Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menojen seuraaminen: kaikki kuitit, siis ihan kaikki kuitit

Vierailija
29.04.2019 |

Tuttavan mies on varmasti joku jumittako-asperger. Kurjaa joka päivä kaikki menot johonkin taulukkoonsa. Ja jokainen kahvikuppi pitää kuitista tarkistaa ja summa tallentaa. Hirvee huuto ja kaikki katuu jos kaupungilta tullessaan vaimo on unohtanut jonkun kuitin.
Sähkömittarin välihylly ja vedenkulutus seurannassa. Viimeksi käydessäni siellä näytti siltä että vessa ei huuhtele kunnolla. Onkohan säätänyt sitä säiliöitä?
Aivan suhteetonta touhua. Hirvee stressi normaalista elämästä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene sinun ongelmasi. Ja ilmeisesti puolisokin hyväksyy yhteiset rahat.

Vierailija
2/4 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo parin vuoden ajan laittanut kaiken rahankäyttöni Budget Tracker -nimiseen nettiohjelmaan. Siis todellakin aivan kaikki ostokset, ihan sen kahvikupillisenkin. Joten kyllä pidän huolen siitä että saan kuitin. Tuosta on tullut sellainen rutiini että vie max. viisi minuuttia per ilta. Olen hetki kuin hetki perillä rahankäytöstäni ja pystyn katsomaan kuinka paljon meni viime vuonna esim. elokuviin, kirjoihin, ulkona syömiseen, vaatteisiin, kenkiin, jne. jne.

Mutta en kyllä alkaisi tehdä tuota miehen ostosten suhteen. Hän huolehtikoon itse omasta rahankäytöstään (kuten tekeekin; mainostin tuota ohjelmaa sen verran että hänkin otti sen käyttöön).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit juuri eksääni. Hän listasi kaiken, jopa sen miten paljon olen hänelle velkaa ja läväytti velkakirjan väliimme. Niin, yhteen oli pakko muuttaa vaikka hän tienasi viisinkertaisesti sen mitä itse ja tämä velkaannuttaminen tuli yllätyksenä. Taitaa edelleen karhuta sitä, mutta enpä ole makselemassa. 

Vierailija
4/4 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole turhan tarkka rahankäytöstäni, mutta olen pitänyt kirjaa menoistani jo melkein 10 vuoden ajan. Siihen asti rahat katosivat ilman suunnitelmaa ties minne. 

Sain kirjanpidosta kimmokkeen jostakin tv-ohjelmasta, laadin kk-budjetin ja ryhdyin kirjaamaan menot ja ihme tapahtui: rahan käyttö on nyt omissa hyppysissä ja raha-asiat kunnossa.

Voin suositella,  ei mene edes hirveästi aikaa tuohon puuhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme