Onko nämä maanalaiset toriparkit joku ihmeen muotijuttu? Oulu, Kuopio, Turku...
Kommentit (17)
En tiedä muista, mutta ainakin Kuopiossa oli oikeasti tarve saada keskustaan parkkitilaa. Toriparkki on kätevin, jos keskustaan meinaa mennä.
Onkos se jonkinlainen vastaisku keskustan ulkopuolisille automarketostoshelveteille?
Kokoomuslaisten tuorein keksintö veronmaksajien varojen kuppaamiseksi kiinteistöbisnestään pönkittämään. En ymmärrä miksi muut puolueet suostuvat kaatamaan noihin verovaroja. Hyödyn korjaavat liian ahtaaksi kaavoitettujen keskustojen kiinteistöjen omistajat, muille jää maksajan osa.
Oulussa parkkiluolaan ja pois päästäkseen täytyy ajaa ruuhkaisen ydinkeskustan läpi.
Se on aivan samanlainen muotijuttu, kuin täällä typerien kyselyt!
Tamperelaiset on käyneet vuosia hyppimässä Turun torilla saadakseen Turun vajoamaan saveen. Eivät onnistuneet. Nyt toriparkkityömaa on tullut avuksi, ja lähikatujen talot on jo ruvenneet vajoamaan. Kohta Turku katoaa, onneksi olkoon Tampere!
Myös Joensuussa on uusi toriparkki.
Assburger kirjoitti:
Oulussa parkkiluolaan ja pois päästäkseen täytyy ajaa ruuhkaisen ydinkeskustan läpi.
Jaa, ja minusta kun kallioparkkiin ajaminen on ihan sujuvaa, vaikka etelästä päin Uuttakatua pitkin yleensä sinne ajelen, eli periaatteessa ydinkeskustan läpi.
Turussa olen tuota kyllä ihmetellyt. Louhi on puolillaan, tilaa on. Louheen olis ehkä voinut kaivaa toisen sisäänkäynnin.
Ei mulla kehyskuntalaisena ole asiaa keskustaan kuin leffaan ja baariin, enkä silloin liiku autolla.
Oulussakin liikun ostoksille Intiöstä laitakaupungin suuntaan, en keskustaan.
Se on samalla väestönsuojelujuttu. Kaikki maanalaiset parkkitilat toimivat isoina väestönsuojina, jotka pysyvät talvipakkasillakin säällisen lämpöisinä ilman lämmitystä. Ja niihin mahtuu suojaan tuhansia ihmisiä.
Assburger kirjoitti:
Oulussa parkkiluolaan ja pois päästäkseen täytyy ajaa ruuhkaisen ydinkeskustan läpi.
Pääsee sinne torin vierestäkin. Ei ole pakko mennä ihan keskustaan.
Tietysti torikin on keskustan tuntumassa. Mutta en oikein tiedä miten keskustan parkkihalliin voisi mennä kovin etäällä keskustasta. Mitään 2 kilometrin sisäänajotunnelia ei kannata rakentaa. Sehän nostaisi kallioparkin hintaa huomattavasti.
Assburger kirjoitti:
Oulussa parkkiluolaan ja pois päästäkseen täytyy ajaa ruuhkaisen ydinkeskustan läpi.
Oulun keskusta on suunnilleen sen parkkihallin kokoinen, joten ongelma ei liene suuri.
Kuopiosaa ollut toriparkki jo 90-luvulta lähtien rli ei ole mikään muotijuttu.
No ei kyllä ole Kuopiossa mikään uusi juttu, se vain remontoitiin muutama vuosi sitten. Tori keskellä kaupunkia - miten muutenkaan sitä parkkitilaa järjestäisi? Ja tosiaan siinä on väestönsuoja samalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta ainakin Kuopiossa oli oikeasti tarve saada keskustaan parkkitilaa. Toriparkki on kätevin, jos keskustaan meinaa mennä.
Toriparkki on kyllä sinänsä hyvä, mutta kuinka moni menee ostoksille Kuopion keskustaan enää, kävelykatujen rakentamisen myötä keskusta on kuihtunut melkoisesti. Monet Kuopion pikkuliikkeet meni moottoritien varteen ostoskeskusten katon alle. Sitten vielä ihmetellään, että miten tässä nyt näin kävi.
Kävelykadut on ajaneet asiakkaita pois kaikkialla, mihin niitä on vain rakennettu.
On. Kaikki haluavat vimmalla "kehittää" kaupunkiaan, ja sitä tehdään matkimalla naapuria ja tekemällä suuruudenhulluja rakennus- tai ns. kehittämisprojekteja jne jne. On nähty sisältäpäin. Sama kuin ammattikorkeakoulujen nimeäminen hassuilla nimillä.