Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKSET ' 05 VIIKKOON 21

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vaikeeta keksiä mitään fiksua otsikkoa, lakkaan siis yrittämästä.

Korelia: hui! Mitä teitte kun rosvot puski sisään? Nyt kun olet Suomessa, niin käy ostamassa pesäpallomaila tuliaisiksi. Tai mitäs ne pelaa siellä brittein saarilla, krikettiä? Sillä mailalla sais varmaan myös tuloksia rosvojen suhteen. Parempaa asunto-onnea jatkoon!

Kiva kun on lyhyt viikko. Minä pidän perjantain vapaana, joten saadaan ehkä kotonakin jotain aikaiseksi. Pitäis alkaa tekemään vessalle jotain, se on ihan kamala loukko mun pesukoneen poistovesi -episodin jäljiltä. Paskahuussi kirjaimellisesti. Haisee inhottavalta ja on kaikilla tavoilla inhottava. Mieluummin melkein kävisin riukup****lla takametsikössä :D Hmm. Pitäisköhän laittaa bajamaja tilaukseen...?

Helka auttoi minua viikonloppuna pöydän kattamisessa, annoin sille ruokia jääkaapilta ja pyysin viemään pöytään, sitten se sai viedä lautaset ja mukitkin. Toinen kiikutti niitä onnellisena, just ja just ylsi laittamaan ne pöydälle. Kurkun kanssa meinasi kyllä unohtua homman perimmäinen tarkoitus ja kurkku löytyi hampaanjäljet kyljessä olohuoneen sohvalta.

Nyt töitä jatkamaan. (Oho, miten minä tänne taas eksyin...)

Vierailija
2/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hommien lomassa...

Viikonloppu teki terää. Ukko saapui viimein kotiin, ja olisittepa nähneet pihlan reaktiot, kun isi olikin la-aamuna kotona. Pihla hymyili aivan koko kropallaan ja mönki heti isin syliin. Esikkokin kävi halitankkailemassa koko viikonlopun. Minä purin lauantaina kiukkuani miesparkaan, mutta sitten la-ilta ja sunnuntai menikin tosi ihanasti, kun oli koko perhe koolla.

Pihla oli eilen vihdoin hyvällä tuulella, sillä peppuun ammuttua karhua olikin jo pari viikkoa katseltu. Meinasin muuten saada lauantaina kunnon säikähdyksen, kun huomasin yhtäkkiä, että esikko on käynnyt avaamassa alakerrasta rappusten portin. Pihlaa ei näkyny missään, ja sielläpä se oli yläkaarteessa menossa kovaa vauhtia. Meillä on nuo uudet rappuset aivan killeri vaikeat, jyrkät ja liukkaat, joten suuri vahinko olis voinu sattua. Onneksi vain säikähdyksellä tällä kertaa!

Odottelen innolla huomista lasten kevätjuhlaa, jossa he esiintyvät. Ihanaa mennä ihan puhtaasti yleisöön ihastelemaan!

Nyt taas töihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, nyt vasta kerkeän kirjoittamaan, on nautittu aurinkoisesta päivästä poikien kanssa. Iltapäivä vierähti ulkona, Anton nautti selvästi. Nyt alkaa maailma aueta Antonille, ollaan usein ulkona ystäväni ja hänen lastensa (5v ja 1v10kk) ja Anton yrittää kovasti mennä mukaan, seuraa nuorempaa heistä ja tahtoo tehdä kaiken mitä hänkin. Kuvioihin on tullut myös tavaroiden kuljetus, Anton kun ei kävele, menee polvillaan ja pitää tavaroita kädessä ja hermo menee nopsaan, kun liikkuminen on tosi hidasta.

Kohta puoliin teen sen siirron, että pojat pääsevät samaan huoneeseen nukkumaan ja lopetan yötissittelyn eli unikoulu alkaa meillä.

Mutta nyt järjestelmään, hauskaa viikkoa kaikille

Mareila+Anton

Vierailija
4/38 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heis

Edellisestä viestistä oli kulunnut jo niin kauan että olin unohtannut kaikki

tunnuksetkin tänne...Siis tässä kirjoittelee Melodi ja Lotta.

Kamalaa kun aika aina vierähtää ja nyt on hippusemme jo yli vuoden.

kävelty ollaan 4kk just kohta. hyppimään sohvalla opittiin viimeviikolla ja juoksemaan (siis karkuun ) tänään.

Välillä kun ei vain meinaa vuorokaudessa tunnit riittää kun on tosi huono menemään nukkumaan tuo neiti.etenkin kun ei aurinko laske enään täällä...mutta kyllä se siitä sit joskus. Ja sitten on nuo 3 muuta joiden kanssa pitää kanssa olla.No onneksi edes koulut loppuu kohta niin saa heitää vapaalle !!!!!

Paljon olisi asiaa mutta kun ei tuo yhteys nyt jostain syystä taas toimi(kenties kellon ajalla jotain syytä asiaan.... :O/ )

Pakko varmaan vain luovuttaa ja mennä nukkumaan...

Tuosta hippusten piknikistä ...olisin kiinnostunut tulemaan kanssa mukaan jos nyt sellaista ollaan järkkäämässä??

Vierailija
5/38 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loriana: Tervetuloa, laittakaahan meilejä mulle (jean1@luukku.com) jotka olisitte tulossa piknikille, jos ei ole varma, niin ilmoittautukaa, peruuttakaa jos ette pääse. Ja laittakaa montako tulee =)

Meillä oli neuvola, mitat olivat 79,7 cm ja 10,060 kg, yhä edelleen keskivertoa pidempi ja hoikempi käyrin mukaan, omalla käyrällä kasvaa upeasti. Lääkäri katso korvat, hengityksen, sydämen ja suun, kaikki ok. Saatiin rokotus, joka aiheutti järjettömän huudon. Kävelemisestä sanoi, että kävelee kun kerkeää. Alkaa muuten pikkuhiljaa tympimään " eikö se noin iso poika vielä kävele" Ihan kuin Anton olisi jo tosi iso, no joo eipä minua häiritse vaikkei kävele, tässä vaa tulee se, etten kestä kun ulkopuoliset ihmettelevät, viime vuonna imetys oli se mistä mummot kaupassa kyseli, tänä vuonna nähtävästi kävely. Kommentin tulevat aina jotenkin niin, että on suorastaan kamala kun ei 1-vuotias kävele. Ja samaan hengen vetoon " kyllä meidän Matti melkein heitti jo volttia 1-vuotiaana" No se siitä purnauksesta

Aamulla saatiin aamupisut pottaan ekan kerran, jihaa, täytyy vaan heti nousta ja viedä potalle, niin onnistuu. No eipä sillä kiire ole, kunhan tottutelee pottaan. no nyt kahveelle, mukavaa päivää kaikille

Mareila+Anton

Vierailija
6/38 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli piknik on nyt sitten 10.6, kun ei siihen montaa soraääntä tullut, toivottavasti Lyle sinäkin pääset sinne =) Isommat lapset siis ovat tervetulleet lämpimästi mukaan. Meiltä tod.näköisesti tulee 5-vuotias esikoinen. Ja ajankohta on iltapäivä (14-15) lyödään lukkoon lähempänä.

M&A

Vierailija
7/38 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan,

onpa ollut taas monenmoista, en ole ehtinyt nettiin ollenkaan.

Mareilalle, jostain on jäänyt takaraivoon sellainen, että kävelemään oppimisen keskiarvoikä olisi noin 1v2kk. Mutta uskon, että ottaa päähän, kun vieraat tulee ihmettelemään. T on ollut aikainen liikkuja ja huono puoli on ollut siinä, että meno on ollut aina ihan holtitonta. Eli muksahduksia on sattunut todella paljon, kun tasapaino? ei ole kuitenkaan vielä kehittynyt.

Samoin nukkumisesta Ompun äidille, T rupesi ihan yhtäkkiseltään nukkumaan enemmän. Aiemmin ihan selkeästi heräsi aamuun liian aikaisin (kuuden maissa), mutta nukkumaan ei enää saanut millään. Aamu olikin yhtä kiukkuamista ja ekoille päikkäreille oli valmis jo yhdeksältä. Nyt nukkuu kahdeksaan, jopa puoli yhdeksäänkin ja kiukut ovat vähentyneet. Päikkäreille menee kahdentoista maissa ja nukkuu reilun kaksi tuntia. Illalla valmis nukkumaan kahdeksalta. En tiedä, mistä moinen.

Maidosta kyseli viime viikon pinossa MugSkap, terveydenhoitaja sanoi, että puoli litraa maitoa tarvitsisi 1v ikäinen. Onko muut saanut samanmoisia ohjeita? T juo sen puoli litraa maitoa plus sitten saa yleensä lisäksi raejuustoa/normaali juustoa/jugurttia/viiliä. Mutta T onkin pikku suursyömäri : ) ja annan mieluummin kylässä käteeen juustonpalan kuin keksiä/pullaa. On kyllä saanut kyseisiä herkkujakin, mutta yritän kuitenkin vähän rajoittaa. Ja jätskiä on saanut myös.

Sanoja tulee jonkin verran, äiti, titi = isi, miehen ja minun etunimet, mummo, kukka, kakka, paippa=vaippa, ei, joo, hei hei, Anni, heippa, okka ja sitten noin parin viikon aikana oma selittämätön pälpätys on lissäntynyt. Jos esim. olen ollut jossain ja tulen kotiin, niin saan pitkän sepustuksen kotiintulo lahjaksi. Ihan kuin selittäisi, mitä on tehnyt. Auton, mopon, traktorin tai muun moottorin päristely on myös runsasta. Lempi lelu on potkumopo, sillä menee lujaa ja päristää niin, että naama on märkä.

Sellaista sateiseen tiistaihin.

K&T 030405 ja pikku-pippuri

Vierailija
8/38 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsura: Esikoinen, joka on ollut nopeampi lähtemään liikkeelle lähti kävelemään 1v 2kk ikäisenä, odotan että Anton tossa elo- syyskuussa alkaisi kävellä, eli minulla ei ole paniikkia siitä, muilla on ;)

Maidosta, ei kukaan ole mitää määriä kertonut meille. Anton juo rinnasta sen verran mitä juo ja lisäksi jotain maitotuotteita. Tavallista maitoa ei juo, sylkee ja laittaa kielen eteen, jos laittaa kielelle, niin pyyhkii pois ja virnistää ;)

Mareila+Anton

Vierailija
9/38 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsura: kiitos, kun kyselit tuosta maidosta. Ei ole minullekaan kukaan antanut ohjeita maitotuotteiden määrästä. Tuo 5dl kuulostaa hyvältä, sen verran helvin saa syömään, kun vain muistaa tuouttaa...

Mareila: Niin kauan kuin Anton saa rintaa, ei varmaan ole huolta maidon määrästä. En muista, oletko kertonut kokeilleesi muita maitotuotteita? Helvikään ei välitä maidosta, mutta piimä, jugurtti ja rahka ovat herkkua. Maistuisiko Antonille piimää+marjoja -" pirtelö" , joka on Helvin välipalaherkkua?

Vierailija
10/38 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkäiset terveiset täältä espoosta. Pää on niin täynnä taas räkää, ettei voi kun miettiä, mistä ihmeestä sitä riittää. Jätin allergia-lääkkeet pois viime viikolla, kun en uskaltanut syödä niitä pidempään....... no nyt on joko pukkaamassa flunssa päälle tai sitten allergia-oireet jatkuvat/uusiutuvat. Höh !!!!!

Elmo se sitten oppi vihdoin ja viimein perjantaina konttaamaan!!!!!! Ja ehkäpä kaikkien yllätykseksi suunnisti tietysti heti ensimmäiseksi videoiden/tietokoneen kimppuun ;-) Mutta Elmo tietää kyllä aivan tasantarkkaan, että niihin laitteisiin ei saa koskea ja toistaiseksi on jopa totellut, kun on tarpeeksi kovaa kieltänyt.......eikä ole edes purskahtanut itkuun, vaan jatkanut matkaansa. Lisäksi ihan selvästi lähestyessään videoita tarkkailee minun reaktiotani. Fiksu lapsi :-)

No kun oli tuo konttausvaihde saatu päälle, niin heti sunnuntaina Elmo päätti, että, mitä suotta enää panttailemaan, voisihan tässä nousta samantien seisomaan !!!!!!!

Ja tänään yllätin herran yrittämässä kiivetä sohvan päälle ;-)

Että eiköhän täälläkin kohta kopsahdella ja lujaa. Toisaalta herralla kyllä alkaa olla aika hyvä tasapaino, eikä meno ole " aivan" päätöntä.

Nyt on äidillä vaan totuttelemista siihen, että koko ajan saa olla tarkistamassa, missä pikkumies viilettää ja mitä tekemässä. On tuosta uudesta taidosta ollut Elmolle yllätyksiäkin tiedossa. Esim. tänään konttasi kylpyhuoneeseen katsomaan pesukonetta, mikä peijakas alkoi linkoamaan samantien ja siitäkös parku pääsi ;-)

Elmo juo maitoa päivässä melkein 8 dl...siihen päälle jogurtit, raejuustot, leivän päällisjuustot, joskus jätskit etc. Taitaa olla maidosta tehty koko mies :-)

Viime päivinä on ollut aika äkäinen ja syykin on selvä. Ikenissä todella pullottaa ainakin 4 :ssä kohdassa, joten uusia hampaita odotellessa.......

Vierailija
11/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa poju alkaa lunastaa nimensä antamaa lupausta: Elmohan oli sen yhden kirjan sankari, kaikkien urheilulajien mestari :)

Maidosta: Helka juo kyllä tosi vähän maitoa näin muihin verrattuna. Ruokajuomana ei oikein mikään tee kauppansa, muutama kulaus vaan ja sitten lentää muki nurkkaan. Jugurttia se suostuu syömään, ja raejuustoa ja sen sellaista, mutta ei niistä kyllä mitenkään päivässä saa puolta litraa. Puuro ei kelpaa, eli siinäkään ei maitoa mene. Ostin muroja, joiden kanssa olen sitten maitoa tarjonnut. Toisaalta Helka juo edelleen myös ämmää, mutta sekin on nyt alkanut vähetä. Hoidon alettua Helka melkein asui rinnalla illat, nyt muutamana päivänä se ei ole ottanut enää kuin aamu- ja iltahuikat. Vähän haikeaa...

Syömisistä vielä jatkoa, että välillä on tosi hankala keksiä mitä tarjoaisi aamu- ja iltapalaksi. Puuro ei tosiaan kelpaa juuri ollenkaan, tai ehkä lautasellisen saa menemään kerran kuukaudessa. Jugurttikaan, eikä oikeastaan mikään, kelpaa montaa päivää peräkkäin. Helka vaatii siis vaihtelua ruokiin tai se tekee täydellisen lakon ko. ruoka-ainetta kohtaan. Ostin nyt tosiaan kauramuroja, yritin valkata jotain mahdollisimman terveellisiä eikä mitään hunajasuklaapopseja... Ainakin eilen kelpasivat iltapalaksi ihan hyvin.

Hoidosta on muuten ollut se hyöty, että nyt lusikkakin kelpaa. Helpottaa sikäli, että ruokaa menee suuhun enemmän kuin ennen. Toisaalta taas tytön oma syöminen on vähentynyt, mikä tarkoittaa sitä, että käsillä pitää olla jotain muuta tekemistä, jotta tyttö viihtyisi pöydässä...

Heräsin tänä aamuna ääni melkein poissa. En tiedä olenko tulossa sairaaksi vai onko tämä allergiaa. Veikkaan kuitenkin jälkimmäistä, meillä on kotonakin niin kauhea siivo, että ei ole ihme jos sieltä saa jonkun pölykeuhkon. Mun vanhemmat ois tulossa viikonlopuksi kylään, painiskelen sen ajatuksen kanssa, että a) pitäiskö siivota, ettei äiti järkyty vai b) pitäiskö jättää siivoamatta ja odottaa että äiti on apuna tai lapsenvahtina...

Semmosta tänään.

Vierailija
12/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakamom: Meillä myös paha paha pesukone linkoaa>itkua,parkua.

Errj: Samat mietteet täällä, pitääkö siivota ettei äiti säikähdä vai auttaisko se ilman järkkyä naputusta? No pohdin ankarasti ja kun olen ankarasti pohtinut tätä huomaan, että on liian myöhäistä siivota ja toivon jälkimmäistä. Vaihtoehtona on " herranjulmala, etkö koskaan siivoa täällä" " Antonkin kaiken tämän keskellä joutuu konttaamaan" etc. Juu on taasen pyhä siivous luopaus päässyt unohtumaan.

Katsura: Vielä tosta liikkumisesta, minä olen ollut tosi tyytyväinen kun tämä kuopus on hieman hitaampaa sorttia, tuoreessa muistissa esikoisen 7kk holtiton hoippumien tukia vasten.

Tosin kuvittelin, että liikkumisen myötä tämä sylivauva alkaisi viihtyä paremmin lattialla ja p****t, syliin on suunta murulla aina vaan, ehkäpä tuo on vaan sen luontoinen ja pääasääntöisesti viihdyn poju sylissä ihmettelemässä miten suloinen, ihana muru tuo on, mutta silloin harmittaa kun haluaisi esikoisen kanssa tehdä jotain ja Anton karjuu naama punaisena lahkeessa, syliin kun ottaa lentää pelinppulat kuuseen ja syöttötuolista kiipeää pöydälle ja tripp trappista ei muka pääse kiipeämään eikä kaatumaan. Anton on sekä kiivennyt pöydälle, että meinannut kaataa koko vehkeen. Ja onpa päässyt siihen polvilleen, niin että kinttu jäi jumiin selkänojassa oleviin rakosiin>>itku parku ja mamma puri huulta, oli vähäsen koomisen näköinen pojutus.

****AAMIAIS GALLUP****

Errj mietiskeli aamiais vinkkejä, meille myös niitä, puuro ei uppoa, olisiko ehdotuksia? Anton syö (tai ainakin tarjoan)

-banaania, mandariinia, omenaa (joka Antonin on saatava kokonaisena omaan käteen, siitä sitten puree TOSI pieniä paloja, koko omenan syöminen kestää noin 1h, yleensä menee Antonilta hermo ennekuin omppu loppuu)

-jogurttia, viiliä, piimää

MugSkap: Kiitos vinkistä, täytyy testata josko piimämarja pirtelö maistuisi meidän nirsoilijalle

Nyt kaffen keittoon, lounaan laittoon ja mihin vielä.Mukavat päivät ja ilmoittautukaahan piknikille =)

mareila+nirso Anton

Vierailija
13/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitanpa taas vaihteeksi kuulumisia kirjoitella... Meillä ollaan pikkuhiljaa siirtymässä yksiin päikkäreihin, nyt ollaan muutamana päivänä niin toimittu ja melko hyvin on sujunut. Ihan vahingossa taisi tämä siirtyminen alkaa, pari päivää sitten Oskari nukkui aamulla varttia yli kahdeksaan (!!!!) ja sitten ajateltiin kokeilla yksillä unilla. Tänään jo meni aamupäivä oikeen mukavasti, sain laittaa rauhassa ruokaa ja poju touhusi omiaan. Juuri laitoin vaunuihin ja sinne simahti sadasosasekunnissa. Kunhan nyt vaan nukkuisi kunnon unet niin jaksaisi sitten iltaan asti.

Mulla kanssa töiden puolesta lyhyt viikko. Olin viime sunnuntaina koko päivän töissä ja siitä sitten ylimääräinen vapaapäivä jota vietän tänään. Ikävä kyllä täällä on aivan kammottava sadekeli eikä voida siis ulkoilla. Aamulla kipaistiin pikaisesti lähikaupassa rattailla ja siinäkin matkalla kastuttiin. Rattaissa oli kyllä sadesuoja, mutta Oskari aina nojailee sieltä suojasta ulos, että näkisi paremmin autoja. Siis hirmuisen pörinän kera kärrytellään:)

Maidosta, meillä neuvolassa ohjeistettiin että 5-6 dl maitoa/maitotuotteita päivässä. Kyllä meillä sen verran meneekin vaikka ruuan kanssa ei hirmuisesti yleensä juo. Välipalaksi on jugurttia/viiliä ja puurot keitetään maitoon. Sitten välillä raejuustoa ja tavallista juustoa syö myös.

PuheG: Nyt on meillä ekat sanat tulleet. Yllättäen eka sana oli mummu ja toka sana pappa:) Jos pyytää sanomaan äiti tai isi, niin Oskari vaan ¿loksuttelee¿ kielellään:D Koira on väyväy ja ankka kaakaa. Siinä ne sitten onkin. Ymmärtää kyllä ihan hirmuisen hyvin (halutessaan) että kaipa se puhe sieltä sitten tulee kun on tullakseen.

Vaakamomin Elmolle hurraukset:) Taisi laittaa oikein ison vaihteen päälle nyt kun liikkeelle lähti:) Meillä ei ole Oskari yrittänyt kiivetä mihinkään, ihan hyvä, mietin vaan että kun kaikki muut tuntuvat kiipeilevän vaikka minne... Samoin mietin sitä kun Oskari ei taputa... 8kk neuvolassa täti nimittäin kysyi että joko hän taputtaa. No ei ole sen jälkeen kysynyt mutta se nyt jostain tuli taas mieleeni, että missähän iässä sitä kuuluisi osata tehdä?

Aamiaisesta vielä sen verran että meillä kyllä kelpaa puuro. Jokunen aika sitten Oskari oli varmaan kyllästynyt puuroon, ei tahtonut millään sitä syödä. Tein sille sitten voileipää ja aina välillä tuuppasin lusikalla puuroa sekaan. Ja välillä syötiin velliäkin. Nyt on taas puurot maistuneet, mikä on kyllä ihan hyvä juttu. Ei tarvii pohdiskella:)

Että en osaa antaa sen kummempia vinkkejä. MugSkab:in piimäpirtelö kuulostaa kokeilemisen arvoiselta meilläkin!

Mutta ettei unohtuisi tämä vapaapäivän perimmäinen tarkoitus niin poistun ajelemaan imurilla, silittämään ja ties mitä vielä lisäksi. Illalla haetaan Oskarin 1-vuotiskuvat kuvaamosta. Mukavaa ja toivottavasti aurinkoisempaa päivää muille!

Miiru ja Oskari

Vierailija
14/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, tää ei liity mitenkään meidän hippuun mutta pakko johonkin purkaa oloa. Maanantaina mulle sanottiin hirvein loukkaus mitä oon ikinä kuullut ja nöyryytettiin todella ilkeesti. Olen aina puolustanut saksalaisia mutta nyt palo käämit niin että...

Oltiin kaupassa ma-iltana. Meidän oli kaikkien pakko mennä koska mä tarvin asioita joita mies ei osaa ostaa ja hän tarvi rautakaupasta omia juttuja. Esikoinen jo kotona kiukutteli ettei halua mukaan mutta koska viimeks ne oli naapurin tytön kanssa rikkonut sääntöjä niin nyt tytön oli pakko tulla. No, esikoinen sitten kiukutteli kaupassa mutta mua ei oikeestaan edes häirinnyt koska meillä oli (tai piti olla) kiva ilta tulossa. Siellä kaupassa on sellasia, tiedätte varmaan, autovaunuja joissa pienet voi istua niin kun auton sisällä. Nämä vaan eroaa suomalaisista niin että massiiviseen autoon on yhdistetty vielä tavallinen ostosvaunu eli pituutta systeemillä on 2m ja sitä on todella melkeen mahdotonta työntää ilman lastiakin. Erityisesti kääntymiseen tarvittais kolme ihmistä. Meidän keskimmäinen kuitenkin halus sen, joten hän istu autossa, Amanda siinä " tavallisella" tuolilla. Sitten aika lopussa esikoisemme (siis 6v9kk) päätti mennä istuen roikkumaan sinne vaunun etuosaan. Käskettiin alas mutta hän oli oikeen uhmatuulella ja mä ajattelin sitten että sama se, en halua mitään riitoja.

Nyt tämä sitten tapahtuu: yritin kääntää vaunut jauho-osastolla mutta ne ei totellu vaan liukuivat itsekseen niin että esikoisen jalka jäi vaunun ja yhden hyllyn väliin. No, kuten tuonikäsen tapaan kuuluu hän rupes _kiljumaan_ auaaua, äiti paska sä teit ton tahallaan jne jne jne jne. Menin tytön luo, katsoin silmiin, sanoin että en todellakaan tarkottanut ja olen pahoillani! Esikoisemme rupeaa lyömään ja huutaa ja tarttuu hyllyltä johonkin purkkiin. Otan hänen molemmat kädet kiinni ja käsken katsoa silmiin, juuri niin kun meillä aina tehdään ja joka käsittääkseni kuuluu ihan oikeaoppiseen kasvatukseen. Tyttö huutaa edelleen auaaua miten sattuu. Sillon hyllyn välistä pelmahtaa vanhempi rouva ja sanoo minulle että " ja jo toisen kerran" . Luulin että hän tarkotti tyttöni huonoa käytöstä ja huutoa. Tämä rouva pyörittelee päätään ja katsoo minua, mun on pakko kysyä tosi tökerösti " was?" Sitten tää piru ottaa asiakseen julistaa koko hemmetin kaupalle että " tuo äiti löi lastaan kaksi kertaa todella julmasti" . Kaikki kääntyy katsomaan ja pyörittää päätään ja mulla on konseptit NIIN sekas, en tajua yhtään mitään mitä tapahtu. Siis minä LÖIN??? Voi helvetin helvetti! Mua rupes itkettämään ihan hirveesti, miten joku kehtaa valehdella noin. Jälkeenpäin toki keksin mitä olis pitänyt tehdä ja sanoa mutta siinä tilanteessa olin aivan shokissa.

Siis kun tämän tantan käytös johtui yksinomaan siitä että olen liian nuori äiti, minulla on liian monta lasta (Saksassa äiti on yli 40v ja hänellä on yksi lapsi) ja mikä hirveintä, puhun vierasta kieltä. Tästä kaikesta olen kyllä saanut kärsiä törkeiden kommenttien merkeissä 5 vuotta mutta mitään noin ikävää en ole sentään vielä saanut osakseni.

Kotona mua kiukutti ja itketti ja mulla tuli niin vihan tunne ettei ole tottakaan. Mä en enää kyllä naamaani näytä missään kun varmaan kohta koko kylä on kuullut että minä olen " lapseni pahoinpitelijä" . Ja jos mä johonkin meen niin annan sitten lasten riehua just niin paljon kun niitä huvittaa! Meillä saattaa lapset mielentilasta riippuen huutaa AU vaikka niille vaan sanois jotakin - niin kun olen ymmärätnyt jokaisen lapsen joskus käyttäytyvän.

Kiitos jos luitte, ehkä mä pystyn taas jonkin ajan päästä keskittymään normaaleihin asioihin.

Vierailija
15/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit ihan oikein ja täti tosi väärin, oli niin törkeästi tehty tädiltä, inhottavaa. Varmasti kukaan ei kuvittele, että pahoipitelisit lapsianne. Meilläkin esikoinen saattaa huutaa AU, vaikka ei sattuisi ja helposti juuri tilanteissa joissa ollaan esim. kaupassa ja otan käsistä kiinni (ikinä en satuta) ja katson silmiin samalla pysäyttäen homman, että poika kuuntelee mitä sanon. Minulle kerran eräs täti sanoi, tai oikeammin pojalle, kun hän oli 3 v ja ulvoi karkkia kaupasta " onpas äiti julma kun ei osta" Pojalla ei ollut karkkipäivä ja muutenkin reissu oli mennyt enemmän ja vähemmän kiukutellessa. Hali sinulle ja parempaa mieltä sinne.

Mareila, jota sapettaa muiden asiohin puuttuvat tädit

Vierailija
16/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku miten kurja reissu teillä kauppaan. Älä välitä tollasista ämmistä, mitä ne on mitään sanomaan jos eivät tiedä mitä edes tapahtui! Noita riittää maassa kuin maassa, ja ihan riippumatta mistään. Jotkut matamit vaan kuvittelee olevansa niin maailman kaikkitietäviä.

Ja jos sua ahdistaa ajatus, että sut nyt on leimattu lastesi pahoinpitelijäksi, niin mieti valmiiksi jotain nasevia kommentteja, joilla voit osoittaa moiset luulot vääriksi, JOS joku muka siitä tulee sulle kuittailemaan. Ja kuvittele mielessäsi se ämmä kompastumassa portaisiin, tai äkäinen puudeli puremassa sitä kinttuun, tai pulu kakkimassa sen nutturan päälle ;)

(Mitä minä taas täällä teen, hus, hommiin!)

Vierailija
17/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt läpi kaikenlapsia ajatuksia ja mulla kävi jo mielessä että nostan syytteen jostain kunnianloukkauksesta. Toisaalta vaan tuo lyöminen ei taida täällä olla laissa kiellettyä, muuten toi on musta ihan sama kun mä vaan yhtäkkiä ottaisin jonkun kovaäänisen ja kertoisin miten joku täti juuri oli aikeissa varastaa vaikka aikakauslehden hyllyltä.

Sitten meillä oli miehen kanssa kotona oikeen kunnon suhteentuuletus (onneksi tosi hyvin tuloksin), mä kiljuin jo sillekin autossa että mitä V***UA sä seisot siellä tumput suorina mitään sanomatta vaikka tiedät että osaisit saksaakin paremmin kun minä että millasen passiivisen pelkurin mä oon nainut. (Ok, tiedän kyllä että mies suhtautuu tollasiin niin että ei sano yhtään mitään vaan jatkaa omiaan niin kun ei ois kuullutkaan. Sano että hän ei kunnioita tuollaisa tätejä sen vertaa että jaksais suutaan avata.)

Ehkä tätsy on kattonut asiakseen puhdistaa Saksaa ulkomaalaisista, kyllä sillä on ilon hetket seurata paikallisia italialaisia, espanjalaisia ja turkkilaisia äitejä jotka oikeesti läpsii lapsiaan sormille vähän joka välissä.

Just mietin että meillähän Amanda on jo oppinut tämän itkun ja auattelun voiman. Eli jos haluaa huomiota niin isoveljen silitys riittää aiheuttamaan kamalat voivotukset. Samoin ku olen sanonut temperamenttiselle esikoiselle että lyö sitten mielummin vaikka sohvaa kun veljeäs jos et muka todella pysty hillitsemään. Hän on nyt ottanutkin joskus sen käytännön ja silti (olen seurannut sivusta) kun tyttö lyö sohvaa niin pikkuveli alkaa huutamaan äitiä ja sanoo että sattu niin hirveesti kun isosisko löi tosi pahasti.

Mutta ehkä mä olen vähän liian herkkä ja pistän nyt tämän jutun taakseni. Errj, minulle on jo kommentit valmiina, hyvä kun en oo paperille kirjottanut ;-) Amanda nukahti juuri ja pitää siivota ennen kun anoppi tulee illalla. Nyt pystyn vähän rauhallisemmassa mielentilassa lukemaan muiden hippuperheiden kuulumisia ja saan toivottavasti piristystä.

Vierailija
18/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kurja kauppareissu !!!!!!!!! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;-) Eiks niin?? Mutta totta tosiaan, muokin aina harmittaa, että keksin sen 5 minuuttia liian myöhään, mitä oikeesti olis pitänyt sanoa ja tehdä, höh.

Meidän esikoinen silloin 6 vee oli kerran uudella kaverilla kylässä ja kun mies meni häntä hakemaan ( esikoinen on aina ollut erittäin surkea lähtijä mistään kylästä tai kutsuilta), niin poikapa oli juossut karkuun ympäri kämppää ja huutanut, että :" älä isi lyö" :-0 Vähänkö mies oli hävennyt silmät päästään näiden meille tuntemattomien tarhavanhempien edessä. Ja ikinä ei ole kyllä lapsiaan lyönyt ( korkeintaan mielessä ;-)) Sen jälkeen meillä käytiin esikoisen kanssa aika vakavat keskustelut aiheesta, mitä oikeesti voi seurata jos huijaa ja huutelee tuolla pihoilla tuommoisia.

Tääkin taitaa olla niitä aiheita, mitä ihmetteli ja kummasteli silloin ennen omia lapsia : " miten jotkut lapset käyttäytyvät kaupassa tuolleen/ miten vanhemmat eivät saa lapsiaan kuriin ?"

JOO; EI TARVII ENÄÄ MIETTIÄ ;-)

Mutta häntä pystyyn Kent. Älä anna tuollaisen ala-arvoisen tantan pilata mieltäsi,( heh mä olisin varmaan paiskonut huonekaluja, jos mulle olisi käynyt tolleen, että paraskin sanomaan ;-)

Aamupaloista vielä. Elmolle kelpaa mikä vaan aamupalaksi, jos hänelle antaa oman voileivän, mitä saa samalla itse tunkea suuhunsa/ hieroa päähänsä/heitellä lattialle, sun muuta mukavaa. Meidän uusin herkku on mansikkaviilis.

Vierailija
19/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakamom, juu, mekin itse asiassa oltiin just puhuttu tytölle kotona että ymmärtääkö se miksi ei koskaan saa sepitellä tarinoita että äiti lyö jne, vaikka olis miten vihanen. Autossa tyttö oli jo nimittäin matkalla naureskellen laulanut että " äiti ja isä lyö mua sata kertaa" . Mies meinas pysäyttää auton sillä sekunnilla. Puhuttiin jo parkkipaikalla miksi hän sanoo tuollasta. Syy selvisi, katsokaas kun tyttö on kaiken ns. herkkyytensä keskellä myös hyvin kipuherkkä. Häneen ja auatteluihin on muutama lastenlääkärikin hermostunut, siis kun tyttöä muka sattuu ihan hirveästi kaikki tutkimukset missä vaikka katsotaan kurkkuun =0 Enkä halua aliarvioida, jos hän on kipuherkkä niin sitten hän on. Nyt hänellä on silmätulehdus ja voi GRRRRR kun se lääke pitää laittaa. Siis hän EI SUOSTU. Mä en ymmärrä, antibiootit ym ottaa kyllä ja särkylääkkeen, mutta ne tipat on liikaa. Tyttö menee kyllä makaamaan mutta sitten puristaa silmät kiinni ja rupeaa huitomaan käsillä, pyörittää päätä ja kiljuu. Öh, tulee ihan mieleen Amandan alkuaikojen syömiset... Kuitenkin siis miehen kanssa meidän on pakko tehdä niin että yksi pitää kiinni molemmista käsistä ja toinen ikäänkuin istuu tytön päällä (Ei siis tietty oikeesti istu) ja yrittää pitää kroppaa kurissa ja saada ne helkkarin tipat silmiin. Niin, tässä me kuulema joka päivä on lyöty sata kertaa. Mutta toivottavasti se nyt tajus että tuollaisia juttuja ei seposteta koulussa kavereille.

Mutta muuten se on mun rakas pieni ja tosi ihana ollessaan hyvällä tuulella! Ja vielä vaakikselle, kyllä mäkin aina vihasesti ihmettelin ennen lapsia että miten ne tuolla tavalla käyttäytyy ja onpas kauheaa ja varmaan niillä on päässä jotakin vikaa...

Vierailija
20/38 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kent: Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos =) Meillä myös esikoisen kanssa lääkkeiden ottaminen on tappelua, sama keino kuin teillä käytössä. On tosi inhottavaa kun ihmiset sepustavat valheita ilman mitään tietoa totuudesta, kurjaa. Minäkin liityn clubiin " miten nuo vanhemmat eivät saa lapsia kuriin" ... ja toki " minä ainakin kasvatan lapseni paremmin" ajatus päälle, ja juu totuus oli?? Kyllä nyt tuntee sympatiaa kun kaupassa näkee karjuvan lapsiperheen...

Nyt viemään Anton uuteen lempapri hommaan, eli kylpemää, nyt kun ei enää Anton syö vaahtoa niin että vatsa tulee kipeäksi, niin voi viedä kastelemaan kylppärin, loiskis vaan kaikille

Mareila+Poju