
No en! Tekeekö joku oikeasti niin? Miten uskallatte? Aivan karmiva ajatuskin.
EN jättänyt ennenkään,otin mukaan. Aina löytyy se yks kahjo joka voi tehdä mitä vaan.
Varsinkin jos on hoitaja,pitää olla tarkka,sehän on jonkun muun rakas jota hän hoitaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ole noin toiminut enää 80-luvun jälkeen?
Helsinkiläinen perhepäivähoitaja toimi. Kohta on varmaan Iltalehdissä juttu, kuvien kera.
No en todellakaan.
Eilen tuntui jo oudolta kun isossa marketissa ilmeisesti mummo oli parivuotiaan kanssa liikenteessä. Lapsi istui rattaissa. Ennen kassaa mummo huomasi unohtaneensa jotain, jätti rattaat lapsineen siihen kassajonojen väliin ja lähti hakemaan tarvitsemaansa. Jäin siihen hetkeksi pyörimään muuten vaan, että näin mummon tulevan takaisin.
Miten kellään voi tulla edes mieleen jättää vauvansa/ratasikäisen lapsensa yksin julkiselle paikalle? Vaikka näköyhteys pysyisikin lähes koko asioinnin ajan, ei siitä millään juokse varastettuja rattaita kiinni.
Mä meinasin napata R-kioskin (Tampereella) eteen jätetyt vaunut vauvoineen nurkan taakse vain vahtiakseni niitä, mamma istui kioskissa kahvilla ja rupatteli myyjien kanssa. Ei muuten mutta kioskilla asioi jos minkämoista hiihtäjää enemmän ja vähemmän jostain päihtyneenä. Alueella myös varastettu rattaita kerrostalojen vaunuparkeista, neuvolastakin.
Jos asuisin vähänkään isommalla paikkakunnalla, en jättäisi missään nimessä. Mutta täällä kaikki tuntee toisensa, joten uskallan jättää. Pienessä kyläkaupassa ei edes kauaa asioi ja useimmiten viereisen kahvion ulkopuolella istuskelee tuttuja, jotka voivat pitää vaunuja silmällä sen aikaa kun on olen poissa.
Jos on pikkukauppa ja lapset näköetäisyydellä niin saatan jättää. Pysyvät valjaissa paikallaan.
Minä olen erittäin huoleton lasteni kanssa, mutta edes minä en jättäisi lasta vaunuissa kaupan eteen.
Ja raivostusin jos joku, jolle lapseni hoidosta maksaisin toimisi noin.
Tässä ketjussa haisee pöyristys pitkän matkan päähän.
Ei niitä pentuja tarvitse sinne kauppaankaan tuoda....