Vuokranantajat! Mitä jos vuokralaisehdokkaalla on 2 merkintää mutta..
.. velka on maksettu kokonaisuudessaan pois ja tästä on myös siellä tiedoissa maininta? Ja takaaja löytyy tarvittaessa.
Suunnittelen asunnonvaihtoa nykyisen asunnon epäsopivuuden takia mutta en tiedä kannattaako lähteä edes yrittämään. Velkaa ei siis ole, ne maksoin pois, odottelen vain tässä että merkinnät poistuvat.
Nuoruuden idiotismista oli kyse, nyt olen jo aikuinen ihminen. Ja kaiken hoidan sovitusti. Toivoisin asiallisia vastauksia, tosin liekö niitä täältä mahdollista saada. Kokeillaan.
Kommentit (16)
Nuo merkinnät kertovst, että rahaa llytyy, mutta laskujen maksua ei silti pidetä niin tärkeänä että sen hoitaisi ajallaan. Miten tämä on jotenkin hyvä asia?
Tietääkseni 2 vuotta siitä kun kaikki maksettu pois. Vai voiko olla kolmekin.
Riippuu vähän, mutta voithan yrittää. Yleensä en edes ajattele vuokrata sellaiselle, koska haluajia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ne merkinnät oikein näkyvät, jos velat on maksettu pois.
En ole ap, mutta useamman vuoden. Itsekin odottelen merkintöjeni poistumista. Jos en ihan väärin muista, merkinnät poistuvat itsellä kun kaikkien velkojen maksusta kulunut 4 vuotta. Tai 3 v.
Vuokraan vain nuorille naisille niin että osa vuokrasta maksetaan aina muuten kuin rahalla.
Asuntoni arvo on n. 250 000 euroa. En päästä sinne asumaan ihmisiä, joilla ei raha pysy hallussa. Ei onneksi tarvitsekaan.
Riippuu ulkoisesta olemuksestasi ja minkä kuvan annat eli viimeksi en nuorelta mieheltä edes tarkistanut luottotietoja enkä ole ihan varma otinko edes takuuvuokraa häneltä.
Tuli vaan vahva tunne, että kaveri on luotettava.
Mikäli esim minulle rehellisesti kertoisit tilanteesi, niin en näkisi syytä miksi en vuokraisi sinulle mikäli olisit ns järkevän oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo merkinnät kertovst, että rahaa llytyy, mutta laskujen maksua ei silti pidetä niin tärkeänä että sen hoitaisi ajallaan. Miten tämä on jotenkin hyvä asia?
Jotkut ovat idiootteja 18-19 vuoden iässä, toiset eivät. Yksinkertaisesti elin yli varojeni silloin. Eipä minulle ollut kukaan opettamassakaan rahankäyttöä kun toinen vanhemmista kuollut 20 vuotta sitten ja toinen täysi alkoholisti. Miten voit olettaa että nykypäivänä laskujen maksu ei ole minulle tärkeää, kun juuri selkänahastani revin rahat että saan maksettua kaiken pois? Erikseen on ne joilla kymppitonnit ulosotossa vuodesta toiseen ja lisää velkaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat idiootteja 18-19 vuoden iässä, toiset eivät. Yksinkertaisesti elin yli varojeni silloin. Eipä minulle ollut kukaan opettamassakaan rahankäyttöä kun toinen vanhemmista kuollut 20 vuotta sitten ja toinen täysi alkoholisti. Miten voit olettaa että nykypäivänä laskujen maksu ei ole minulle tärkeää, kun juuri selkänahastani revin rahat että saan maksettua kaiken pois? Erikseen on ne joilla kymppitonnit ulosotossa vuodesta toiseen ja lisää velkaa tulee.
Hienoa kun olet tajunnut ns ajoissa asian tärkeyden ja toivottavasti saat talousasiat pidettyä kunnossa.
T. Se joka vuokraisi asunnon vaikka ei luottotiedot kunnossa mikäli ulkoinen olemus olisi kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun olet tajunnut ns ajoissa asian tärkeyden ja toivottavasti saat talousasiat pidettyä kunnossa.
T. Se joka vuokraisi asunnon vaikka ei luottotiedot kunnossa mikäli ulkoinen olemus olisi kunnossa
Kiitos :) Kyllä se on aivan sataprosenttisen varma että talousasiat on nykyisin ja jatkossa hallinnassa. On ollut helvettiä koittaa luovia velkojen kanssa ja olla kaikkien silmissä ns. Ö-luokan kansalainen. Rankka ja suoraansanottuna pska kokemus mutta olipahan ainakin opettavaa.
Fiksu vuokranantaja soittaa edelliselle vuokranantajalle ja jos sieltä saa hyvän lausunnon niin mahdollisuudet asunnon saamiseen nousevat ihan uudelle tasolle.
En kyllä ottaisi riskiä, sorry. Jos talousasiat on nyt kunnossa, niin jospa ostaisit oman asunnon? Siitä ehkä myös näkisit, miten arvokkaasta omaisuudesta on kysymys, ja ymmärtäisit, että vuokranantajat eivät halua olla hyväntahtoisia hölmöjä. Minulla on pari kertaa palanut näpit kun olen antanut asunnon vuokralle huonot luottotiedot omaaville, enää en ikinä tee niin.
En vuokraisi. Olen asuntosijoittaja ja pitkän pennin venyttänyt, jotta omat raha-asiani ovat hyvin nyt ja toivottavasti myöhemminkin. Asuntoni ovat minulle vanhuuden turva, eläkejärjestelmään en luota, enkä aio juuri työskennellä palkkatöissä yli kuuskymppisenä. Pidän asuntoni kunnossa, tulijoita on paljon, vuokraan sellaiselle, jolla ei ole merkintöjä. Sosiaalitoimisto on asia erikseen.
Kun valinnanvaraa on, niin valitettavasti sitä tulee pelattua varman päälle ja karsittua jo päältä pois ne hakijat, joiden luottotiedot ei oo kunnossa. Näin, vaikka tiedän et monilla kyse nuoruuden hölmöyksistä. Mutta kun halukkaita on paljon, sitä toimii näin, osin myös laiskuuttaan.
Ymmärrän kyllä täysin myös sen että osa ei vuokraisi. En oletakkaan että kirkkain silmin pitäisi luottaa. Suoraansanottuna en tiedä vuokraisinko itsekkään, voi olla etten haluaisi ottaa riskiä kuten tässäkin moni teistä sanonut. Halusin vain kartottaa mahdollisuuksia, mietin että onko asunnon vaihtaminen edes mahdollista nykypäivänä minun tilanteessani.
Vastaajalle nro 13/15, kyllä tiedän että se asunto on arvokas omaisuus. Valitettavasti minulla ei tässä nykytilanteessani luottohäiriömerkinnän vielä omaavana luonnollisesti ole mahdollisuutta ostaa omaa. Vakituinen työpaikka on mutta se vielä itsessään ei riitä asuntolainan saamiseen. Ehkä sitten tulevaisuudessa.
Kiitos vastauksista kaikille!
Kuinka kauan ne merkinnät oikein näkyvät, jos velat on maksettu pois.