Selittäkää! Miten suomalaispoliitikot voivat sitoutua 1,5 asteen lämpenemiseen, kun Suomen päästöt on murto-osa
maailman päästöistä? Eihän suomalaisilla ole mitenkään valtaa päättää muun maailman päästöistä. Eikö tuollaisia lupauksia antava poliitikko ole ennemminkin tyhmä?
Kommentit (9)
Kuhan huijaavat ihmisiä. Me ollaan jo hävitty tää peli.
Perussuomalaisilla oli ainoa järkevä ja realistinen vastaus tuohon kysymyksen. Ja sen vuoksi heidät suljetaan hallituksesta. On maailma mennyt hulluksi.
Suomen hiilinielu kattaa jo suomalaisten kulut ja jää ylikin, joten odotellaan, että muut maat kasvattavat yhtä paljon metsää.
Jätteet pitää lajitella ja toimiva tavara kiertoon ei roskiin.
Suomalaiset ovat mukana ilmastosopimuksessa, joka asettaa tietyt rajat Suomen päästöille. Jos halutaan että muut maat noudattavat sopimusta, niin Suomenkin tulee noudattaa sitä. Muuten olen sitä mieltä että Kiinalle olisi pitänyt asettaa tiukemmat vaatimukset, mutta tällä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat mukana ilmastosopimuksessa, joka asettaa tietyt rajat Suomen päästöille. Jos halutaan että muut maat noudattavat sopimusta, niin Suomenkin tulee noudattaa sitä. Muuten olen sitä mieltä että Kiinalle olisi pitänyt asettaa tiukemmat vaatimukset, mutta tällä mennään.
Perussuomalaisten vastauksessahan painotettiin sitä, että Suomen pitää tehdä saman verran kuin muutkin maat tekevät, eikä tappaa teollisuutta vaatimalla itseltä enemmän kuin muut tekevät.
Ilmasto on aina muuttunut...ei mitään uutta, hajaantukaa!
Vierailija kirjoitti:
Oho, vai että Kiinalleko kovemmat tiukemmat vaatimukset. Pariisin sopimuksessa Kiina ei ole sitoutunut vähentämään hiilidioksidipäästöjään ennen vuotta 2030, vaan sillä on lupa rajattomasti kasvattaa niitä. Kyllä tuo oli niin tiukkaa, että Suomen pitää ehdottomasti pyrkiä vähentämään sovittua enemmänkin omia päästöjään, jotta Kiina varmasti pysyy mukana tässä kovin tiukassa sopimuksessa. Jos Suomi ei tekisikään mitään, niin Kiina sanoisi että pitäkää tunkkinne, emme mekään kun ei SUOMIKAAN.
Monesti olen sanonut että suomen osuus on ensinnäkin mitätön. Toiseksi niitä harvoja maita jotka on jo nyt päästöissä vihreällä. Jos oikeasti halutaan muutosta niin ne isot alueet jotka oli samalla kartalla punaisena pitää saada vähentämään päästöjä. Muuten suomen esimerkillä ei ole merkitystä. En epäile etteikö suomalaiset vielä paranna. Se vaan ei kokonaisuuteen vaikuta kuin 0, 0 jotain.
Kuule, maailmassa näkyy olevan erittäin paljon asioita, joita SINÄ et ymmärrä.
Eikä sun tarvitsekaan. Riittää kun me fiksummat ymmärretään.
Vain se pitää tyhmät elossa, fiksujen toiminta.