Yritän patistaa miestäni lääkäriin, mut ei suostu. Huolestunko turhaan?
Hän on 58 vuotias ja työelämässä. Olen huomannu viime kuukausien ajan että hänestä on tullut hajamielinen ja unohtelevainen. Hän esimerkiksi toistuvasti unohtaa kokkauksen jälkeen hellan tai uunin päälle. Olen lukemattomia kertoja sammutellut niitä kun olen esim tullut jostain kotiin. Hän unohtaa käyneensä keskusteluja kanssani. Voi selittää kolmekin kertaa saman tapahtuman tai asian muutaman tunnin sisällä samalla innokkuudella samoilla sanoilla. Muutaman kerran kun ollaan tultu autolla kotiin ja hän on ajanut, niin laittaa automaattivaihteen P:lle, irroittaa turvatyön ja hyppää autosta mennäkseen kotiin, eikä huomaa että auto jäi käyntiin. Sit on nolona kun mainitsen asiasta. Mitä tämä voi olla?
Kommentit (8)
Luultavasti masentunut. Älä huomauttele tai ahdista nurkkaan.
Naistenlehden käsitys rohkeudesta. 🖓
Kun ymmärtää nolostua, niin varaat ajan erikoislääkärille. Menette yhdessä ,jos ei muuten , niin siksi ,että saat kertoa huolesi miehen läsnäollessa lääkärille.Siitä se alkaa etenemään.
Nyt ehdottomasti lääkäriin. Kyseessä voi olla (alkava) muistisairaus tai joku muu sairaus, mikä aiheuttaa "pätkimistä", diabetes esimerkiksi.
Selvästi jotain neurologista tuo on. Ehkä dementian alkuoireita? Heti lääkäriin!
No ilman muuta lääkäriin, vaikka väkisin. Ja itse mukaan selittämään nuo oireet.