Lapsi sairastui, samassa kaupungissa asuva anoppi antoi asuntonsa sukulaiselleen koko kesäksi lainaan
Lapsi sairastui yllättäen pitkäaikaissairauteen. Anoppi oli varsin halukas opettelemaan hoitotoimenpiteitä ja jonkin verran ehdin nähdä vaivaa niitä opettaessani. Kovasti hän puhui siitä, että oppisi itsenäisesti hoitamaan ja teki suunnitelmia kahdenkeskisestä olemisesta lapsen kanssa. Nyt selvisi, että antoi kotinsa sukulaisen käyttöön kesäksi, eli ei voi käydä kaukaiselta mökiltä kotonaan ennen syksyä. Ollaan miehen kanssa ihmetelty, miksi suostuu moiseen. Sukulainen on siis omasta halustaan kaupungissa töissä kesän ja miksipäs ei asuisi ilmaiseksi. Kyse ei ole mistään köyhästä opiskelijasta, jonka ensimmäinen työpaikka olisi siitä kiinni, että pystyy asumaan kaupungissa. Ihan terve aikuinen, ei tietääkseni mikään mielenterveyskuntoutuja, tai muuten avun tarpeessa.
Itse luonnolisesti omat lapset ollaan varauduttu hoitamaan, mutta en voi väittää, etteikö harmittaisi ja ihmetyttäisi. Meillä on oma koti sen kokoinen että rahat riittää muuhunkin kuin asuntoon, eli reilusti alle keskineliömäärien/ perheenjäsen. Ei edes omisteta vieraspatjaa ja lapsen sairaus edellyttää öisinkin heräilyä, eli yövieraita ei kyllä jakseta. Anoppi tuskin on meillä suunnitellut yöpyvänsä.
Oli vaan pakko jonnekin avautua, kun tuli niin puskista tämä.
Kommentit (11)
Teidän lapsi on pitkäaikaissairas. Sori nyt, mutta se tarkoittaa, että anoppisi ehtii teitä auttamaan vielä kauan tämän kesän jälkeenkin. En sano tätä pahalla, olen ollut tilanteessasi, ja sinä et varmaan vaan vielä shokiltasi tajua, että yksi kesä ei tuossa tilanteessa tunnu missään. Ja että anopilla on oikeus viettää kesänsä mökillään.
Mikä ihme avaus.Kyllä itsekkin voisin antaa MUKAVALLE sukulaiselle kaupunkiasuntoni , jos menen ns kesämökilleni ( tai siis kakkoskotiini) kesäksi. Toki voin piipahtaa kaupunkikodissani ,jos siihen on tarvetta.
Nämä MUKAVAT sukulaiseni sen tietää.
Mikä on sinun ongelmasi ap.
Mikä sun avauksen pointti oli? Eli sua on luvattu auttaa mutta ei 24/7? Olisit kiitollinen pienestäkin avusta. Itse en sitoutuisi/lupaisi vastaavassa tilanteessa mitään. t. mummo × 5
Eli anoppi ei ole edes luvannut hoitaa kesällä ja vedät herneet nenään? Kerta lapsi on pitkäaikaissairas niin sitä hoitamista tulee kyllä kesän jälkeenkin.
Anoppi on halukkaasti antanut kotinsa toisen käyttöön. Ei häntä ole sieltä ulos heitetty vastoin tahtoaan. Koska te olette valinneet asumisen ahtaasti mutta rahaa säästäen "muuhunkin kuin asunnon kokoon", te pystytte niillä rahoillanne maksamaan kotiavun, kun sellaista tarvitsette eikä anoppi pysty auttamaan.
Mun anoppi on antanut kissansa sukulaisperheeseen kesäkissaksi, vaikka minä ja mun lapsi ollaan pitkäaikaissairaita. Kyllä tuli niin petetty olo.
Anoppisi auttaa siis muitakinkuin sinua?
Hirveä ihminen täytyy olla kyseessä.
Siis mitä kommentteja! Onhan se anoppi nyt törkeän ajattelematon,ilmeisesti järjestänyt koko ’tilanteen’ettei tartte auttaa.Järjestetty homma,meillä vähän sama tilanne.
No joku päivä se anoppikin saattaa tarvita sitä apua..
Yrittäisit edes! Tuskin se lapsesi pitkäaikaissairaus kesän aikana mihinkään katoaa.