45-vuotias nainen testasi Tinderin: “Keski-ikäinen on reissussa kuuma kohde”
Mitä 45-vuotias oppi Tinderistä? Ainakin paljon lähialueen miestarjonnasta ja sen, että flirtti rentouttaa.
”Tinder on kuin liukuportaat, joissa toinen menee ylöspäin ja toinen alaspäin. Siinä matkan varrella katseet kohtaavat, mutta siihen se sitten jääkin.”
Näin luonnehti seuranhakupalvelua 50-vuotias mies, johon tutustuin Tinderin kautta. Hän oli kuullut määritelmän toiselta Tinder-deitiltään.
Reilun puolen vuoden Tinder-kokemuksen jälkeen vertaus tuntuu uskottavalta. Moni katoaa lämmittelyviestinnän jälkeen, ja osa siellä kohtaamistani miehistä on kokonaan mykkiä. Miksi he ovat painaneet kuvani kohdalla sydäntä, jos eivät halua vastata edes tervehdykseen?
Ja entä sitten, jos liukuportaissa vastaan lipuu sata komeaa, fiksua ja flirttaavaa miestä kerralla, ja kaikki ovat halukkaita painamaan hätäpainiketta saadakseen portaat pysähtymään juuri sinun takiasi?
Minulle kävi näin Ateenassa, Kreikassa.
Kommentit (15)
ELÄMÄN KOVA KOULU
Valitsin esittelytekstiini niukan linjan ja asialliset kuvat: ei tissivakoa, vaan naaman lisäksi pari maisemaa.
Kun pääsin itse ensimmäistä kertaa katsomaan miesvalikoimaa, olin nirsolla tuulella. Kuvittelin, että tarjonta on loputon ja painoin ”ei kiinnosta” -rastia sumeilematta. Syyksi riittivät rumat sortsit tai esittelytekstin yhdyssanavirheet.
Jälkikäteen olen monta kertaa katunut tylytystäni. Ehkä elämäni mies meni hylkyyn Tinderin ensi-illassa.
Ihmettelin – ja ihmettelen edelleen – lähialueeni Tinder-miestarjontaa. Asuuko täällä tuollainen valikoima kaljuja, tatuoituja moottoripyörämiehiä? Soittavatko kaikki kaupungin vapaat miehet bassoa samalla olutta siemaillen? Miksi niin moni on käynyt Elämän kovaa koulua?
Esimerkiksi tuo viimeinen klisee koulutuspaikan kohdalla on sellainen, joka saa minut painamaan hylkäysnappulaa välittömästi. Miehen ei tarvitse olla akateemisesti koulutettu, mutta on parempi jättää koulutustiedot täyttämättä kuin täyttää ne tyhmästi.
Jälkikäteen olen monta kertaa katunut tylytystäni. Ehkä elämäni mies meni hylkyyn Tinderin ensi-illassa.
Tulihan niitä matchejakin, eli miehiä, joista minä olin tykännyt ja jotka tykkäsivät minusta. Moni hyytyi moikkauksen jälkeen tai tyrehtyi ensimmäiseen kysymykseeni. Joissakin tapauksissa kävimme ensin vuolaan viestikeskustelun jostakin kiinnostavasta aiheesta (japanin kieli, remonttihommat, kesälomasuunnitelmat) – ja sitten seurasi mykkyys. Ehkä kummankaan mielenkiinto ei riittänyt pidemmälle.
Osa miehistä kertoo jo esittelytekstissään hakevansa seksikumppania, osa siirtyy seksijuttuihin sujuvasti suoraan remonttitarinoista. Viime aikoina mukaan on tullut myös seuraa hakevia pariskuntia. Siitä voi kertoa vasta esittelyteksti – olen hakenut tietynikäisiä miehiä ja saan vasta tekstistä tietää, että tarjolle tulikin pariskunta.
Ikäisiäni miehiä tielle osuu vähän, mutta myös Tinder-maailmassa on puumanmetsästäjiä. Alle 40-vuotiaista miehistä on tullut monia matcheja. Yksi käytti viestittelyssämme puuma-sanaa, ja uhkasin poistaa hänet kontakteista, jos sama virhe toistuu.
Deittiasteelle edenneet Tinder-tuttavuudet eivät toistaiseksi ole saaneet minua harkitsemaan mitään vakavampaa.
Kahvilatreffeille tuli mies, joka oli unohtanut kertoa olevansa 160-senttinen. Kaveri, joka ehdotti treffejä huoltoaseman baariin, oli juuri niin mielikuvitukseton kuin treffipaikasta saattoi päätellä. Yksi puhui eksästään koko treffien ajan. Yksi kuvissa mukavan rennolta näyttänyt kaveri oli livenä ihan renttu.
”I WANT TO FUCK YOU TONIGHT”
Vaan entä se liukuporrasvertaus?
Kreikan-reissulla Ateenan keväässä laitoin puhelimen Tinder-sovelluksen päälle ihan koemielessä. Hotellin parvekkeella klikkailin sydämiä komeille, akateemisesti koulutetuille jorgoksille. Match, match, match! Vajaan vuorokauden aikana tuli 47 matchia, vaikka olin supernirso.
Miehet aloittivat kohteliaan keskustelun hyvällä englannilla. Lyhyessä ajassa moni pyysi kahville, osa antoi puhelinnumeronsa, osa aloitti reippaan flirttailun: ”Näytät siltä, että olet helliä suudelmia vailla!”
Ja kuten Suomessa, joku meni suoraan seksiin: ”Do you fancy tasting a Greek penis?”
Osa aloitti reippaan flirttailun: ”Näytät siltä, että olet helliä suudelmia vailla!”
Alun innostuksen jälkeen kreikkalaismiesten mielenkiinnosta katosi hohto. Ei tarvinnut jännittää, tulisiko jostakin ihanasta miehestä pari, sillä kaikista tuli. Koemielessä laskin miestarjokkaiden alaikärajaa, ja yhtä hyvin haaviini tarttuivat 40-vuotiaat ja kolmikymppiset. Kyselin miehiltä, millaista seuraa he hakevat. Osa sanoi haluavansa tutustua uusiin ihmisiin, osa kertoi pitävänsä vanhemmista naisista muuten vain, ja joku toivoi rakastajatarta.
En sitten halunnut tavata heistä ketään. En 32-vuotiasta personal trainerina työskentelevää Giorgiosta, 38-vuotiasta kreikkalaista jumalaa muistuttavaa Angeloa enkä edes fiksunkuuloista 45-vuotiasta Errikosta, joka kyllä antoi meille loistavat paikalliset baarivinkit.
Pohdin miesten mielenkiinnon ja Kreikan kurjan taloustilanteen välistä yhteyttä. Maassa on 60 prosentin nuorisotyöttömyys. Hakivatko miehet ehkä taloudellista tukea? Vai oliko kyseessä halu irrottautua huolista hetkeksi?
Jotenkin tuohon jälkimmäiseen viittasi Kreikasta lähetetty viesti, joka kilahti puhelimeeni Helsinki-Vantaan lentokentällä: ”I want to fuck you tonight.”
LEPPOISA HUVITUS
Kreikan-lomalla oli hyvä vaikutus Tinder-elämääni.
Luultavasti komeiden nuorten miesten mielenkiinto sai minut sopivasti aiempaa leikkisämmäksi, sillä Suomi-pojatkin ovat viime aikoina heittäytyneet juttusille. Tai sitten uusiin kontakteihin on vaikuttanut kesäaurinko ja se, että vaihdoin yhden maisemakuvan vähän flirtimpään poseeraukseen.
Luultavasti komeiden nuorten miesten mielenkiinto sai minut sopivasti aiempaa leikkisämmäksi.
Aion jatkaa Tinder-elämääni ainakin toistaiseksi. Uusiin ihmisiin on leppoisampaa tutustua kotisohvalla köllötellen kuin yökerhon tahmaisella tanssilattialla viimeisten hitaiden aikana laahustaen.
En uskalla uskoa, että unelmien prinssi karauttaa elämääni, kun painan sydän-nappulaa kännykällä. Hyvää hupia se minulle kuitenkin tuo.
Naisen fyysisistä mitoista ei saa sanoa mitään - jokainen on kaunis sellaisena kun on.
MUTTA AUTA ARMIAS JOS MIES ON 160 SENTTIÄ! JUMALAUTA, PAKOON, PAKOON!
Miten voi olla näin kaksinaismoralisti?
Tää oli vaan suora kopio tosta lehtijutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli vaan suora kopio tosta lehtijutusta.
Rohkea ja ainutlaatuinen uutinen.
Nainen, ihan sama minkä ikäinen, näköinen, kokoinen niin AINA löytyy mies, jolle tuo nainen ainakin hetken huviksi riittää. Tosimiehet eivät ole niin kovin kranttuja, mutta se miksi keski-ikäiset on kovaa kamaa, johtuu vaan ja ainoastaan siitä, että sen ikäiset ei ole enää tavarastaan niin kovin tarkkoja. Luulette olevanne kovin haluttuja, mutta tavara se on mikä miehiä teissä kiinnostaa. Etenkin reissussa ollessanne.
Miksi kaikki pitää kertoa jollekin lehdellä tai someen? Sen kun menet sinne panemaan.
Jos etsii miestä tositarkoituksella, kannattaa ehkä miettiä jotain muuta paikkaa kuin baarit/alkoholi, pintasome ja sovellus. Jopa nuorena.
Keski-ikäinen on reissussa haluttu kohde, kun sitä voi reissun ajan polkea kuin tulpatonta mopoa eikä jää nurkkiin pölyttymään vaan lähtee omaan kotiinsa vailla minkäänlaisia vaatimuksia mistään. Unelma.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, ihan sama minkä ikäinen, näköinen, kokoinen niin AINA löytyy mies, jolle tuo nainen ainakin hetken huviksi riittää. Tosimiehet eivät ole niin kovin kranttuja, mutta se miksi keski-ikäiset on kovaa kamaa, johtuu vaan ja ainoastaan siitä, että sen ikäiset ei ole enää tavarastaan niin kovin tarkkoja. Luulette olevanne kovin haluttuja, mutta tavara se on mikä miehiä teissä kiinnostaa. Etenkin reissussa ollessanne.
miesten tavaran jakelu on kyllä aika lorttomaista
PALUU IHOETÄISYYDELLE
Erosin pitkästä parisuhteesta kaksi vuotta sitten. Kun olin nuollut pahimmat haavani, alkoi tuntua siltä, että pikkuhiljaa olisi syytä päästä taas pussailemaan ja ihoetäisyydelle.
Yökerhon baaritiskiltä ihoa sai melko vähällä vaivalla omaan makuuhuoneeseen asti, mutta näihin kohtaamisiin liittyi tiettyjä riskejä. Kun 45-vuotias nainen iskee tai antautuu iskettäväksi baarissa, vastapuolikin on usein lähempänä viittäkymppiä. Usein sen ikäiset miehet, ainakin diskopallon alla aamukolmelta, ovat elämän kuluttamia tai vielä tunnetasolla kiinni edellisissä suhteissaan. Kolmikymppiset tarjokkaat lienevät kuulleet juttuja kiimaisista puumista ja tarrautuvat helmaan hyvän seksin toivossa. Nuoret sankarit tuntuvatkin olevan sillä saralla koulutuksen tarpeessa, tai sitten hekin ovat liian juovuksissa.
Mistä apua?
Aiemmin keski-ikää lähestyvät eronneet ja karanneet hakivat seuraa baarin ohella pääosin netistä, esimerkiksi Suomi 24.fista. Mutta ei kai siellä kukaan nykyaikainen, fiksu ihminen enää hengaile?
Millaisia kuvia kannattaa laittaa? Paljonko kertoisin itsestäni esittelytekstissä?
Nuoremmat sinkkuystävät vakuuttivat, että puhelimeen ladattava deittisovellus Tinder on kokeilemisen väärti, seuraa kuulemma löytyy.
Eihän se ota, jos ei annakaan, ajattelin rempseästi ja loin profiilin – toki ankaran pohdiskelun saattelemana. Millaisia kuvia kannattaa laittaa? Paljonko kertoisin itsestäni esittelytekstissä? Vai riittävätkö etunimi ja ikä kuvien kera herättämään mielenkiinnon?