Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salitreenistä tietävät! Mistä tietää mikä on oma "suorituskatto"? Siis ettei tulokset enää parane...

Vierailija
27.04.2019 |

Maalaisjärki sanoo, että jossakinhan se katto tulee vastaan, koska muuten ikänsä salilla treenannut mummo tai pappa nostelis satoja kiloja liikkeessä kuin liikkeessä. Nyt ei siis puhuta Bull Mentuloista vaan taviksista, jotka treenaavat tosissaan muttei ammattimaisesti sen pari kertaa viikossa, vuodesta toiseen. Jossakin kehityksen on pakko pysähtyä, eikö? Esimerkkinä: itse oon tehnyt etureisiä istuma-asennossa vuosia ja vuosia (siis toki liikkeitä vaihdellen, mutta periaatteessa vuosia). Tuntuu, että joku 40-45 kg perustreenillä (3-4 kertaa 10-15 toistoa) alkaa olla maksimi, jota en ylitä... vai?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä kysyt?!

En tiedä saleista enkä treeneistä, mutta kai sitä nyt itse tietää, milloin oma katto on saavutettu...?

En ymmärrä. Ehkä KVG tai Wikipedia...?

Vierailija
2/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä kysyt?!

En tiedä saleista enkä treeneistä, mutta kai sitä nyt itse tietää, milloin oma katto on saavutettu...?

En ymmärrä. Ehkä KVG tai Wikipedia...?

Tulit sitten kommentoimaan ketjuun aiheesta, josta et tiedä mitään? Ja tuolleen provosoivasti vielä? Kiitti ihan tosi paljon.

Onko ammattilaisia paikalla?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikossa treenaamalla ei ainakaan saavuteta ihan äkkiä mitään kattoja.

Vierailija
4/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tulee jumi, kannattaa vaihtaa liikkeitä ja antaa lihaksille toisenlaista ärsykettä. Sekä treenata sitä tukevia lihaksia eri tavoin. Näin saa taas painoa lisättyä.

Vierailija
5/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä ole lähelläkään kattoa. Ensinnäkin kaksi kertaa viikossa treenillä et saa aikaiseksi mainittavaa kehitystä. Eli pitäisi olla 3-4 treeniä viikkoon. Toiseksi, ohjelman pitää olla asteittain progressiivinen, koveneva ja lisäksi sopivasti vaihteleva. Ja noin joka viides viikko palauttava. Ja pitää syödä oikein, nukkua, rentoutua jotta palautuu ja voi taas treenata kovaa.

Lisää vaihtelua treeniin. Tee vaikka joka toinen treeni 6-8 toiston sarjoja, jolloin saat lisää painoja. Tosiaan sun pitäisi saada treeniin progressiota, joka tapahtuu lisäämällä volyymia eli toistojen määrää viikossa =lisää treeniä ja lisäämällä painoja. Plus palautumalla.

Vierailija
6/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä joku jo sanoikin, niin vaihtelu on olennaista. Lisäksi kannattaa keskittyä seuraamaan omaa edistymistä enemmän isoissa moninivelliikkeissä kuten kyykyissä ja maastavedoissa. Kokeile lisätä toiminnallisuutta ja sitä kautta muuttaa itseä aidosti urheilullisempaan suuntaan.

Vierailija
7/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa treenaamallaetkyllä saavuta mitään kattoja.

Vierailija
8/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoreettisen katon voit saavuttaa huippuhen treenillä, eli 5-6 kertaa viikossa 2-3 kertaa päivässä. Ei noillasun treeneillä ole mitään kattoja kyllä näkyvissä.

Vierailija
9/9 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aloittelija. Minä nostin penkkipunnerruksessa sata kiloa vain puolen vuoden treenin jälkeen.