Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaulassani oli ultralla katsottuna suurentunut

Vierailija
03.05.2019 |

imusolmuke, joka todettiin beningiksi. Lääkärin mukaan sitä ei tarvitse seurata. Voiko tähän nyt luottaa, mistä tietää jos se vain kasvaakin edelleen? Itse en sitä löydä kaulaltani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa?

Vierailija
2/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin minullakin on ollut jo pari vuotta. Mutta tutkittiin että siinä ei ollut mitään syöpää. Ne olivat suurentuneet koska minulla oli sylkikivi joka sitten poistettiin.

Vierailija
4/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit luottaa lääkäriin. Mulle ilmestyi varmaan pari vuotta sitten yllättäen iso imusolmuke kaulalle. Panikoin tietysti, ja ultrattiin useampaan otteeseen ja seurattiin sitä. Siinä se edelleen on, ja hyvänlaatuinen.

Vierailija
5/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luottaa. Jos se suurenee niin paljon, että tunnet tai alkaa häiritsemään kosmeettisesti niin sitten uudelleen lääkäriin.

Vierailija
6/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurata kuitenkin onko kauan ja pyytää siitä paksuneulanäyte jos vain pysyy kauan. Toki niitä isonee välillå muutenkin. Mulla niitä oli idontuneena kun alkoi kilpirauhasen vajaatoiminta mut se on aika harvinaista. Pojallani on myös isontunrita mut se on lapsella aika yleistä. Pojan on ultrattu kahdesti vuoden välein ja ontologi sanoi että jos ne olisi pahanlaatuisia olisi syöpä ollut jo levinnyt aikoja sitten. Pojalla ollut myös allergiaa johon ehkä liittyy.

Vierailija
8/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen on suurentunut imusolmuke? Mulla oli 1cm ja sitä ei pidetty liian isona vielä?

Vierailija
9/10 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni, jos suurentunut imusolmuke on kaulan puolenvälin yläpuolella, niin todennäköisesti on hyvänlaatuinen. Jos taas kaulan puolenvälin alapuolella esim. soliskuopassa, niin sit vaatii tarkempia tutkimuksia.

Vierailija
10/10 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yli 1cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi