Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te, aikaisesta "kesästä" (shortseissa ja hamosissa) nauttineet, nyt kipeänä?

Vierailija
01.05.2019 |

Yksi sukulaisperhe pienine lapsineen ilmoittivat, että viettävät nyt vappua sängyn pohjalla innostuttuaan "kesäkeleistä" vähän liikaa. Arvasihan sen, että siinä käy näin. Miten muilla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole.

Vierailija
2/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuha, vaikka en ole ollut kevyissä vaatteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta eilen poltin niskani. En muistanut laittaa aurinkorasvaa. Vaikka olin kyllä kuullut varoitukset.

Vierailija
4/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt nauttia aikaisesta kesästä, koska on ollut siihen vielä aivan liian kylmää, mutta kipeä olen. Kova flunssa.

Vierailija
5/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ei ole ongelma jos pitää corelämmöstä huolta.

Vierailija
6/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä Lapissakin lapset oli minitopeissa ja -shortseissa 15 asteen "helteillä". Joestakin on jäät lähdössä vasta nyt ja maa on edelleen roudassa.

Vierailija
7/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kovin erilaisia. Toinen tarvitsee kaulaliinan ja pipon vielä hellekeleilläkin ja toisella on kuuma shortseissa jo 15 asteessa. Kylmä tai kuuma sää ei sen sijaan saa ketään sairastumaan, sen tekee virukset tai bakteerir.

Vierailija
8/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hametta/mekkoa ympäri vuoden. Keskimäärin oon kipeänä 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
9/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on kovin erilaisia. Toinen tarvitsee kaulaliinan ja pipon vielä hellekeleilläkin ja toisella on kuuma shortseissa jo 15 asteessa. Kylmä tai kuuma sää ei sen sijaan saa ketään sairastumaan, sen tekee virukset tai bakteerir.

Se on totta, mutta kylmettyminen alentaa immuunipuolustusta ja tekee näin ihmisen alttiimmaksi viruksille, jotka normaalisti kehon puolustus saisi torjuttua. Ja kyllä lasten vanhemmilla on vastuu vaatettaa lapsensa niin, ettei vilustumista pääse tapahtumaan, itsensä saa toki pukea miten ikinä haluaa.

Vierailija
10/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot väärässä. Flunssan toinen nimi on vilustuminen eli viileä sää aiheuttaa sen. Kaikki mun tutut jotka kulkee liian vähissä vaatteissa sairastaa flunssaa.

Vierailija
11/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kipeänä. Ensinnäkään kylmä ei sairastuta, ja toiseksi lämmintähän oli päiväkaupalla 20 astetta. En siis myöskään ymmärrä miksi laitoit kesäkelit lainausmerkkeihin. Minä vaihdan kyllä aina shortseihin jo kun lämpötila ylittää +10 astetta, mutten silti ole ollut vuosikausiin flunssassa. En ole juurikaan tekemisissä ihmisten kanssa, joten en saa helposti tartuntaa mistään.

Vierailija
12/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ulkona viikonloppuna teepaidassa. Olen terve kyllä. Ja lapsetkin ovat flunssattomia.

Mun risteilyllä käynyt kaveri sai influenssan väkijoukosta. Ei kylmyys tai kuumuus sairastuta vaan bakteerit ja virukset

Vierailija
13/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän hametta/mekkoa ympäri vuoden. Keskimäärin oon kipeänä 2 kertaa vuodessa.

Sama täällä. En edes omista housuja, mutta kyllä pidän vielä sukkahousuja ja kunnon kenkiä hameen tai mekon kanssa. Ja ulos mennessä myös takkia, kaulaliinaa ja käsineitä.

Vierailija
14/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta en laita shortsien piikkiin koska lapset tämän minulle tartutti ja heiltä olen vaatinut pipoa ja takkia hyvinkin tarkasti. Koko perhe siis kovassa flunssassa. Yksi myös mahataudissa.

Vierailija
15/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot väärässä. Flunssan toinen nimi on vilustuminen eli viileä sää aiheuttaa sen. Kaikki mun tutut jotka kulkee liian vähissä vaatteissa sairastaa flunssaa.

Wau. Kerro tuo tutkijoille, kun sitä ei muut ole pystyneet (vielä) todistamaan. Sulla on siihen varmaan neuvoja.

Vierailija
16/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kylmyys sairastuta, ei kylmyys sairastuta! Ei, ei! Mutta se alentaa immuunipuolustusta ja näin ollen välillisesti lisää sairastumisen riskiä. Ei se vilustuminenkaan mikään ihan tuulesta temmattu sana ole.

Vierailija
17/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi vielä vuonna 2019 uskoa näin??

Vierailija
18/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kipeenä ollu vuosiin, vaikka olenkin siirtynyt jo mekkoihin ja paljaisiin kinttuihin aina ennenkin heti, kun aurinko lämmittää mukavasti. Farkkuja käytän vasta syyskuussa seuraavan kerran. Viileys ei haittaa, ainahan voi laittaa takin, jalat ovat karaistuneet ja kestoruskettuneet, kävelen paljon, ei siinä palele kun huitoo menemään pitkillä jaloilla!

Vierailija
20/20 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kipeänä, kun päiväkodissa eivät olleet laittaneet hänelle takkia! Lapsi kertoi sanoneensa että on vilu, mutta kun "muutkin" oli sisävaatteissa. Tiedän että flunssaa ei aiheuta kylmyys vaan virus, mutta kylmyys madaltaa kynnystä sairastua. Olemme muuttaneet Etelä-Euroopasta vuosi sitten ja lapsi ei ole tottunut kylmään, pk tietää tämän mutta ei näytä menevän jakeluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan