Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono miniä?

Syyllisyydentuntoinen
01.05.2019 |

En ole nähnyt mieheni vanhempia pariin vuoteen. Siihen ei ole erityistä syytä, ei vain ole tullut mentyä käymään (eivätkä he ole kutsuneet) tai kutsuttua heitä meille. Emme ole riidoissa, he ovat vain jääneet minulle hyvin vieraiksi ihmisiksi (olen tiiviisti tekemisissä omien vanhempieni kanssa). Mieheni välit omiin vanhempiinsa ovat etäiset myös, mutta hän käy vanhempiaan katsomassa silloin tällöin, kun on vapaalla ja minä töissä.

Oikeastaan koko yhdessäolomme ajan (yli 10 v, ei lapsia) minulla on ollut huono omatunto/syyllisyydentuntoinen olo siitä, etten ole appivanhempien kanssa itse juuri missään tekemisissä. Kaikki yhteydenpito heihin tapahtuu mieheni kautta. Olenko huono miniä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan normaali.

Vierailija
2/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut tekemisissä. En pidä heistä. Epäsiistejä, sivistymättömiä, ahneita moukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan normaali.

Kiitos.

Ehkä syyllisyydentuntoinen oloni kumpuaa siitä, että mieheni on taas aktiivisesti minun vanhempieni kanssa tekemisissä (mikä on toisaalta kyllä luonnollista, kun minun ja vanhempien välit on lämpimät ja nähdään usein, miehen vanhemmat eivät taas tunnu olevan kovin kiinnostuneita meidän elämästä), ja somesta & tuttujen puheista tulee sellainen kuva, että tosi monet näkee appivanhempiaan jatkuvasti ja on suvun WhatsApp -ryhmiä tms. eli yhteyttä pidetään kovasti. 

Ap

Vierailija
4/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyydentuntoinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaan normaali.

Kiitos.

Ehkä syyllisyydentuntoinen oloni kumpuaa siitä, että mieheni on taas aktiivisesti minun vanhempieni kanssa tekemisissä (mikä on toisaalta kyllä luonnollista, kun minun ja vanhempien välit on lämpimät ja nähdään usein, miehen vanhemmat eivät taas tunnu olevan kovin kiinnostuneita meidän elämästä), ja somesta & tuttujen puheista tulee sellainen kuva, että tosi monet näkee appivanhempiaan jatkuvasti ja on suvun WhatsApp -ryhmiä tms. eli yhteyttä pidetään kovasti. 

Ap

Oho! En ole kuullutkaan mistään sukujen whatsapp ryhmistä. Meillä ei ainakaan ole.

Olen ollut mieheni kanssa 20v ja koko tänä aikana olen anopin kanssa soitellut 2 kertaa, viime kerrasta on varmasti 10 vuotta. Miksi soiteltaisiin kun ei ole asiaa? Mun appivanhemmat osoittautui niin hankaliksi ettei meillä kulje kuulumiset enää edes miehen välityksellä. Yritetään olla mahdollisimman vähän tekemisissä.

Vierailija
5/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt miniääni kahteen vuoteen. Pojan kanssa käydään kahvilla, kun olen työmatkalla Helsingissä, mutta miniän kanssa en ole missään väleissä - en siis huonoissa enkä hyvissä. Hän on pojan valinta, ei minun, eikä minun tarvitse tietää hänestä mitään. Ei poikakaan urki sitä, mitä minä teen omassa elämässäni.

Minulle on pelkkä helpotus, että ei tarvitse olla miniän kanssa tekemisissä ja esittää mukakiinnostunutta hänen opiskeluistaan ja töistään eikä hänen tarvitse miettiä, mitä ilkeää anoppi taas menee sanomaan. Koska sitähän palstan mukaan anopit tekevät: puhuvat pahaa minkä kerkiävät.

Vierailija
6/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt miniääni kahteen vuoteen. Pojan kanssa käydään kahvilla, kun olen työmatkalla Helsingissä, mutta miniän kanssa en ole missään väleissä - en siis huonoissa enkä hyvissä. Hän on pojan valinta, ei minun, eikä minun tarvitse tietää hänestä mitään. Ei poikakaan urki sitä, mitä minä teen omassa elämässäni.

Minulle on pelkkä helpotus, että ei tarvitse olla miniän kanssa tekemisissä ja esittää mukakiinnostunutta hänen opiskeluistaan ja töistään eikä hänen tarvitse miettiä, mitä ilkeää anoppi taas menee sanomaan. Koska sitähän palstan mukaan anopit tekevät: puhuvat pahaa minkä kerkiävät.

Kuulostat vähän katkeralta?

Vierailija
7/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrimummeli heräsi jälleen.

Vierailija
8/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok, ei tarvitse murehtia. Ehkä anoppiakaan ei kiinnosta.

Vierailija
9/9 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ok, ei tarvitse murehtia. Ehkä anoppiakaan ei kiinnosta.

Totta kyllä, varmasti hän olisi yhteydessä ja pyytäisi käymään, jos haluaisi nähdä ja olla tekemisissä. Ja juuri tuon vuoksi oma-aloitteinen yhteydenotto on ollut vaikeaa, kun tuntuu, ettei häntäkään niin kiinnosta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän