Miten kukaan yli 40v voi käyttää alkoholia?
Olen vasta 36 silti tuntuu ettei kärsi enää juoda yhtään. Kaksikin olutta jos juo, on koko seuraavan päivän ikävä väsymys ja päänsärky. Miten joku voisi juoda vaikka kunnon kännit?
Nykyisin mulle riittää la-iltana yksi I-olut, tätä se ikä teettää.
Kommentit (28)
Helposti. Ihmisillä on erilainen toleranssi alkoholin suhteen iästä riippumatta.
En tiedä. Itse olen ollut pienen ikäni kohtuu käyttäjä ja kunto on ja on ollut -koputtaa puuta- hyvä. En oikein ole koskaan täysin ymmärtänyt heitä, joilla on tarve juoda aina humalaan asti.
Miten joku voi juoda olutta? Minua kuvottaa pelkkä ajatuksin. Niin, oisko vaikka ihmiset erilaisia tai jotain.
Mäkin olen 36 ja sama homma. Ehkä kerran vuodessa juon kännit ja siitä toipumiseen meneekin sitten aikaa.
Havaintojeni mukaan juomisessa ei tapahdu mitään muutosta, kun ikä pyörähtää neljäänkymppiin ja sen ylitse.
Samalla tavoin lasi tai pullo nostetaan huulille, kallistetaan ja nielaistaan.
Aika moni tuntuu käyttävän. Itsekään en ole käyttänyt enää vuosiin, koska en kertakaikkiaan kestä sitä seuraavien päivien aivosumua ja masennuskautta joka siitä seuraa. Enkä ikinä ole juonut itseäni överikänniin, vaan lähinnä pieneen hiprakkaan ja silti seuraavat päivät on ihan hirveitä.
Nykyisin myös mulle iskee aivan tajuton väsymys ihan jo yhdenkin siiderin jälkeen, joten eipä kiinnosta juoda edes sitä yhtä.
Sama.Siis nyt 38 ja kaksi lasia olutta tai lasi viiniä tuntuu jo kunnolla.Nuorempana meni pohjaksi helpolla kossupullo ja 5-10 juomaa baarissa.
Ihan helposti. Sen kun vaan korkkaa potun ja alkaa lipittää. Harjoitus tekee mestarin. Juon harvoin itseäni humalaan, mutta nyt vappuna on vihdoinkin sellaiseenkin tilaisuus. Arkipäivinä maistelen 8-10 olutta rentoutuakseni n. joka toinen päivä. Tuosta määrästä ei nimittäin aikuinen mies vielä tule känniin, ja työkin maistuu aamulla. Näin elimistö on valmiina kun silloin harvoin kun ns. tosipelit alkavat. Viikonloppuisin en juo yleensä lainkaan. Juhlapäivinä kunto kiittää, ja kankkunen on lievä.
Pitää juoda paljon vettä sen alkoholin juomisen lisäksi. Se auttaa. Mulle saattaa tulla vaikka yhdenkin 0,5 litran juoman (olut, lonkero, siideri) juomisesta krapula, jos on nestehukka alla, enkä juo vettä kaveriksi. Esim. eilen olin ratsastustunnilla ja hikosin melkoisesti. Olisin halunnut ottaa Game of Thronesia katsoessani yhden gin tonicin, mutta enpä uskaltanut, koska olisi pitänyt juoda käytettävään aikaan nähden liiallinen määrä vettä. Eli nesteytys, mutta myös ruuan syöminen alkoholia juodessa.
En kännäile, mutta ei se siitä johdu ettenkö voisi niin tehdä. En vain halua maata pöhnässä. Fyysisesti olen 46 vuotiaana varmaan parhaassa kunnossa mitä olen ollut sitten teinivuosien.
Silleen ihan helposti. Juo huikka kerrallaan. Ihan paashaa kyllä verrattuna oikeaan nautintoaineeseen 420.
Mut hei tää on laillista niin hajotkoon maksa. Tulkoon se sviddumainen krapula. Sulakoon aivot ja yöllä on jo ihan liskon aivot. Tää on kuitenkin laillista.
Aamuyöllä olen kuin morrison, liskokuningas. Aah kuolema tai seksi, aivan sama kumpi. Jee kuningas alkohol, kumartakaa kuningasta. Lisää vielä vähän sormi liikkuu. Eikä kuningas salli muita edes prinssinä. Kumartakaa tai v vaikka tippukaa.
Korkeintaan kaksi annosta voin ottaa ilman seuraamuksia. Kännejä ei onneksi tee mielikään, tarkoittaisi noin viuden päivän krapulaa. N40
En joisi tippaakaan vaikka saisin enemmän kuin 10000 €
Itse asiassa, en edes voisi myydä alkoholia toisille ollenkaan, jos olisin kaupassa töissä.
Jos elokuvassa näen polttamista, sen elokuvan katselu loppuu siihen.
Eipä tuossa mitään ongelmaa ole, jos vaikka ajattelee alkoholin kuuluvan ravintopyramidin huipulle sinne "harvoin nautittavien herkkujen" joukkoon. Ei juo niitä janoonsa kuten ei niitä herkkuja söisi nälkäänsäkään. Joka toinen tai kolmas lasillinen mineraalivettä eikä mitään tunnejuomisia, niin hyvin menee. Tärkeintä on että ottaa iloon ei suruun.
Vierailija kirjoitti:
Silleen ihan helposti. Juo huikka kerrallaan. Ihan paashaa kyllä verrattuna oikeaan nautintoaineeseen 420.
Mut hei tää on laillista niin hajotkoon maksa. Tulkoon se sviddumainen krapula. Sulakoon aivot ja yöllä on jo ihan liskon aivot. Tää on kuitenkin laillista.Aamuyöllä olen kuin morrison, liskokuningas. Aah kuolema tai seksi, aivan sama kumpi. Jee kuningas alkohol, kumartakaa kuningasta. Lisää vielä vähän sormi liikkuu. Eikä kuningas salli muita edes prinssinä. Kumartakaa tai v vaikka tippukaa.
Skååål!
Mun äiti veti ihan kunnon kännejä Kossulla tai vastaavalla ihan kuolemaansa asti, reilu seittemänkymppiseksi. En kuullu sen valittavan ikäänsä.
Kun vetää pohjille OIKEAA voita, joko lusikalla suoraan paketista tai ruisleivän kanssa, ja kaljat & puna-viinat palanpainikkeeksi niin ei tule darraa. Mutta jos kylmiltään imee keitot kitusiin, ei syö eikä juo vettä samalla = K U O L E M A ! ! !
Jos sinä et voi, miten se voi tarkoittaa, ettei kukaan muukaan voi?